مسئول سیاست خارجی اروپا گفت: هرگونه حمله هسته‌ای علیه اوکراین پاسخی در برخواهد داشت اما نه یک پاسخ هسته‌ای بلکه یک پاسخ قدرتمند نظامی که ارتش روسیه را نابود خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر پنجشنبه به مسکو هشدار داد که در صورت استفاده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از سلاح هسته‌ای علیه اوکراین، نیروهای روسی با پاسخ نظامی غرب نابود می‌شوند.

ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: بورل در شروع یک آکادمی دیپلماتیک در بروکسل گفت: پوتین می‌گوید بلوف نمی‌زند. خوب او توان بلوف زدن ندارد و باید مشخص شود که مردم حامی اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، آمریکا و ناتو هم بلوف نمی‌زنند.

مسئول سیاست خارجی اروپا افزود: هرگونه حمله هسته‌ای علیه اوکراین پاسخی در برخواهد داشت اما نه یک پاسخ هسته‌ای بلکه یک پاسخ قدرتمند نظامی که ارتش روسیه را نابود خواهد کرد.

نگرانی‌ها از اینکه مسکو احتمال دارد از جنگ افزار هسته‌ای تاکتیکی در اوکراین استفاده کند افزایش یافت پس از آنکه پوتین همزمان با الحاق مناطقی از اوکراین به خاک روسیه، تهدیدهایی را علیه غرب مطرح کرد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفته است که روسیه در صورت انجام یک حمله هسته‌ای به همسایه‌های مورد حمایت غرب خود، با پیامدهای سختی روبرو می‌شود.

این ائتلاف نظامی از تهدید به استفاده از زرادخانه هسته‌ای خود برای پاسخ دادن خودداری کرده است زیرا اوکراین به عنوان یک کشور غیر عضو مشمول بند دفاع از خود نیست.

ایالات متحده و ناتو با اینکه تسلیحات نظامی فراوانی را در اختیار کی‌یف قرار دادند اما تاکنون از مداخله نظامی در مناقشه اوکراین به دلیل ترس از ایجاد یک درگیری هسته‌ای فاجعه بار با مسکو خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.