احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اقدام جدید انگلیس گفت: نیروی انتطامی، بسیج، پلیس، ارتش و سپاه حافظان مردم و امنیت کشور هستند که با علنی شدن این دشمنی، مرگ بر انگلیس لیاقت شما است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، خطیب موقت نماز جمعه تهران مصوبه مجلس عوام انگلیس مبنی بر تروریست بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اوج دشمنی آنها با مردم ایران عنوان کرد و گفت: نیروی انتطامی، بسیج، پلیس، ارتش و سپاه حافظان مردم و امنیت کشور هستند که با علنی شدن این دشمنی، مرگ بر انگلیس لیاقت شما است.

سید احمد خاتمی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و خطبه اول نمازجمعه این هفته تهران گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرمایند که فردی که بتواند تقاضای خود را در درگاه خدا مطرح کند، خداوند بهترین را برای وی منظور می‌کند. یعنی اگر با خدا رو راست باشید بهترین را می‌بینید ولی اگر با خدا رو راست نباشید، هر چه به تو برسد از چشم خودت است.

فاطمه(س) عامل وحدت شیعه و سنی و مسلمانان جهان است

خطیب موقت جمعه تهران افزود: همه اهل بیت به ویژه حضرت فاطمه (س) محور وحدت جهان اسلام هستند. به این مفهوم که جهان اسلام فضل و کمال و معنویت این گل‌های بی خار هستی را قبول دارند و شیفته آنها هستند. البته ما شیعیان آنها را امام می‌دانیم و برخی آنها امام نمی‌دانند ولی طبق حدیث شیعیان مانند حدیث ثقلین و تعابیر مختلف که پیامبر اکرم (ص) دو یادگار دارند یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: پیامبر در روز غدیر، حج الواع، بیماری ارتحال و بیشتر آدرس‌هایی که در کتب اهل سنت هستند به این دویادگار بارها اشاره فروموند و به این موضوع تاکید داشتند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) دلیلی بر حدیث تطهیر است که در سوره احزاب بیان شده است. همچنین حضرت فاطمه زهرا(س) شریک آیه ایثار و مباهله است. او کوثر است و فخر رازی از علمای اهل سنت می‌گوید که یک احتمال‌ هم این است که یکی از افراد کوثر فاطمه(س) باشد. البته کمالات فاطمه اینگونه است که هرچند ۱۸ بهار را بیشتر ندید ولی درس‌های زیادی را برای بشریت باقی گذاشت.

خاتمی تاکید کرد: پیامبر در ۴۰ روایت در کتاب‌های اهل سنت آمده تاکید فرمودند که وقتی فاطمه(س) می آمد، پیامبر(ص) به استقبال فاطمه می‌آمد و دست فاطمه را می‌بوسید. در کتاب آیت الله عظمی مرعشی نیز آمده است. همچنین در ۳۶ روایت از پیامبر اکرم(ص) آمده که فاطمه (س) پاره تن من است. در کتاب‌های صحیح بخاری و صحیح مسلم که کتب مهم اهل سنت است به جایگاه و تعابیر مهم حضرت فاطمه (س) اشاره شده است. در ۵۰ روایت کتب شیعه نیز این موضوع بسیار تاکید شده است.

وی تاکید کرد: شیعه و سنی باید به احترام یگانه رسول الله جشن بگیرند. البته این محبت فقط عاطفی نبود بلکه این محبت، محبت مکتبی بود. زمانی بود که حضرت فاطمه(س) گوشواره، دستبند و زیور آلات خود را به نزد حضرت محمد (ص) فرستاد و به فرستاده گفت که به پیامبر بگو این هدایا در راه خدا هزینه شود. پیامبر سه بار فرمودند، پدرت فدایت شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.