وی گفت که انتظار می‌رود روز دوشنبه، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌ تعداد بیشتری از اعضای سپاه پاسداران توافق کنند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، سخنگوی وزارت خارجه آلمان از توافق احتمالی بر سر افزایش تحریم ایران در اتحادیه اروپا در روز دوشنبه خبر داد.

وی گفت که انتظار می‌رود روز دوشنبه، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌ تعداد بیشتری از اعضای سپاه پاسداران توافق کنند.

در همین حال، منابع اروپایی اعلام کرده‌اند که تحریم سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی در جلسه روز دوشنبه تصویب نخواهد شد.

یک دیپلمات دیگر در این‌باره گفت: «چنین اقدامی مستلزم بررسی تمامی ابعاد حقوقی است که اکنون در حال بررسی هستند ولی برای روز دوشنبه آماده نخواهد شد».

دو منبع آگاه اروپایی نیز به خبرگزاری رویترز گفتند که اتحادیه اروپا در جلسه روز دوشنبه وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه، اعمال تحریم‌های جدید علیه ۳۷ فرد حقیقی و نهاد وابسته به ایران را بررسی خواهد کرد. 

یکی از این دیپلمات‌ها در این‌باره گفت: «ما چهارمین بسته تحریم‌ها علیه ایران را در روز دوشنبه تصویب خواهیم کرد و معتقدیم کار روی بسته تحریمی پنجم که قراردادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی است، باید به زودی آغاز شود».

در چارچوب این تحریم‌ها، اعضای سپاه پاسداران حق ورود به کشورهای اتحادیه اروپا را نخواهند داشت و دارایی‌های احتمالی آنها در اروپا مسدود خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.