برخی منابع رسانه‌ای عراق اعلام کردند که آژیرهای هشدار در پایگاه سوم التوحید در سفارتخانه ایالات متحده در منطقه سبز بغداد به صدا درآمد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه از کشته شدن سه نظامی کُرد وابسته به آمریکا در حمله پهپادی ترکیه به حومه حسکه در شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک عصر امروز اعلام کرد که درپی حمله پهپادی ترکیه به خودروی حامل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) تحت حمایت آمریکا در حومه حسکه، دست کم سه نفر از این نظامیان کشته شدند.

برپایه این گزارش، این حمله همچنین منجر به مجروح شدن یک غیر نظامی سوری شده است.

ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

 

آژیر خطر در یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در بغداد به صدا درآمد

کانال تلگرامی "صابرین نیوز" وابسته به نیروهای مقاومت، از به صدا درآمدن آژیر خطر در پایگاه سوم "التوحید" در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر داد.

برخی منابع رسانه‌ای عراق اعلام کردند که آژیرهای هشدار در پایگاه سوم التوحید در سفارتخانه ایالات متحده در منطقه سبز بغداد به صدا درآمد.

گزارش بیشتری درباره جزئیات مربوط به این خبر مخابره نشده است.

سفارت آمریکا در بغداد طی چند سال اخیر بارها هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

آمریکایی‌ها شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.