به گفته جهانگیری یکی از دلایل ردصلاحیتش در انتخابات ۱۴۰۰، شرکت او در انتخابات ۹۶ بود و ادامه داد: من از روز بعد انتخابات احساس کردم خیلی از سرمایه‌هایی که پشت سر خودم درست کرده بودم و می‌دانستم برای کشور مفید است، یکی یکی در حال تضعیف است. یکی از آنها خود آقای روحانی بود. رابطه من با آقای روحانی در دوره دوم مثل دوره اول نبود.

به گزارش جماران؛ «آگاهی نو» نوشت: جهانگیری به قصد خود برای کناره‌گیری از معاونت ریاست‌جمهوری پس از انتخابات ۹۶ اشاره کرد: به آقای روحانی گفتم شما یک معاون اول دیگری بگذارید، من نمی‌خواهم معاون اولی را ادامه بدهم. ایشان هم به من گفت شما کم‌انگیزه شدید. در همان دو، سه ماه بعد از انتخابات تا آغاز دولت دوازدهم بحث معاون اول شد و اقداماتی شد که خود ایشان هم دید من دیگر آن جهانگیری انگیزه‌دار نیستم.

اسحاق جهانگیری می‌گوید یکی ‌از ‌اشتباهات‌ زندگی‌ سیاسی‌اش، شرکت‌ در انتخابات‌ ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ است.

این یکی از ناگفته‌های معاون اول رئیس‌جمهور سابق در گفت‌وگو با شماره جدید مجله «آگاهی نو» است؛ ناگفته‌هایی درباره ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۹۲ و ردصلاحیت خودش در انتخابات ۱۴۰۰، ماجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی که به ارز جهانگیری معروف شد، اداره کشور در دوره تحریم‌های ترامپ و نقش او در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و روابطش با حسن روحانی.

او به نامه‌هایی که پس از پایان دولت دوازدهم برای ابراهیم رئیسی نوشت، اشاره کرد و گفت: آقای ‌رئیسی ‌برخلاف‌ تبلیغات ‌انجام شده، گرچه سابقه ‌چهل‌ساله‌ای در دستگاه قضا دارد، اما با دستگاه و کارهای اجرایی کاملا بیگانه است. آقای رئیسی در دوره انتخابات متوجه نشد که مشکلات اصلی کشور کجاست و کجا باید متمرکز شود.

جهانگیری معتقد است که با تبلیغات منفی در دو، سه سال آخر دولت دوازدهم شانس رای آوردنش در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار پایین بود و افزود: به چند دلیل فکر می‌کردم باید حتما حضور پیدا کنم و حتی آن حضور می‌توانست به دولت بعدی که اگر دولت آقای رئیسی هم باشد جهت بدهد که کجاها باید متمرکز شود.

جهانگیری در عین حال گفت: یک بار به آقای روحانی گفتم اگر قرار باشد یکی از اشتباهات زندگی سیاسی خودم را بنویسم حتما شرکت من در انتخابات ۹۶ است.

به گفته او یکی از دلایل ردصلاحیتش در انتخابات ۱۴۰۰، شرکت او در انتخابات ۹۶ بود و ادامه داد: من از روز بعد انتخابات احساس کردم خیلی از سرمایه‌هایی که پشت سر خودم درست کرده بودم و می‌دانستم برای کشور مفید است، یکی یکی در حال تضعیف است. یکی از آنها خود آقای روحانی بود. رابطه من با آقای روحانی در دوره دوم مثل دوره اول نبود.

جهانگیری به قصد خود برای کناره‌گیری از معاونت ریاست‌جمهوری پس از انتخابات ۹۶ اشاره کرد: به آقای روحانی گفتم شما یک معاون اول دیگری بگذارید، من نمی‌خواهم معاون اولی را ادامه بدهم. ایشان هم به من گفت شما کم‌انگیزه شدید. در همان دو، سه ماه بعد از انتخابات تا آغاز دولت دوازدهم بحث معاون اول شد و اقداماتی شد که خود ایشان هم دید من دیگر آن جهانگیری انگیزه‌دار نیستم.

او به تفاوت‌های دولت اول و دوم روحانی به طور مفصل پرداخته و همچنین به موانع چیدمان کابینه اشاره کرده است: آقای روحانی [در دوره اول] مایل بود خانم فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شوند و من با ایشان گفت‌وگو کردم که در نهایت نشد. در دوره دوم، هم ما دچار اشتباه شدیم، هم نهادهای مقابل دولت دچار اشتباه شدند. اشتباه ما این بود که چیدمان تیم ما می‌توانست با تجربه چهار سال اول بهتر باشد. حالا بماند چقدر ما مقصر هستیم، چقدر ما می‌خواستیم افراد بهتری را بگذارید نگذاشتند، چون آقای روحانی می‌گوید ۱۴ نفر را برای وزیر علوم پیشنهاد دادم تا توانستم موافقت را برای چهاردهمین بگیرم تا از مجلس رای اعتماد بگیرد.

جهانگیری در این گفت‌وگو تفصیلی با مجله «آگاهی نو» که به صاحب‌امتیازی و سردبیری محمد قوچانی منتشر می‌شود، رازهایی از اعتراضات ۹۶ و ۹۸ و بویژه اختلافاتش در افزایش نرخ بنزین با روحانی فاش کرده است.

 

5819067

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.