نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امام خمینی (ره) محل اختلاف بر سر روز میلاد پیامبر اکرم (ص) را به محل اجماع و اتفاق تبدیل کردند و پلی بین ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول ساختند که به نام هفته وحدت اسلامی نامگذاری شد. مسلمانان باید به صورت عملی وحدت و همبستگی داشته باشند و بر نقاط مشترک تأکید کنند، نه اختلافات یا اینکه در مواضع اختلافی، یکدیگر را درک کنند.

به گزارش جماران؛ دبیر کل حزب الله لبنان سه‌شنبه شب در جریان سخنرانی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، با بیان اینکه ساعت های سرنوشت‌سازی پیش روی ما است، گفت که منتظر موضع رسمی از سوی رئیس جمهوری لبنان در خصوص ترسیم مرزها هستیم. 

ایرنا به نقل از المیادین نوشت: سید حسن نصرالله در جریان همایشی که به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، در ضاحیه جنوبی شهر بیروت برگزار شد، گفت: مسلمانان باید به صورت عملی وحدت و همبستگی داشته باشند.

رحمه للعالمین

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: امروز جهان عرب و مسلمانان باید ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) را جشن بگیرند، شادی کنند و گرامی بدارند.

وی همچنین گفت: امام خمینی (ره) محل اختلاف بر سر روز میلاد پیامبر اکرم (ص) را به محل اجماع و اتفاق تبدیل کردند و پلی بین ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول ساختند که به نام هفته وحدت اسلامی نامگذاری شد.

نصرالله افزود: مسلمانان باید به صورت عملی وحدت و همبستگی داشته باشند و بر نقاط مشترک تأکید کنند، نه اختلافات یا اینکه در مواضع اختلافی، یکدیگر را درک کنند.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: در سطح ملی در هر کشوری اشتراکات زیادی وجود دارد و وقتی در کشوری هستیم و تنوع داریم بر اساس اراده خود می توانیم آن را از یک تهدید به فرصت تبدیل کنیم. 

وی همچنین گفت: مردم یمن، با هر چه در اختیار داشتند، عشق خود را به رسول خدا (ص) نشان دادند، ولی موجودیت رژیم صهیونیستی جایی برای شادی برای ما باقی نمی‌گذارد.

نصرالله گفت: پیامبر (ص) زمانی که به حرام بودن خون و مال مردم حکم کرد، رحمت بود. اما امروز برخی از کشورهای غربی هستند که مردم را به سمت جاهلیت سوق می‌دهند. 

وی افزود: اصرار بر نهاد ازدواج، تسهیل خانواده سازی و حفظ خانواده و انسجام آن از مهمترین مظاهر رحمت بود.

دبیرکل حزب الله همچنین بر مسئولیت همه به عنوان مسلمان و به ویژه مسئولیت علما، فرهیختگان و نخبگان در دفاع از پیامبر(ص) تاکید کرد.

در کنار دولت لبنان هستیم

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به مساله مرزبندی دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و گفت: ساعت های سرنوشت‌سازی پیش روی ما است. 

وی افزود: ما به عنوان مردم لبنان، منتظر موضع رسمی از سوی رئیس جمهور لبنان و دشمن صهیونیستی درباره این مذاکرات هستیم و زمانی که هیأت ها به رأس الناقوره رفتند و توافق را امضا کردند، می‌توانیم بگوییم که توافق حاصل شده است.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اظهارات متناقض مسئولان صهیونیستی طی هفته های اخیر گفت: در کابینه کنونی صهیونیستی نیز اختلافاتی وجود دارد. ما باید احتیاط کنیم. 

وی افزود: آنچه روزهای گذشته رخ داد، مذاکرات دشواری بود. ما از ابتدا اعلام کردیم که در کنار حکومت لبنان خواهیم بود. این توافق باید مطالبات و خواسته های دولت لبنان را برآورده کند و در این صورت مشکلی با این مسئله نداریم. ما باید هوشیار باشیم. آنچه برای ما اهمیت دارد، این است که در مطالبات مردم لبنان، از دولت دفاع کنیم.

نصرالله اضافه کرد: برخی از رسانه‌های اسرائیلی و عربی  در حال ترویج این ادعا هستند که حزب الله خواستار بر هم خوردن این توافق است، این درحالی است که حزب الله از آغاز این پرونده، رفتار مناسبی داشت.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمانی که فلسطین آزاد شود، بر سر مرزهای دریایی هیچ اختلافی با آن نخواهیم داشت. دریای ما تا غزه امتداد دارد.

وی افزود: حزب الله نیازی به برگزاری رزمایش و مواردی از این قبیل ندارد و ارسال پهپادها به سمت کاریش برای این بود که فقط می‌خواست دشمن بداند که مقاومت به آنچه گفته است، عمل خواهد کرد.

نصرالله اضافه کرد: اسرائیل باید بفهمد که ما جدی هستیم. پس از مساله پهپادها، دیگر نیازی به اعزام آن نبود. مجاهدان مقاومت در ماه های گذشته، به اندازه چندین سال تلاش کردند تا آمادگی خود را حفظ کنند.

دبیر کل حزب الله همچنین گفت: نفت و گاز امید مردم لبنان برای برون رفت از بحران اقتصادی است.

وی در ادامه گفت: دشمن اسرائیلی بیش از لبنانی ها، از جنگ می‌ترسد، ولی آنچه برای مقاومت اهمیت دارد، استخراج نفت و گاز از میادین لبنان است.

اتحاد محور مقاومت حافظ ملتهای ما خواهد بود

سید حسن نصرالله به موضوع فلسطین نیز پرداخت و گفت: تحولات غزه و کرانه باختری از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای رژیم صهیونیستی و مسئولان این رژیم، شوکه کننده بود. 

دبیرکل حزب الله افزود: امروز در کرانه باختری شاهد مقاومت و انتفاضه مردمی هستیم؛ چراکه هر روز شاهد یک عملیات هستیم.

وی اضافه کرد: دشمن اسرائیلی فکر می‌کرد که اقدامات مقاومت را در کرانه باختری متوقف کرده است، ولی امروز شاهد انتفاضه  مردم با گلوله و بسته‌های انفجاری در کرانه باختری هستیم. مقاومت در کرانه باختری، نیازمند همبستگی سیاسی، مردمی و رسانه‌ای است. 

نصر الله همچنین از تصمیم جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای تقویت روابط با سوریه تمجید کرد و گفت: این یک تصمیم درست، شجاعانه و حکیمانه است و ساده نبوده است.

دبیرکل حزب الله افزود: امروز در فلسطین، منطقه و محور مقاومت، نیازمند اتحاد و موضعگیری صحیح هستیم. ما از این تصمیم حمایت می‌کنیم. تصمیم واقعی، ایجاد همگرایی بین کشورها، ارتش ها و جنبش های مقاومت است.

وی همچنین گفت: اتحاد و انسجام محور مقاومت، عامل قدرتی است که از ملت های ما محافظت خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.