اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت‌های هنری نیست. از عموم هنرمندان و اهالی موسیقی خواهش می‌کنم فعالیت‌های‌شان را آغاز کنند، ما در معاونت هنری همه پیش‌بینی‌ها را برای این امر انجام داده‌ایم. هیچ مانعی برای برگزاری کنسرت‌ها نیست کمااینکه درحال حاضر سینماها و تئاترها، تقریبا در همه تماشاخانه‌های مهم فعال هستند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، وزیر ارشاد که برای بازدید از جشنواره سینما حقیقت به پردیس ملت آمده بود، درباره موسیقی و سینمای مستند اظهارنظر کرد و تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت های هنری نیست.

محمد مهدی اسماعیلی در این بازدید که سه‌شنبه ۲۲ آذرماه و در سومین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» انجام شد، درباره حمایت از مستندسازان گفت: برنامه ما این است که اسباب حمایت لازم از فیلمسازان مستند را فراهم کنیم، گزارش‌های دریافت شده از برگزارکنندگان جشنواره «سینماحقیقت» نیز حاکی از اتفاقات خوبی در این حوزه است. امسال شاهد تحولات مهمی در جشنواره «سینماحقیقت» و سینمای مستند هستیم و ان شالله مستند به جایگاه واقعی خود در سینمای ایران می‌رسد، از برنامه‌های جدی ما در سازمان سینمایی حمایت از کارهای مستند و مستندسازها است.

او درباره شیوه حمایت از مستندسازان تصریح کرد: در برنامه امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت‌های مختلف تعریف کرده‌ایم که شامل حمایت از ساخت آثار، پشتیبانی از اینگونه فیلم‌ها و.. است. ما در وزارتخانه و دولت این آمادگی را داریم که بستری برای حمایت جامع از فیلمسازان مستند داشته باشیم با این نگاه که بتوانیم از آثار همه مستندسازان در همه جای ایران حمایت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» در پیشرفت فیلمسازی مستند خاطرنشان کرد: جشنواره سینماحقیقت نشان داد که ما چه ظرفیت بالایی را در مناطق مختلف کشور داریم، استقبال بین‌المللی خوبی را از جشنواره شاهد بودیم. ان شالله این جشنواره و برنامه‌های مشابه کمک خواهند کرد که حوزه مستند را خیلی قوی‌تر و پررونق‌تر از گذشته پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی در هفته دولت کار بسیار خوبی را شروع کرد و بیش از ۱۰ مستند تولید شده و درحال حاضر در شورای اطلاع‌رسانی وزارتخانه این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که حمایت از فیلمسازان مستند پس از دوران جشنواره «سینماحقیقت» نیز ادامه دارد، بیان کرد: یکی از علت‌های برگزاری جشنواره‌ها، شناسایی استعدادها و ادامه حمایت از آن‌هاست، ما در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، تولیدات جدید، نظام موضوعاتی که سازمان سینمایی و وزارتخانه به دنبال آن‌ها هستند، این حمایت را انجام می‌دهیم، آماده هستیم و اعتبار بسیار خوبی را هم برای آن پیش‌بینی می‌کنیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فعالیت کنسرت‌ها اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت‌های هنری نیست، همانطور که ارکستر ملی هفته گذشته در تالار وحدت اجرا داشت؛ از عموم هنرمندان اهالی موسیقی خواهش می‌کنم فعالیت‌های‌شان را آغاز کنند، ما در معاونت هنری همه پیش‌بینی‌ها را برای این امر انجام داده‌ایم، از نظر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مانعی برای برگزاری کنسرت‌ها نیست کمااینکه درحال حاضر سینماها و تئاترها، تقریبا در همه تماشاخانه های مهم فعال هستند، برای حوزه موسیقی نیز محدودیتی وجود ندارد، ان شالله بتوانیم به زودی شاهد رونق آن باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.