در ماه‌های گذشته هزاران کارگر و کارمند ایالت نیویورک به دلیل‌ عدم تزریق واکسن کرونا اخراج شدند. این کارگران در تالار شهر تجمع کردند تا به دستور شهردار نیویورک برای الزامی بودن واکسن کرونا برای کارمندان و کارگران بخش عمومی اعتراض کنند.

به گزارش جماران؛ از آنجا که کرونا اکنون در آمریکا به یک بیماری کمتر کشنده تبدیل شده است، اما برخی از کارگران اخراج شده به دلیل قوانین سختگیرانه، نبرد علیه کارفرمایان خود در دادگاه‌ها را ادامه داده‌اند.

ایلنا به نقل از پایگاه خبری او. پی. بی در نیویورک نوشت: در ماه‌های گذشته هزاران کارگر و کارمند این ایالت به دلیل‌ عدم تزریق واکسن کرونا اخراج شدند. این کارگران در تالار شهر تجمع کردند تا به دستور شهردار نیویورک برای الزامی بودن واکسن کرونا برای کارمندان و کارگران بخش عمومی اعتراض کنند. 

جورج گاروی از فعالان کارگری این شهر یکی از کارگران اخراجی نیویورکی در حوزه خدمات شهری است. 

او زنگ ساعت خود را برای ساعت ۴:۳۰ صبح تنظیم کرده بود، زیر دوش رفته و قهوه‌اش را می‌خورد تا ساعت ۶ صبح در خیابان‌های شهر نیویورک بیرون آمده و زباله‌ها را جمع آوری کند، اما ناگهان با نامه اخراج خود مواجه می‌شود. 

این روزها از جایش بلند می‌شود، قبل از مدرسه برای نوجوانانش صبحانه درست می‌کند، در خانه یا حیاط کارهایی را برای انجام دادن پیدا می‌کند و بعد می‌نشیند تا به دادخواستش علیه شهرداری نیویورک رسیدگی کند. 

گاروی یکی از ۱۶ کارگر بخش خدمات شهری شهر نیویورک بود که به دلیل امتناع از دریافت واکسن کووید۱۹ اخراج شدند و یکی از هزاران نفر در سراسر کشور بوده که شغل خود را به دلیل امتناع از دریافت واکسن از دست داده است. این گروه از نیروی کار اخراجی آمریکا که شامل معلمان، مربیان، خلبانان، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و دیگران نیز می‌شود، نسبت به تصمیمات دولت معترض هستند. 

از آنجا که کرونا اکنون در آمریکا به یک بیماری کمتر کشنده تبدیل شده است، بسیاری از کارفرمایان دستورات واکسنی خود را کاهش داده یا حتی آن را کنار گذاشته‌اند، اما برخی از کارگران اخراج شده به دلیل قوانین سختگیرانه، نبرد علیه کارفرمایان خود در دادگاه‌ها را ادامه داده‌اند. 

تقریباً همه کارگران در شهر نیویورک با الزامات واکسن مواجه بودند. 

گاروی نسبت به واکسن‌ها بی‌اعتماد بود، و از سرعت عرضه واکسن‌ها ناراحت بود. به علاوه، او احساس کرد که به واکسن نیاز ندارد، زیرا در مارس ۲۰۲۰، در همان ابتدای همه گیری، به کرونا مبتلا شده اما بدون علائم دردناک خوب شده بود. 

یک قاضی به شهر نیویورک دستور داده تا کارگران اخراج شده به دلیل این حکم را به کار بازگرداند، اما شهرداری این شهر و فرمانداری ایالتی درخواست تجدید نظر دارند. 

یک قاضی ایالت نیویورک حکم داد که دستور شهر برای واکسن برای کارمندان عمومی، خودسرانه و دمدمی مزاجانه است، و بنابراین، قانون اساسی ایالتی را نقض می‌کند. او به شهر دستور داد تا کارمندان شهرداری را که به دلیل این ماموریت اخراج شده بودند با حقوق معوقه به کار خود بازگرداند. 

روز بعد، شهر نیویورک یک اخطار استیناف ارائه کرد که نشان می‌دهد قصد دارد با تصمیم قاضی مقابله کند. شهرداری در مورد این پرونده اظهارنظر نمی‌کند. این ارگان تنها می‌گوید هیچ تعهدی برای بازگرداندن کارگران (آن هم در زمانی که درخواست تجدید نظر در حال بررسی است) ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.