احمد وحیدی وزیر کشور یادآور شد: ما در آستانه رسیدن به تمدن نوین اسلامی، انسان‌های ترازی احتیاج داریم که این انسان‌های تراز با توجه به اینکه تمدن ما انسان محور است، جایگاه ویژه‌ای دارند. مکتب شهید سلیمانی مانند انقلاب وجوه مختلف آن را داراست، اعم از ایمان، جهاد، شجاعت، تقوا و ... . ما به روح آن شهید عزیز درود می‌فرستیم و از ایشان استمداد می‌خواهیم. شهید سلیمانی کلمه و ادبیات جدید را وارد گفتمان ما کرده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر کشور گفت: ما در آستانه رسیدن به تمدن نوین اسلامی، انسان‌های ترازی احتیاج داریم که این انسان‌های تراز با توجه به اینکه تمدن ما انسان محور است، جایگاه ویژه‌ای دارند.

همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، سردار احمد وحیدی، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم و جمعی دیگر از مقامات و فرماندهان نظامی آغاز شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در این همایش با تسلیت به در مناسبت فرارسیدن سالروز شهید سلیمانی گفت: وقتی به عمل شهید سلیمانی نگاه می‌کنیم، یک عمل همراه با هوشمندی و شجاعت مشاهده می‌کنیم. شجاعت ایشان از جنس ماجراجویی نبود از جنس تدبر و اندیشه بود. اینکه رهبر عزیز ما فرمودند شهید سلیمانی یک‌ مکتب است به همین علت است.

وی افزود: شما در مدرسه شهید سلیمانی همه چیز می‌توانید یاد بگیرید، از هرچه که نیاز شما باشد در اینجا قابل یادگیری است. مدرسه او مدرسه‌ای جامع بود و از هر درسی که نیاز داشته باشید در این مدرسه و این راه وجود دارد و خود او راهبر این راه بود.

وزیر کشور عنوان کرد: می‌توانیم اینگونه نگاه کنیم که اگر شهید سلیمانی این کارها و اقدامات را انجام نمی‌داد چه اتفاقی رخ می‌داد. شما فرض کنید مثلا شهید سلیمانی عزیز وارد مسأله لبنان نمی‌شد، در آن جنگ ۳۳ روزه با آن هجمه‌ای که بود و رسماً گفته بودند که آمدیم حزب‌الله را نابود کنیم. پس از آن هم برای سوریه و سایر کشورها برنامه داشتند که نتوانستند و شکست سختی متحمل شدند.

وی ادامه داد: حال تصور کنیم اگر شهید سلیمانی در سوریه نبود، آن هم سوریه که ۸۰ درصد از خاکش رفته بود، باز هم اینجا همه طرف‌های جنگ قبلی در لبنان را مشاهده می‌کنیم؛ آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه و اسرائیل در مقابل سوریه هستند و فقط ایران این طرف است، ایران هم شخص سرباز رشید و شخصیت اولش شهید سلیمانی بود.

وحیدی یادآور شد: فرض کنیم که شهید سلیمانی در عراق نبود، آن هم عراق با آن هجمه داعش و آن میزان از تصرف خاکش. متاسفانه گاهی ما این‌ها را زود فراموش می‌کنیم، یک روز نگران بودیم که عتبات عالیات ما دست این گروه ساخته و پرداخته غرب بیفتد. اگر چنین می‌شد وضع ما چه می‌شد‌. فرض کنیم شهید سلیمانی نبود و تلاش دشمن برای تجزیه عراق که رسماً هم اعلام کردند، نتیجه می‌داد. در همان بحث هم برخی پرچم‌ها بالا رفت و کشورها منتظر تثبیت بودند تا به رسمیت بشناسند. اگر چنین می‌شد چه آینده‌ای در انتظار منطقه بود؟

وی افزود: فرض کنید که شهید سلیمانی نبود و قتل عام‌هایی که به دست داعش انجام می‌شد، تکرار می‌شد مشابه وقایعی که در بوسنی در مقابل چشمان غربی‌ها که آنجا حافظ صلح بودند رخ داد. چه کردند جز سکوت؟ در همین وقایع اخیر ما هم دیدید که حادثه تروریستی شاهچراغ را هیچکدام محکوم نکردند. یا در وقایعی که بر سر ایزدی‌ها آمد مگر غربی‌ها کاری کردند؟ آمریکا در همانجا پایگاه داشت اما کاری نکردند اما این ایران و‌ شهید سلیمانی بود که به کمک زنان و مردان ایزدی‌ رفتند همین غربی‌هایی که امروز ایران را در بحث حقوق زن محکوم می‌کنند، خودشان چه کردند؟ یا آن زمان که بحث تصرف کردستان عراق بود مگر خودشان نگفتند که برای کمک به سمت چند کشور دست دراز کردند؟ آیا کسی به کمک رفت؟

وحیدی با طرح این مساله که فکر می‌کنید اگر شهید سلیمانی نبود وضعیت یمن امروز این چنین بود؟، گفت: نگاه کنید به صحنه‌های مختلف در منطقه، چه کسی می‌تواند نیروها را از ملت‌ها و زبان‌های مختلف با هم هماهنگ و مدیریت کند؟ گاهی مدیریت در درون یک ملت سخت است چه برسد به مدیریت ملت‌های متنوع از زبان‌ها و قومیت‌های گوناگون در کشور‌های دیگر و این یک توانمندی منحصربفرد است. حاصل این جریان امروز شده‌ است جریانی که به‌عنوان جریان مقاومت شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مکتب مقاومت، مکتب شهید سلیمانی عزیز که با مقاومت عجین شد، امروز به عنوان حرف اصلی در مقابل جریانات سلطه جهانی دارد خود را عرضه می‌کند، گفت: این موفقیت‌ها پیام جدید انسانیت به جهان است که دارد موقعیت و موفقیت‌های خود را تثبیت می‌کند و پیش می‌رود. البته این مکتب به این منطقه غرب آسیا یا به قول آن‌ها در خاورمیانه محدود نخواهد شد، شما دیدید که اخیراً یکی از مسئولان اروپایی گفت که ایران این ظرفیت را دارد که معادلات جهانی را تغییر دهد.

وزیر کشور یادآور شد: ما در آستانه رسیدن به تمدن نوین اسلامی، انسان‌های ترازی احتیاج داریم که این انسان‌های تراز با توجه به اینکه تمدن ما انسان محور است، جایگاه ویژه‌ای دارند. مکتب شهید سلیمانی مانند انقلاب وجوه مختلف آن را داراست، اعم از ایمان، جهاد، شجاعت، تقوا و ... . ما به روح آن شهید عزیز درود می‌فرستیم و از ایشان استمداد می‌خواهیم. شهید سلیمانی کلمه و ادبیات جدید را وارد گفتمان ما کرده است.

وی عنوان کرد: امروز دنیای غرب مثل همیشه در مقابل اراده مومنین و اراده مجاهدین در ضعف به سر می‌برد برای اینکه خداوند خودش پیروزی این راه را ضمانت کرده است. از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در مکتب شهید سلیمانی یک رهرو واقعی قرار دهد که راهبر این راه و این مکتب خود شهید سلیمانی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.