سردار سلامی فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ما می‌توانیم برد سلاح‌هایمان را افزایش دهیم ولی این کار را نکردیم، چرا از این خویشتن‌داری سوءاستفاده می‌کنند؟ مگر ملت ایران چقدر صبر دارد ؟ این را در جنگ تحمیلی نیز می‌توان دید. به این‌ها می‌گوییم بیشتر از این ادامه ندهند، خویشتنداری کنند و آرام باشند، دامنه تحمل ملت ایران هم حدود و حدودی دارد، اروپایی‌ها با داشتن نفت و امنیت زنده هستند، باید مراقب باشند و خودشان را به خطر نیندازند.

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، فرمانده کل سپاه ‌خطاب به اروپایی‌ها گفت: دامنه تحمل ملت ایران هم حدود و حدودی دارد، اروپایی‌ها با داشتن نفت و امنیت زنده هستند، باید مراقب باشند و خودشان را به خطر نیندازند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در همایش کاروان‌های راهیان نور که با حضور جمعی از فرماندهان سپاه‌های استانی و استانداران کشور در اردوگاه شهیده مریم فرهانیان آبادان برگزار شد، با یاد‌آوری دوران حیات انقلاب اسلامی اظهار داشت: اسلام و عظمت اسلام بدون انتقال معارف و مفاهیم وقایع بزرگی که اتفاق افتاده پایدار و با دوام نمی‌ماند و اگر عاشورا اتفاق نیفتاده بود و در آن ظهر آسمانی و در آن واقعه غم انگیزامام حسین (ع) فرزندان خودش را برای دفاع از اسلام نمی‌فرستاد و دستان مبارک خودش را از دست نمی‌داد و فرزندان حرم اسیر نمی‌شدند اسلام باقی نمی‌ماند.

وی افزود: اگر بدر و خیبر و ماجراهای صفین و ایستادگی‌ها و بصیرت ها نبود اسلام باقی نمی‌ماند، اگر نمادها باقی نمی‌ماندند و کعبه و مدینه و کاظمین و سامرا نبود اسلام جریان پیدا نمی‌کرد چون واقعا اسلام از درون این جریان ها و نمادها جریان پیدا کرده است و می‌بینیم واقعه‌ای مثل اربعین چقدر انسان‌ها را با مفاهیم اسلام آشنا میکند چون این ها سرمایه های اساسی و جاودانه مکتب اسلام هستند.

سردار سلامی عنوان کرد: ما در شرایط بسیار خطیری هستیم و در موقعیت سرنوشت‌سازی قرار داریم چون دشمن امروز متفاوت از گذشته در مقابل ملت، دین، انقلاب و نظام ما ایستاده است. تلاش دشمن جداسازی ذهن و قلب جوانان از تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی و پشیمان کردن ملت ایران و خصوصا جوانان از انقلاب، خسته و افسرده کردن مردم و وارونه‌سازی تاریخ ما‌ست و در قلب دشمن ما چیزی جز این آرزوها عبور نمی‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: ما عادت و وظیفه داریم رفتار و ارائه‌های دشمن را تعقیب کنیم و راهبرد‌های آنها را رصد می‌کنیم به این واقعیت پی‌ بردیم و برای ما اثبات شده که دشمنان ما به دنبال این هستند تا نسل جوان ما را از افتخارات گذشته منقطع کنند. حیات هر کشور امتداد تاریخ آن است و ما از گذشته خود جدا نیستیم و وقایعی که اتفاق می‌افتند فقط مرتبط با همان زمان نیست برای همین خداوند می‌فرماید وقایع را برای آیندگان بازگو کنید. خداوند در قرآن بهترین قصه ها را تعریف می‌کند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه در خصوص راهیان نور بیان کرد: نکات خوب و دقیقی در باره راهیان نور در جلسه مطرح شد، الحمدالله متولیان با این درجه از اخلاص صادقانه پای کار هستند و اگر کار را به خوبی پیش ببریم بهره خوبی را از این ظرفیت خواهیم برد. جوانان در این راهیان نور می‌بینند که این میراث با چه تلاش هایی به دستشان رسیده و دوستان ما باید برای مستند سازی این روایت ها تلاش کنند و صدا و سیمای ما در این دوره توجه خاصی به انعکاس ویژه حضور جوانان در این اماکن داشته باشد. فضای حقیقی دست ماست و هر که در فضای حقیقی خوب عمل کند برنده خواهد شد هر چند در فضای مجازی‌نیز قوی هستیم.

سردار سلامی گفت: انعکاس این رویداد بزرگ خیلی مهم است و کسانی که در استان های مرزی متولی هستند باید دقت زیادی به این مسئله داشته باشند. تاکید میکنم که باید روی مسائل بهداشتی، تغذیه سالم و باکیفیت نظارت خوبی شود. اسکان باید حتما مناسب باشد و برنامه‌های فرهنگی جاذب با جلوه های ویژه هنری انجام شود تا کسانی که حضور پیدا می‌کنند از آن‌ها بهره‌مند شوند و روایت‌گری صحیح انجام شود و بازگویی های صحیحی رخ بدهد. راویان نیز نقش کسی را نادیده نگیرند تا واقعیت ها به بهترین شکل مطرح شود.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم یادمان‌ها به شکل با شکوهی بازسازی شوند و مسائلی مانند سرویس های بهداشتی که به ظاهر پیش پا افتاده ولی در واقع خیلی مهم هستند و باید به آن‌ها توجه کرد.

سردار سلامی بیان کرد: جای دیگر استانداران در این جلسه خالی بود و امیدواریم آن‌ها نیز در فضای همسن مسائله قرار گیرند و اراده به هم پیوسته ای که در این ماجرا به وجود آمده در دیگر مسائل نیز الگو شود.

وی با بیان اینکه امروز در ماجرای جنگ اوکراین با اتهام‌زنی برای ما غوغا به پا کردند، افزود: اما همین اروپا باید به تاریخ رفتار خودش در دوران دفاع مقدس نگاه کند، هنوز تاول روی پوست بدن رزمندگان ما مانده است، چه کسی زرادخانه‌های شیمیایی عراق را پر کرد؟ این اروپایی‌ها بودند که سلاح شیمیایی را در جنگ در اختیار عراق قرار دادند و جوانان ایرانی را با آن شرایط دردناک شهید یا راهی بیمارستان ها کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: شما آلمانی ها که حامی اصلی این جریان بودید و شما انگلیسی ها و فرانسوی ها که تجهیزات جنگی دادید، انگلیسی‌ها سیستم دفاعی عراق را سر و سامان می‌دادند و آمریکایی‌ها همه را در حمایت از صدام و در مقابل ما بسیج کردند. اینها جریان نفت ما را مورد حمله قرار می‌دادند. اگر جوان ایرانی این تاریخ را نداند فکر می‌کند که مقام های اروپایی که شیک لباس می‌پوشند و شیک حرف می‌زنند، واقعیت آنها نیز همین است.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ از بیش از 100 سال گذشته در ایران شاه تعیین و تبعید می‌کردند و قحطی در کشور ما راه انداختند و میلیون‌ها نفر را قتل عام کردند. جوان ایرانی باید این را بداند، تمام فراری‌ها و همه مقامات گروه های سیاسی تجزیه‌طلب، جنایت کاران جنگی تاریخ و تروریست ها، همه اینها اروپا را به میدان جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کردند. از همان موقع تا الان نجابت به خرج دادیم، حتی برد سلاح‌هایمان را به گونه ای تنظیم کردیم که اروپا تهدید نشود. اروپا در حال گرفتن نفت از خلیج فارسی است که امنیتش را ما تامین می‌کنیم این را جوان ایرانی و مقام اروپایی باید بداند که از هیچ کدام از ابزارهای خود علیه آن‌ها استفاده نکردیم اما آنها از تمام ابزار خود علیه ما استفاده کردند.

وی افزود: رسانه‌های خودشان و رسانه‌هایی که در دیگر کشورها هستند کاملا رسمی و به زبان فارسی از براندازها حمایت می‌کنند و به آنها امکانات و صلاح میدهند. در دفاع مقدس در همین سرزمین، گلوله‌های توپ اینها بر زمین فرود می‌آمد. اروپا در تحریم اقتصادی ملت ما پیشگام است در حالی که ما می‌توانستیم با اهرم‌های اقتصادی که داریم یک نبرد اقتصادی بزرگ را علیه آنها آغاز کنیم، نبردی که تحمل آن را ندارند.

سردار سلامی عنوان کرد: ما می‌توانیم برد سلاح‌هایمان را افزایش دهیم ولی این کار را نکردیم، چرا از این خویشتن‌داری سوءاستفاده می‌کنند؟ مگر ملت ایران چقدر صبر دارد ؟ این را در جنگ تحمیلی نیز می‌توان دید. به این‌ها می‌گوییم بیشتر از این ادامه ندهند، خویشتنداری کنند و آرام باشند، دامنه تحمل ملت ایران هم حدود و حدودی دارد، اروپایی‌ها با داشتن نفت و امنیت زنده هستند، باید مراقب باشند و خودشان را به خطر نیندازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.