نماینده مردم اصفهان پس از شنیدن سخنان زارع پور از پاسخ های وزیر قانع نشد. در نهایت اظهارات وزیر به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۱۰۹ رای موافق،۱۱۵ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۲۳۹ آرای ماخوذه از پاسخ های وزیر ارتباطات قانع نشدند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس از پاسخ های عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در مورد تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران شرکت مخابرات قانع نشدند. در نشست علنی روز سه شنبه - ۴ بهمن ماه - مجلس شورای اسلامی سوال عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان از عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات در دستور کار مجلس قرار گرفت.

سوال این نماینده مجلس به علت اجرا نشدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات اختصاص داشت.

مقتدایی در توضیح سوال خود اظهار داشت: وزیر ارتباطات در جلسات متعدد بر این نکته تاکید دارد که مخابرات یک شرکت خصوصی است اما این مجموعه بر اساس قانون تکالیفی بر عهده دارد و باید تکالیف خود را نسبت به افراد شاغل در این شرکت اعمال کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات مصوب مجلس و مربوط به سال ۱۴۰۰ است؛ این شرکت باید نسبت به تبدیل ایثارگران شاغل در این شرکت اقدام کند.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات مکاتبه‌های بسیاری با مسوولان مرتبط داشتم، گفت: شرکت مخابرات مشمول لایحه بودجه قرار گرفته و موظف است ایثارگرانی که در این شرکت خدمت می کنند را با شرایط قانونی جذب کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال مقتدایی بیان داشت: کار تبدیل وضعیت ایثارگران را بر اساس قانون شروع کردیم و تاکنون دو هزار ۳۷۳ نفر از ایثارگران مشمول تبدیل وضعیت شدند در آنجایی که وظیفه و اختیار داشتیم این تکلیف قانونی را انجام دادیم .

عیسی زارع پور افزود: شرکت مخابرات در سال ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده و سهامدار عمده این شرکت دولت نیست، وزارت ارتباطات در این موضوع نقش تنظیم گیری اپراتورها را دارد و در این زمینه پاسخگو هاست، اما در عزل و نصب دخالتی ندارد.

زارع پور بیان داشت: در ترکیب هیات مدیره شرکت مخابرات تنها یک عضو از سوی دولت حضور دارد؛ همچنین تصمیم گیری های کلان این شرکت با نظر سهامدار عمده مشخص می شود و طبق قانون تجارت اگر دولت تکلیفی برای شرکت خصوصی تعیین کند باید منابع آن را مشخص کند، ما نمی توانیم تکلیفی که خارج از توان است، برای بخش خصوصی تعیین کنیم.

نماینده مردم اصفهان پس از شنیدن سخنان زارع پور از پاسخ های وزیر قانع نشد، در نهایت اظهارات وزیر به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۱۰۹ رای موافق،۱۱۵ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۲۳۹ آرای ماخوذه از پاسخ های وزیر ارتباطات قانع نشدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.