در حالی که چند ساعت بیشتر به پایان سال 1401 باقی نمانده است، هنوز حقوق اسفند ماه معلمان و فرهنگیان پرداخت نشده و به همین خاطر نیز نمایندگان مجلس انتقادات تندی را نسبت به سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و دولت مطرح کرده اند.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رفتار و عملکرد سازمان برنامه بودجه خلاف قانون و اخلاق است و نتیجه آن به نفع نظام جمهوری اسلامی نیست، امروز ۲۹ اسفند است اما هنوز معلمان دریافتی نداشتند و با وجود وعده های مختلف در خصوص پرداخت معوقات این کار را انجام نداده اند.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد شدید از عملکرد سازمان برنامه در موضوع پرداخت حقوق فرهنگیان اظهار داشت: متاسفانه در ایام پایان سال شرمنده فرهنگیان ومعلمان هستیم و با وجود دستور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه رفتار مناسبی با دستگاه تعلیم و تربیت کشور انجام نمی دهند.

وی افزود:سازمان برنامه و بودجه مخالف رتبه بندی است و می خواهد آن را ناکارآمد جلوه دهد و من به رئیس این سازمان می گویم ایشان حق دخالت در نحوه اجرای رتبه بندی را ندارد در حالی که وظیفه اصلی خود را به درستی عمل نمی کند.

آیا با کارکنان سازمان برنامه بودجه هم همین گونه رفتار شده است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای دکتر میرکاظمی، در پایان سال یک میلیون معلم بدون دریافتی مانده اند و آیا شما این وضعیت را می توانید تحمل کنید؟ آیا با کارکنان سازمان برنامه بودجه هم همین گونه رفتار شده است و حقوق و پاداش پایان سال را دریافت نکرده اند؟معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی چه حقی دارد که پرداخت مطالبات واقعی و حق قانونی وزارت آموزش و پرورش را به بهانه های مختلف متوقف کند؟

عملکرد سازمان برنامه بودجه خلاف قانون و اخلاق است و نتیجه آن به نفع نظام نیست

وی افزود: رفتار و عملکرد سازمان برنامه بودجه خلاف قانون و اخلاق است و نتیجه آن به نفع نظام جمهوری اسلامی نیست،امروز 29 اسفند است اما هنوز معلمان دریافتی نداشتند و با وجود وعده های مختلف در خصوص پرداخت معوقات این کار را انجام نداده اند و در کنار این در روند اجرای رتبه بندی نیز دخالت های بی مورد می کنند در حالی که رتبه بندی موضوعی تخصصی است و سازمان برنامه حق دخالت در نحوه اجرای قانون را ندارد و من اطلاع دارم وزیر آموزش پرورش، روسای خزانه داری و بانک مرکزی آمادگی انجام وظایف خود را داشتند اما آقایان میرکاظمی و علی احمدی  و طاهری مانع آن شدند.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: این شرایط موجب بی انگیزگی معلمان می شود و مشابه آن را در آموزش عالی شاهد هستیم که سازمان برنامه روئسای دانشگاه ها را مجبور به تغییر احکام کرده و هزینه غذای دانشگاه ها را پرداخت نمی کند و با رفتار های غیر مسئولانه به نظام علمی کشور لطمه زده  و موجب خروج نخبگان شده است.

وی تاکید کرد: معلمان همواره در اتفاقات مختلف کنار نظام بوده اند و به آقای میرکاظمی و معاون محترم ایشان که به دنبال وزرات بودند می گویم شما باید از سازمان برنامه بروید تا تعلیم و تربیت کشور بتواند به آرامش برسد.

وی با بیان اینکه ما پای اجرای رتبه بندی ایستاده ایم گفت: رتبه بندی اجرا خواهد شد و رئیس جمهور نیز موافق است اما گویی شاهد نقش جریان نفوذ در سازمان برنامه هستیم و به رئیس جمهور توصیه می کنم این افراد را از سازمان برنامه و بودجه اخراج کند تا کشور به آرامش برسد در حالی که اعتبارات لازم برای رتبه بندی و حقوق معلمان پیش بینی شده است آقایان آن را متوقف کرده اند و 6 یا 7 همت مابه التفاوت مشکل اصلی نیست./

 

معلمان در لحظات پایانی سال همچنان چشم انتظار دریافت حقوق هستند/رییس جمهور باید به این موضوع ورود کند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی دولتمردان به عدم دریافت حقوق پایان سال جامعه فرهنگیان از رییس جمهور خواست تا به این موضوع ورود کند.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خانه ملت، در انتقاد به عدم پرداخت حقوق فرهنگیان در آستانه سال جدید، گفت: متاسفانه حقوق اسفندماه فرهنگیان هنوز پرداخت نشده است همچنین تعدادی از معلمان که در قالب قرارداد کار موقت فعالیت می‌کنند نیز 6 ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون که به لحظات تحویل سال نو نزدیک می‌شویم تنها فرهنگیان باید از پرداخت حقوق محروم باشند؟ آیا از نظر مسئولان دولتی، خانواده فرهنگیان نباید مایحتاج خود را برای ایام نوروز تهیه کنند؟

وی تصریح کرد: تاکنون در هیچ دولتی سابقه نداشته است که حقوق فرهنگیان تا شب عید پرداخت نشود ضمن اینکه معلوم نیست که حقوق آنها تا چند ساعت باقیمانده به زمان تحویل سال نو نیز پرداخت شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: تعداد زیادی از فرهنگیان از این شرایط به نمایندگان مجلس گلایه کرده‌اند لذا از رییس جمهور درخواست دارم به این موضوع ورود پیدا کند و به مسئولان سازمان برنامه و بودجه دستور دهد در این ساعات پایانی سال نسبت به پرداخت حقوق فرهنگیان اقدام شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فرهنگیان پیوسته با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند اما در این شرایط نباید نسبت به پرداخت حقوق شب آنها تعللی صورت بگیرد بنابراین لازم است رییس جمهور به سرعت به این موضوع ورود پیدا کند./

 

رییس سازمان برنامه و بودجه باید به خاطر عدم واریز حقوق فرهنگیان عزل شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه باید به خاطر عدم واریز حقوق فرهنگیان عزل شود.

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در گفت و گو با خانه ملت  از عدم پرداخت حقوق فرهنگیان انتقاد کرد و گفت: عدم پرداخت این قشر تا ۲۹ اسفند بهت آور و شوکه کننده است و رییس جمهور باید به این موضوع ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه باید به خاطر عدم واریز حقوق فرهنگیان عزل شود، افزود: به طور حتم با افراد خاطی باید برخورد جدی شود زیرا چنین حرکت و اقدامی باور پذیر نیست، نبوده و نخواهد بود؛ مجلس مسببان این کار را به زودی به نهادهای نظارتی معرفی و پاسخگو خواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادِآور شد: به طور قطع کارشکنی در مسیر دولت برای تولید نارضایتی است و جای هیچ توجیحی در هیچ سطحی وجود ندارد و رییس جمهور باید شخصا به این موضوع ورود کرده و با عوامل خاطی در وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه برخورد جدی و عبرت آموز انجام دهد./

 

انتقاد جدی سخنگوی کمیسیون آموزش از عدم پرداخت حقوق فرهنگیان

سکان هدایت وزارت آموزش و پرورش از دست وزیر خارج شده است

حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، ضمن انتقاد از نحوه رتبه‌بندی معلمان و عدم پرداخت حقوق این قشر در آستانه سال جدید از وزیر آموزش و پرورش خواست تا در این مورد پاسخگو باشد.

رضا حاجی پور در گفت‌وگو با خانه ملت، خطاب به وزیر آموزش و پرورش و کادر اجرایی این وزارتخانه در انتقاد نسبت به نحوه پرداخت‌ها به جامعه فرهنگیان، گفت: آقای دکتر نوری، احساس می‌کنیم سکان هدایت وزارت آموزش و پرورش از دست شما خارج شده است چرا که برغم اینکه مجلس مصوبات مطلوبی در حوزه حمایت از جامعه فرهنگیان داشته است نه تنها هنوز نتوانسته‌اید رتبه‌بندی معلمان را به طور کامل اجرا کنید بلکه در رابطه با نحوه پرداخت‌ها نیز عملکرد ضعیفی داشتید کما اینکه در آستانه سال جدید هنوز حقوق معلمان پرداخت نشده است که آنها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی این بی‌نظمی باشد، ادامه داد: هم‌اکنون 29 اسفندماه است اما هنوز حقوق فرهنگیان پرداخت نشده است، چرا در این شرایط نامطلوب اقتصادی باید این گونه از وضعیت معیشتی آنها غفلت شود؟ معلمان باید به کجا پناه ببرند و چه کسی باید به داد آنها برسد؟

 

در آخرین روز سال هستیم و هنوز حقوق معلمان پرداخت نشده است

وزیر آموزش و پرورش امروز یا حقوق فرهنگیان را بگیرد یا استعفاء خود را به رئیس‌جمهور بدهد

جبار کوچکی‌نژاد؛ نماینده رشت در مجلس به ایلنا گفت: با توجه به اینکه به آخرین روز سال رسیدیم و سال دارد تمام می‌شود، هنوز حقوق فرهنگیان پرداخت نشده است و دولت وعده داده بود که در بحث رتبه‌بندی هم معوقات و هم رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ معلمان را پرداخت کند اما متاسفانه علیرغم اینکه همه دستگاه‌ها تا الان پرداختی به کارکنان خود داشتند، هنوز حقوق معلمان پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من وزیر آموزش و پرورش امروز باید به هیات دولت برود و یا حقوق فرهنگیان را بگیرد یا استعفاء خود را تقدیم رئیس‌جمهور کند.

 

با پیگیری‌های مستمر، حقوق علی الحساب کلیه فرهنگیان تا قبل از ساعت ۱۴ پرداخت می شود

پژمان فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: حقوق علی الحساب کلیه فرهنگیان تا قبل از ساعت ۱۴ پرداخت می شود.

نصراله پژمان فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی طی مطلبی که در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرده است نوشت: با پیگیری‌های مستمر، حقوق کلیه فرهنگیان تا قبل از ساعت ۱۴ امروز(۲۹اسفند) علی الحساب واریز می‌گردد. ضمن عذرخواهی تا پرداخت کامل مطالبات حقوق فرهنگیان، پیگیری‌های کمیسیون اصل نود ادامه خواهد داشت.

 

قرار شد حقوق اسفندماه به صورت علی الحساب واریز شود

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از فرهنگیان بابت تاخیر در واریز حقوق اسفندماه گفت: قرار شد حقوق اسفندماه به صورت علی الحساب واریز شود و واریز حقوق در حال انجام است و از نیم ساعت قبل آغاز شده است.

صادق ستاری‌فرد از تاخیر به وجود امده در پرداخت حقوق اسفندماه فرهنگیان عذر خواهی کرد و گفت: ما بسیار شرمنده معلمان عزیز و خانواده‌هایشان شدیم.

وی افزود: در اسناد تحولی آموزش و پرورش معلم به عنوان محور تحول و رکن اصلی کیفیت بخشی همواره مطرح بوده و نظام رتبه‌بندی معلمان در سیاست های کلی رهبری، سندتحول بنیادین و همینطور شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طی ۱۱ ماه گذشته کار سخت و طاقت فرسایی برای اجرای رتبه بندی انجام شد گفت: خوشبختانه طی ۱۱ ماه گذشته ۷۳ درصد رتبه بندی انجام شد، اما برای پرداخت حقوق اسفندماه با توجه به اینکه رتبه های واقعی و قطعی را صادر کردیم اختلاف مبنایی محاسباتی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و لذا قرار شد حقوق اسفندماه به صورت علی الحساب واریز شود.  

ستاری‌فرد که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، درباره زمان واریز حقوق فرهنگیان نیز گفت: واریز حقوق در حال انجام است و از نیم ساعت قبل آغاز شده است.

 

تکمیل می شود...

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.