زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت: خوشحالم که امروز اعلام کنم که با تلاش همکارانم ۱۵۰ بازی پر مخاطب در کشورمان در واقع به داخل کشور منتقل شدند، اصطلاحاً CDNهای این بازی‌ها به داخل کشور آورده شده و زمان پینگ بازی‌ها را تا یک چهارم کاهش خواهد داد. ان شاء الله در هفته آینده مراسمی برای رونمایی از این کار خوبی که حال چند ده میلیون نفر را خوب خواهد کرد خواهیم داشت و سازوکارش را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خوشحالم که امروز اعلام کنم که با تلاش همکارانم ۱۵۰ بازی پر مخاطب در کشورمان به داخل کشور منتقل شدند، اصطلاحاً CDNهای این بازی‌ها به داخل کشور آورده شده و زمان پینگ بازی‌ها را تا یک چهارم کاهش خواهد داد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از دو خبر خوب در حوزه کاری خود رونمایی کرد و گفت: امروز قصد دارم دو خبر خوب را به هموطنان عزیز بدهم، نخست اینکه همانطور که دوستان مستحضر هستند براساس اطلاعات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نزدیک به ۳۰ میلیون نفر بازیکن یا گیمر در کشور داریم که امروز آقای  اسماعیلی وزیر محترم ارشاد می‌گفتند میانگین ۹۳ دقیقه یعنی یک ساعت و نیم در روز بازی می‌کنند. یکی از وعده‌هایی ریاست محترم جمهور در انتخابات گذشته خدمت این قشر از هموطنان عزیز دادند این بود که زمان تاخیر بازی‌ها یا همان پینگ را ما بتوانیم کاهش دهیم و سرعت بازی‌ها بتواند افزایش پیدا کند. بنده هم در هفته دولت وعده دادم که تا آخر پاییز تلاش می‌کنیم اقدام اساسی در این حوزه انجام شود.

وی ادامه داد: خوشحالم که امروز اعلام کنم که با تلاش همکارانم ۱۵۰ بازی پر مخاطب در کشورمان در واقع به داخل کشور منتقل شدند، اصطلاحاً CDNهای این بازی‌ها به داخل کشور آورده شده و زمان پینگ بازی‌ها را تا یک چهارم کاهش خواهد داد. ان شاء الله در هفته آینده مراسمی برای رونمایی از این کار خوبی که حال چند ده میلیون نفر را خوب خواهد کرد خواهیم داشت و سازوکارش را اعلام خواهیم کرد.

زارع‌پور همچنین افزود: برای بعضی از بازی‌ها هم یک ابزارهایی طراحی شده که سرعت‌شان را بالا ببرند، به زودی سایتی معرفی خواهد شد تا گیمرهای عزیز با مراجعه به این سایت و دانلود ابزارها بتوانند سرعت بازی را افزایش دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به راه اندازی مرکز تماس و سامانه پاسخگویی اشاره کرد و گفت: خبر خوب دومی که احتمالا در جریان قرار گرفتید در هفته جاری ما یک مرکز تماس و یک سامانه را برای کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی کردیم که بتوانند مشکلات خودشان را در فضای کسب و کار اینترنتی را با ما مطرح کنند. سامانه ۱۶۴۹ در سراسر کشور هم تلفنش هم ۱۶۴۹.ir تمام حمایت هایی که در آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی که مصوب دولت بود آنجا شیوه اجرایش گفته شده و سکوهای مشمول این آیین نامه آنجا مشخص شدند.

وی افزود: در واقع هر کسب و کاری که به مشکل خورده است در این ایام می تواند آنجا مراجعه کرده و مشکلات خود را مطرح کند و توسط همکاران از دستگاه‌هایی که در آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی وظیفه‌ای دارند این مشکلات پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.