ترزا می گفت: اگرچه روش های مختلفی داریم و چنانچه گفته ام انگلیس به برجام پایبند می ماند اما روشن است که هر دو می خواهیم به یک هدف دست پیدا کنیم.

به گزارش جماران؛ ترزا می نخست وزیر انگلیس در نشست خبری مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر اهمیت توافق هسته ای با ایران تاکید و تصریح کرد مادامی که ایران به تعهداتش پایبند باشد، تلاش می کنیم تا از بروز درگیری جلوگیری کنیم.

وی این سخنان را پس از ملاقات با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که به انگلیس سفر کرده مطرح کرد و افزود: امروز ما درباره اهمیت همکاری دو کشور درباره فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه دوباره و عدم دسترسی این کشور به سلاح هسته ای صحبت کردیم اگرچه روش های مختلفی داریم و چنانچه گفته ام انگلیس به برجام پایبند می ماند اما روشن است که هر دو می خواهیم به یک هدف دست پیدا کنیم.

وی گفت: این مهم است که ایران به تعهداتش پایبند باشد و ما تلاش می کنیم تا از بروز درگیری که به نفع هیچ کس نیست جلوگیری کنیم.

ترامپ هم طی اظهاراتی بدون توجه به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی که پایبندی ایران به برجام را تایید و عدم انحراف در فعالیت های هسته ایران را تایید می کند، گفت: انگلیس و آمریکا، با هم در زمینه اهمیت پیشگیری از دسترسی ایران به سلاح اتمی و متوقف کردن ایران در زمینه حمایت از تروریسم متفق هستند و من می دانم که این هدف محقق خواهد شد.

ترزا می» ضمن اشاره به روابط دوستانه تاریخی بین امریکا و انگلیس بویژه پس از جنگ جهانی دوم، بر ادامه همکاری و روابط بین دو کشور تأکید کرد.

وی بلافاصله موضوع روسیه را به میان کشید و افزود: پس‌از آن که روسیه از عامل اعصاب در انگلیس استفاده کرد، آمریکا با اخراج ۶۰ دیپلمات روس از ما حمایت کرد.

وی به همکاری دو کشور در سوریه و ناتو و تشویق اعضا به پرداخت سهم آن‌ها اشاره و اظهار کرد که اکنون اعضای ناتو به‌طور فعال‌تری سهم خود را می‌پردازند.

نخست‌وزیر انگلیس تأکید کرد که ضمن داشتن اختلاف‌نظر در زمینه‌های مختلف اما هدف‌های مشترکی دارند و برای رسیدن به آن‌ها باهم همکاری می‌کنند.

ترامپ پس از  اشاره به دوستی و پیوندهای تاریخی دو کشور، از این که محو شدن خلافت داعش در سوریه و عراق در سال گذشته را اعلام می‌کند ابراز خشنودی کرد.

وی در پایان کنفرانس خبری  گوشه چشمی به روند انتخاب نخست‌وزیر جدید در انگلیس داشت و گفت که بوریس جانسون را می‌شناسد، همین‌طور جرمی هانت وزیر خارجه را که او هم نامزد رهبری حزب است، اما مایکل گوو، نامزد دیگر را نمی‌شناسد و نمی‌داند کارش خوب است یا نه. او این سخنان را در واکنش به خبری مطرح کرد که گوو خواهان ملاقات با ترامپ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.