​جامعه مدرسین در بیانیه‌ای تاکید کرد: قویاً اعلام کنیم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین اخلاقی هستند و آن چه تعداد محدود هنجار شکنان را بیش نمایی می‌کند مسأله شبه روایت‌ها و انتشار سازمان یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌‎های خاص است. تکثیر و باز نشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.

به گزارش جماران؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای تاکید کرد: قویاً اعلام کنیم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین اخلاقی هستند و آن چه تعداد محدود هنجار شکنان را بیش نمایی می‌کند مسأله شبه روایت‌ها و انتشار سازمان یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌‎های خاص است. تکثیر و باز نشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.

متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای تکریم مقام زن و تبیین اهمیت حجاب و پوشش اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فریضه واجب حجاب که مایه‌ی تشخص و آزادی زن است یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین نعمت‌های الهی است. حجاب مایه وقار و سنگین شدن کفه آبرو و احترام زن است و با این ارزش گذاری، حریم زن مسلمان حفظ و فرصت حضور اجتماعی او فراهم می‌شود.

مصالح اجتماعی انسان نیز مؤید این مسأله است که زن برای در امان ماندن از آشفتگی‌های روانی و اجتماعی باید در یک حریم شخصیت بخش صیانت شود.

احکام اسلام، مسیر خردمندانه و روشنی برای رساندن زن به زیست عفیفانه دارد و برای تأمین حقوق او و رشد و شکوفایی استعدادهایش برنامه‌های جامعی ارائه کرده است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای تکریم مقام زن و تبیین اهمیت حجاب و پوشش اسلامی نکاتی چند را مورد تأکید قرار می‌دهد:

۱ سیاستی فاجعه بار و شیطانی در بعد جهانی در کار است تا با حیازدائی در جوامع بشری و عناوین جذابی، چون آزادی زنان و حقوق زن، قید و بند‌های حافظ کرامت زن را از بین ببرد. در پروژه ترویج مفاسد اخلاقی و حجاب ستیزی در ایران، دستان جبهه استکبار و نقش سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن به وضوح دیده می‌شود. دشمن سال‌هاست استقلال هویتی و فرهنگی زن مسلمان ایرانی را نشانه گرفته است و به دنبال به سقوط کشاندن حاکمیت از طریق #هویت_زدایی_فرهنگی است. در این میان با توجه به اینکه نظام اسلامی به دنبال سعادت مردم و تحقق تربیت اخلاقی جامعه است باید با جدیت با مروّجان فساد در فضای مجازی و فضای حقیقی که تحت هدایت دشمن فعالیت می‌کنند برخورد شود.

۲ آحاد جامعه اسلامی با شناخت و تفکر نسبت به مبارزه با منکرات ورود پیدا می‌کنند و با رعایت شیوه‌های امربه معروف و نهی از منکر و التزام به مبانی فقهی و حقوقی آن، بر این باورند که عدول از معیار‌های اخلاقی و قانونی در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خود یک منکر است. شایسته است نهاد‌های مسؤول نیز در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به وظایف قانونی خود عمل کنند.

۳ سخنان پدرانه، صریح و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در تشریح ابعاد امنیتی، فرهنگی و دینی جنگ ترکیبی دشمن در مسئله زن و ضرورت حجاب و عفاف، حجت را بر همه مردم و مسئولین تمام کرده است. در مواجهه با کشف حجاب‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی برای اینکه دچار اشتباه محاسباتی نشویم منویات مقام منیع ولایت چراغ راه است.

۴ مسأله ضد دینی و ضد امنیتی ناهنجاری‌ها و کشف حجاب‌ها، دغدغه‌مندان اعتلای کشور را نگران کرده است. لازم می‌دانیم قویاً اعلام کنیم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین خلاقی هستند و آن چه تعداد محدود هنجار شکنان را بیش نمایی می‌کند مسأله شبه روایت‌ها و انتشار سازمان یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌‎های خاص است. تکثیر و باز نشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.

۵ تجملات، تبرج و خودنمایی مانع رشد انسان از لحاظ معنوی و اخلاقی است. خانواده‌ها برای تحکیم و ارتقاء بنیان‌های خود، باید در مقابله و مبارزه با این نوع الگو‌ها و نسخه‌های مبتنی بر فرهنگ مادی و ضد اخلاق غرب جدیت به خرج دهند. برای تکمیل فرایند تربیت دینی و اخلاقی جامعه، پیوند خانه، مسجد و مدرسه بسیار حیاتی است.

۶ حوزه و روحانیت از پیشتازان مبارزه فکری و فرهنگی با شبهات و هجمه‌های ضد دین بوده است. امروز نیز حوزه‌های علمیه برای مجاهدت در میدان جنگ ترکیبی دشمن پویا و قوی حضور دارند و از تمام ظرفیت‌های علمی و انسانی خود برای ترویج معارف حجاب و پوشش اسلامی به جهاد تبیین می‌پردازند؛ و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.