یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تنوع بخشی به محیط آموزشی دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط در مدارس و راه اندازی اردوهای علمی و هدفمند از ضروریات آموزش و پرورش کشور است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می‌زند، لذا باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه ریزی کرد.

یوسف نوری در هزار و بیست و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین و سند تحول دولت بر مردمی‌سازی آموزش و پرورش تاکید شده و این موضوع باید برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی شود. 

وی با اشاره به اینکه ایران در سال ۲۰۲۳ میزبان المپیاد فیزیک است، افزود: دپیلماسی آموزشی باید در کنار دپیلماسی سیاسی و اقتصادی قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی و آموزشی روز دنیا در حوزه آموزش و پرورش استفاده کرد. 

نوری اظهار کرد: تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می‌زند، لذا باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه‌ریزی کرد. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تنوع بخشی به محیط آموزشی دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط در مدارس و راه اندازی اردوهای علمی و هدفمند از ضروریات آموزش و پرورش کشور است. 

وی بیان کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین لازم است قوانین موجود را تنقیح و اصلاح کرد تا موانع اجرای سند تحول بنیادین برطرف شوند. 

در ادامه این جلسه جلسه محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بحث ساماندهی زمان آموزش در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بود که براساس بند ۴ ماده ۶ قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش درخواست کردیم که این موضوع اول در کمیسیون‌ها و شورای عالی آموزش وپرورش بررسی و تصویب شود و برای بررسی و تایید نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای دسترسی افراد لازم التعلیم به آموزش اظهار داشت: برای افراد لازم التعلیم در نقاط مختلف کشور که امکان دسترسی به خدمات آموزشی حضوری ندارند باید یک راه حل اصولی و منطقی برای ارائه خدمات آموزشی و تربیتی پیش بینی شود. 

امانی اظهار کرد: آموزش مجازی یکی از موضوعات مهم و در حال توسعه در جهان است که مورد توجه جدی آموزش و پرورش کشورهای مختلف قرار گرفته است و از آن برای آموزش افرادی که به آموزش دسترسی ندارند، استفاده می‌کنند. 

وی افزود: باید مصوبه‌ای درباره آموزش مجازی که تمام جوانب آن در نظر گرفته باشد، تدوین و تصویب نمود تا روند اجرای آن تسهیل گردد. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به فرآیند اجرایی کردن برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه تصریح کرد: سه سطح برنامه ریزی درسی داریم. سطح ملی، سطح منطقه‌ای و سطح مدرسه که هر کدام از این‌ها مکمل دیگری است. برای اولین بار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه درسی در سطح مدرسه طراحی و تدوین کرده است. 

وی با اشاره به لزوم تدوین و اجرای برنامه درسی در سطح مدرسه تاکید کرد: این برنامه یعنی اینکه مدرسه متناسب با شرایط و موقعیتش برنامه درسی مورد نیاز خودش داشته باشد. 

شایان ذکر است؛ در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: لزوم ایجاد شور و نشاط در مدارس، لزوم آشنایی مردم با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه جدی به مدرسه و نیازهای آن، چگونگی جذب نیرو و بازنگری در ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، توجه به رویکردهای فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش، توجه به بحث هویت ملی و ارزش‌های دینی، لزوم اطلاع‌رسانی و تبیین موضوع مردمی‌سازی آموزش و پرورش که مورد تاکید سند تحول بنیادین است، کنکور و ایجاد چالش برای نظام آموزشی کشور، ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و عملکرد آموزش و پرورش، بازدید دانش آموزان از مراکز علمی، پژوهشی و صعنتی کشور، توجه جدی به زیرساخت‌های ضروری مدارس، دادن اختیارات لازم به مدیران مدارس برای جلب مشارکت‌های مردمی، لزوم توجه به آموزش و پرورش نقاط مختلف کشور، تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری و تقویم آموزشی با توجه به شرایط و موقعیت اقلیمی کشور و… مطرح کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.