قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما اعتراض را، نه تنها درست و عامل پیشرفت کشور می‌دانیم بلکه معتقدیم این تحرکاتِ اجتماعی به شرط مرزبندی با خشونت‌طلبان، جنایتکاران و تجزیه‌طلبان باعث تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با کارگران، اعتراضی که در آن با دشمن، مرزبندی شده باشد را مورد تایید قرار دادند. مثال مشخصِ موثر بودن این شیوه، اعتراضات مطالباتِ معلمان و بازنشستگان در ماه‌های پیش از این است که به نتایج ملموسی رسید.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنایت شیراز ثابت کرد دشمنان برای تجزیه کشور کمین کرده‌اند، اظهار داشت: این جنایت با همه اتمام حجت کرد که دشمن درصدد است امنیت کشور را بر هم بزند و باید افراد موثر راه خود را از دشمنان جدا کنند.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه-۸ آبان- مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با تبریک سالگرد شهادت نوجوان بسیجی حسین فهمیده گفت: جنایت تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی( شاهچراغ) که منجر به کشته شدن جمعی از هموطنان مظلوم استان فارس و شهر شیراز شد، به مردم شهید پرور ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و از خداوند شفای عاجل برای مصدومان این حاثه مسئلت دارم و از حضور کم نظیر مردم استان فارس در مراسم تشییع شهدا تقدیر و تشکر می‌کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقدام قاطع و خردمندانه درباره سررشته این فجایع ضروری است و ان شا الله مردم شاهد اقدامات متقابل درباره این جنایات خواهند بود.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه بدانند که نمی‌توانند پشت نقاب داعش و تلویزیون‌های لندن نشین مخفی شوند و باید پاسخگوی خون‌های ریخته شده در ایران باشند. این جنایت ثابت کرد که دشمنان ایران عزیز برای برهم زدن کشور، اختلال در زندگی روزمره مردم و ایجاد جنگ و درگیری درشهرها و تجزیه کشور کمین کردند ودر حال شکار فرصت‌ها هستند.

قالیباف یادآور شد: این جنایات با همه اتمام حجت کرد که دشمن اراده کرده است تا امنیت کشور را برهم بزند و از امروز باید فعالان عرصه فکر و موثرین صراحتا راه خود را از خشونت طلبان و جنایتکاران جدا کنند. البته که اقدامات تروریستی دشمنان ایران نباید سبب بهانه‌ای برای نادیده گرفتن اعتراضات جمعی از مردم شود.

وی تاکید کرد: اما باید در نظر داشت که اگر گروه‌های سیاسی و نقش‌آفرینانِ فرهنگی و اجتماعی از ابتدا، مانع از تبدیل شدن اعتراضِ اصلاح‌خواهانه به اغتشاش و اعتراضِ خشونت‌طلبانه می‌شدند و همانندِ عموم مردم عمل کرده و راه خود را از خشونت‌طلبی جدا می‌کردند، دشمنِ جنایتکار ایران نمی‌توانست از فرصت ایجاد شده به ضرر مردم سوء استفاده کند.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما اعتراض را، نه تنها درست و عامل پیشرفت کشور می‌دانیم بلکه معتقدیم این تحرکاتِ اجتماعی به شرط مرزبندی با خشونت‌طلبان، جنایتکاران و تجزیه‌طلبان باعث تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با کارگران، اعتراضی که در آن با دشمن، مرزبندی شده باشد را مورد تایید قرار دادند. مثال مشخصِ موثر بودن این شیوه، اعتراضات مطالباتِ معلمان و بازنشستگان در ماه‌های پیش از این است که به نتایج ملموسی رسید.

قالیباف با تاکید بر اینکه مرزبندی با خشونت‌طلبی و براندازی، شرطِ ضروریِ حصول نتیجه و تغییرِ محسوس در نتیجه اعتراضات است، گفت: نظام سیاسی کشور نیز به جهت استواری بر اراده مردم، بسترِ قطعی هر نوع اصلاح و تغییر برای تامین منافع عمومی است البته بخشی از این تغییر نیز، اصلاح در نظام حکمرانی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی است که باید به حکمرانی نو منجر شود.

وی ادامه داد: با توجه به تشخیص و تدبیرِ دقیقِ مردم شریف و هوشیار ایران عزیز در همراهی نکردن با اعتراضاتِ خشونت‌طلبانه، مشخص است که این اغتشاشات رو به خاموشی می‌رود و به پایان می‌رسد؛ اما باید در نظر داشت که پس از برقراری امنیت و آرامشِ سراسری در کشور نباید تدبیر و هوشمندی مردم در همراهی نکردن با خشونت‌طلبی و اغتشاشات را بهانه‌ای برای پرهیز در تغییر رویه ها قرار داد.

رییس قوه مقننه یادآور شد: در آن زمان، نوبت مسئولان کشور است که پاسخ بصیرت مردم را با اقدامات لازم در کارآمدسازی و برطرف کردن نقاطِ ضعف در حوزه های حکمرانی اقتصادی ، حکمرانی فرهنگی، حکمرانی اجتماعی و حکمرانی سیاسی بدهند.

قالیباف خاطرنشان کرد: انشاءالله مردم عزیزمان بزودی شاهد امنیت کامل و همه جانبه در زندگی روزمره خود خواهند بود و قطعا ما مسئولان نیز باید بتوانیم پاسخگوی این حمایت و بصیرتِ مردم نجیب مان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.