اولیانوف گفت که رایزنی‌ها قرار بود در نیمه دوم ماه نوامبر برگزار شود، اما قطعنامه آمریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه در زمان «نامناسبی ارائه شد و نتایج معکوسی» در روند مذاکرات داشت.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، «میخاییل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که احتمال دستیابی به پیشرفت در روند رایزنی‌ها میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دور از ذهن است. 

اولیانوف گفت که این رایزنی‌ها قرار بود در نیمه دوم ماه نوامبر برگزار شود، اما قطعنامه آمریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه در زمان «نامناسبی ارائه شد و نتایج معکوسی» در روند مذاکرات داشت.

تروئیکای اروپا و آمریکا پیش از این، طی بیانیه‌ای مشترک درباره قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شدند که این قطعنامه در واکنش به عدم همکاری کافی ایران با آژانس تصویب شده است.

در ادامه با اشاره به قطعنامه سیاسی شورای حکام، ادعا شده است که این قطعنامه در واکنش به همکاری ناکافی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسائل کلیدی باقی‌مانده مربوط به تعهدات حقوقی ایران بر اساس توافقنامه پادمان‌های معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تصویب شد.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که شورای حکام «پیام روشنی در خصوص ضرورت پایبندی و عمل ایران به تعهدات پادمان‌های مورد نیاز پیمان عدم اشاعه ارسال کرده است. ایران همچنین باید توضیحات فنی معتبری در خصوص کشف ذرات اورانیوم در سه سایت اعلام‌نشده و محل نگهداری مواد هسته‌ای مرتبط یا تجهیزات آلوده ارائه دهد».

در ادامه آمده است که همانطور که پیش از این اعلام شده است، چنانچه ایران این کار را انجام دهد و مدیرکل آژانس تأیید کند که مسائل پادمانی باقی نمانده است، شورا می‌تواند رسیدگی به این موضوع را متوقف کند.

در پایان این بیانیه آمده است که امیدواریم ایران از این فرصت برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای حل مسائل باقی‌مانده استفاده کند تا نیاز به هیچ‌گونه اقدام ضروری دیگری نباشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.