سخنگوی وزارت خارجه اظهارات مکرون رییس جمهور فرانسه در خصوص اتفاقات اخیر ایران را مداخله‌جویانه و مشوق خشونت‌طلبان دانست.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص تحولات اخیر ایران را اتهام‌زنی سیاسی، مداخله‌جویانه و مشوق خشونت‌طلبان و قانون‌شکنان دانست و آن را محکوم کرد.

ناصر کنعانی با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق اعتراضات مسالمت‌آمیز به رسمیت شناخته شده است، گفت: جای تعجب است که رئیس‌جمهور و برخی مقامات دولت فرانسه در تحولات اخیر ایران، اقدام نیروهای حافظ امنیت در برخورد با خشونت‌طلبان و اغتشاشگران را محکوم کرده و دولت ایران را به پرهیز از خشونت و رعایت حقوق آشوبگران فرامی‌خوانند، اما همزمان در واکنش به اعتصابات کارگری در بخش نفت و گاز و پالایشگاه‌های فرانسه، مقامات این کشور از جمله سخنگوی دولت، کارگران را تهدید می‌کنند که در صورت پایان ندادن به اعتراضات و اعتصابات، با اِعمال زور به اعتصابات پایان می‌دهند!

وی ادامه داد: این یک نفاق آشکار است و یک بار دیگر ثابت می‌کند که حقوق بشر در قاموس بسیاری از دولت‌های مدعی در غرب، بازیچه و ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی و مداخله‌جویی در امور دیگر کشورها بیش نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.