کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس جمهوری اسلامی ایران را به زعم خود به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم کرد و گفت: ما به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ‌ای متعهد خواهیم ماند.

جیمز کلورلی مشاور وزیر خارجه انگلیس

به گزارش جماران؛ به نقل ایرنا، وزیر امور خارجه انگلیس توپ مذاکرات هسته ای را به زمین ایران انداخت و گفت که تهران بایستی درباره پیشنهاد روی میز تصمیم بگیرد.

«جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در گفت وگو با روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" درباره مذاکرات هسته ای با ایران گفت: در ماه مارس گذشته پیشنهاد معقولی جلوی ایران روی میز گذاشتیم اما تهران هنوز به آن پاسخ نداده است.

کلورلی جمهوری اسلامی ایران را به زعم خود به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم کرد و گفت: ما به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ‌ای متعهد خواهیم ماند.

او گفت: موضوع به پاسخ معنا دار ایران به طرح ارایه شده بستگی دارد. توپ در زمین ایران است و ایران باید به این پیشنهاد پاسخ دهد.

کلورلی تصریح کرد: همانطور که گفتم، پیشنهادی که به ایران ارایه کردیم، جدی و عادلانه است. ایران در این باره به طور مناسبی عمل نکرده است.

او افزود: پیام من به مسئولان ایران این است که تصمیم با آنها است که به طور مثبت به این روند محلق شود. ما توافقی را ارایه کردیم و این پیشنهاد، خوب است و ایران بایستی به طور مثبت به آن ملحق شود.

وزیر خارجه انگلیس درحالی توپ مذاکرات هسته ای را در زمین ایران انداخت که جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن پایبندی به اصل وفای به عهد در اجرای تعهدات بین المللی خود، تاکید کرده است که در دفاع از منافع و حقوق کشور و مقابله با فشارها و زیاده خواهی های آمریکا و کشورهای غربی مصمم و پایدار خواهد بود و این غربیها هستند که باید به خواسته های مشروع و قانونی ملت ایران تن دهند.

وزیر امور خارجه انگلیس در بخش دیگری از مصاحبه خود با روزنامه سعودی الشرق الاوسط، اتهام واهی تلاش ایران برای برهم زدن ثبات منطقه را مطرح کرد و مدعی شد: وقتی می فهیم که ایران برای اتخاذ اقداماتی برای برهم زدن ثبات کشورهای همجوار تلاش می کند، تدابیری اتخاذ می کنیم...به اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه و اعمال تحریم هایی علیه افراد برای مجازات آنها به خاطر کارهایشان ادامه خواهیم داد.

این ادعای وزیر خارجه انگلیس درحالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره بر سیاست ثابت و اصولی خود برای داشتن بهترین روابط با همسایگان و کشورهای منطقه و لزوم خروج نیروهای بیگانه از منطقه و تامین امنیت و ثبات آن توسط خود کشورهای منطقه تاکید دارد و از تقویت صلح و ثبات منطقه ای حفاظت و پاسداری می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.