سردار فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: شاید اگر رسالت فرهنگی ما قدری انجام می‌شد حتما شرایط امروز نه به درازا کشیده می‌شد و نه خسارت‌بار می‌شد. از دشمن که توقعی جز دشمنی نداریم. ذات دشمن دشمنی است؛ اما از خودمان گلایه می‌کنیم که چرا ما در حوزه‌های فرهنگی غفلت کردیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: اگر در جهاد تبیین توفیق می‌یافتیم این فتنه آخر به شکل دیگری بود و اگر رسالت فرهنگی ما انجام می‌شد، شرایط فعلی به درازا نمی‌کشیده و به این میزان خسارت‌بار نبود لذا از خودمان برای غفلت در موضوعات فرهنگی گلایه داریم.

سردار علی فضلی ظهر امروز در آئین پاسداشت خاطره ماندگار که در سپاه سیدالشهدا (ع) برگزار شد، با اشاره به روز خاطره‌انگیز دیدار با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در 26 مهرماه 1377 هرچند که از پیش با اعضای لشکر آشنا بودند، از لشکر 10 سیدالشهدا (ع) بازدید و با جوانان و پیشکسوتان لشکر تجدید دیدار کردند.

وی افزود: سپاه سیدالشهدا (ع) به پاس آن روز بزرگ برای همه ما، در سالگرد آن روز مبارک مراسمی را برگزار می‌کند که جای قدردانی دارد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با لشکر پایتخت بخشی از سخنان بنیادی و اساسی که مدنظر داشتند را بیان فرمودند که در جاهای دیگر کمتر به آن پرداخته می‌شود.

سردار فضلی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در لشکر 27 حضرت رسول (ع) در خصوص خواص و عوام با رزمندگان لشکر در جمعی صمیمی، دلسوز انقلاب و اسلام و همچنین ارزش‌های والای آن برای تاریخ، برای امروز و برای آیندگان سخنرانی کردند که موضوع خواص و عوام محوری‌ترین بیانات حضرت آقا در آن جمع صمیمی بود.

وی ادامه داد: آن روز ما باور نداشتیم که فتنه‌ها و حوادثی در راه است و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی مسائل و مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد اما اهمیت این تفکیک حدود و ثغور عوام و خواص تکلیف همه امت حزب‌الله را روشن کرد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه ابراز داشت: در آن جلسه به خواصی پرداخته شد که بعدها در حوادث و فتنه‌های دیدیم که برخی تجدید شدند و برخی مردود شدند اما پیروز این میدان و فتنه‌ها مردم بودند.

سردار فضلی گفت: روزی که رزمنده‌های لشکر 10 سیدالشهدا (ع) با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند به موضوع محوری عمیق‌تری نیز پرداخته شد که شامل تأثیر قرآن بر نقش نفاق و منافقین در قرآن بود.

وی افزود: آن روز رهبر انقلاب محور فرمایشاتشان برگرفته از قرآن بود و در زمینه نقش منافقین در قرآن بیانات بسیار مبسوط و تعیین کننده‌ای داشتند و این چیزی است که امروز در موضوع عوام و خواص با آن مواجه هستیم و در نهایت همه بر آن شدیم که این اقدام مهم را به‌عنوان تکلیفی که رهبر انقلاب به دفعات به آن پرداختند، عملیاتی کنیم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه ادامه داد: اگر در جهاد تبیین زودتر توفیق می‌یافتیم که دستاوردها را ثبت و ضبط نموده و به استحضار مردم برسانیم و بخش‌هایی از اقدامات اثرگذار فرهنگی را معرفی نماییم، شاید این فتنه آخر به شکل دیگری بود.

سردار فضلی ابراز داشت: در چند هفته گذشته دیدیم که دشمن از غفلت‌ها، کوتاهی‌ها، از فرصت‌هایی که ناخواسته ایجاد شده، مشکلات معیشتی و اقتصاد، بیکاری و ... استفاده می‌کند و به دلیل عدم پرداختن کافی به اقدامات فرهنگی که بخشی از آن مربوط به دوران کرونا بود، افرادی که به خیابان آمدند اعم از دانش آموزان، دختران و پسران افرادی هستند که هیچ اقدام فرهنگی برای آن‌ها انجام نشده است.

وی بیان کرد: شاید اگر رسالت فرهنگی ما پیش از این انجام می‌شد، حتماً شرایط به درازا کشیده نمی‌شد و به این میزان خسارت‌بار نبود؛ از دشمن توقعی به جز دشمنی نداریم اما از خودمان برای غفلت در موضوعات فرهنگی و به ویژه مسائل اقتصادی گلایه داریم.

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه گفت: سالانه بیش از 7 میلیون نفر برای شرکت در راهیان نور شرکت می‌کردند و وقتی به رنج سنی آن‌ها که‌ این روزها در خیابان‌ها می‌بینیم دقت کنیم متوجه می‌شویم که همین افرادی هستند که از این امکانات و باورهای فرهنگی محروم شده‌اند اما امیدواریم که قابل جبران باشد.

سردار فضلی تصریح کرد: مجمعی با 9 کمیته و 8 قرارگاه را در سپاه سیدالشهدا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) با حضور پیشکسوتان ایجاد شده به کمک این دو سپاه آمده‌ایم و خوشبختانه ساختار سازمان‌دهی تشکیل شده و پدر شهیدان موحد دانش اولین رئیس هیئت امنا است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پایان خاطرنشان کرد: این مجمع تا پایین‌تر سطوح در تمامی گردان‌ها، تیم و نفرات برای تاریخ و به منظور عمل به تکلیف نیاز به کمک شما فرهنگیان بسیجی دارد تا به موفقیت برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.