سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه استان همدان تصریح کرد: ۷۰۰ نفر در استان همدان در پی اعتراضات اخیر دستگیر شدند که ۸۰ درصد افراد دستگیر شده زیر ۲۵ سال بودند و به اعتقاد بنده بسیاری از آن‌ها با ارزش‌ها و اندیشه‌های انقلاب اسلامی به خوبی آشنا نبودند و ناآگاه بودند که مورد سوءاستفاده دشمن قرار گرفتند و ما در همان ابتدا افراد آموزش دیده که اهل استان همدان نبودند و توسط دشمن سازماندهی شده بودند را توسط نیروهای جهادیمان دستگیر کردیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ۷۰۰ نفر در استان همدان در پی اعتراضات اخیر دستگیر شدند که ۸۰ درصد افراد دستگیر شده زیر ۲۵ سال بودند.

سردار مظاهر مجیدی پنجشنبه ۱۴ مهرماه در بیست و هفتمین مجمع فرماندهان، مسئولان و پیشکسوتانِ راه جهاد سپاه پاسداران استان همدان که در راستای گرامیداشت سردار شهید همدانی و شهدای گرانقدر استان برگزار شد، خطاب به فرماندهان دوران دفاع مقدس در راستای روشنگری مسائل چند وقت اخیر، اظهار کرد: خداراشکر اتفاقات و اعتراضات اخیر در استان همدان بیش از دو روز طول نکشید و به سرعت مقابل مزدوران و فتنه‌گران از سوی جهادگران ایستادگی و مقابله شد.

وی افزود: دشمن این بار منسجم‌تر و با امکانات بیشتر و سازماندهی بیشتر سعی در هدایت فتنه‌ها داشت و مشاهده کردیم افراد متفرقه‌ای از سایر استان‌ها وارد همدان شدند و قصد تعرض به مساجدی هم‌چون امامزاده عبدالله(ع) را داشتند.

فرمانده سپاه استان همدان تصریح کرد: ۷۰۰ نفر در استان همدان در پی اعتراضات اخیر دستگیر شدند که ۸۰ درصد افراد دستگیر شده زیر ۲۵ سال بودند و به اعتقاد بنده بسیاری از آن‌ها با ارزش‌ها و اندیشه‌های انقلاب اسلامی به خوبی آشنا نبودند و ناآگاه بودند که مورد سوءاستفاده دشمن قرار گرفتند و ما در همان ابتدا افراد آموزش دیده که اهل استان همدان نبودند و توسط دشمن سازماندهی شده بودند را توسط نیروهای جهادیمان دستگیر کردیم.

مجیدی یادآور شد: بسیاری از آن‌ها با تبیین و تشریح ارزش‌های انقلاب اسلامی که از سوی همکاران ما برای آن‌ها شکل گرفت اظهار پشیمانی کردند که نشان می‌دهد چقدر لازم است پیش از بروز این اتفاقات جوانان را آگاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در روز دوم نیروهای بسیج را در سطح استان همراه نیروی انتظامی بسیج کردیم تا با اغتشاشات و جنجال فتنه‌گران به منظور حفظ امنیت مردم مقابله کنند و سازماندهی و فرماندهی نیروهایمان در بهترین حالت اجرایی انجام شد.

مجیدی بیان کرد: یک زمانی آموزش و پرورش ما به طور کلی رها شده بود اما در شرایط کنونی انتظار داریم مسائل انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان به ویژه در مدارس ما به خوبی شرح داده شود تا این رخنه ایجاد شده ترمیم و اصلاح شود؛ دشمن به دنبال سوءاستفاده از مشکلات جوانان است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خدمتگزاری به یادگاران دفاع مقدس توفیق بسیار بزرگی است، مطرح کرد: سال جاری با توجه به اینکه قرارگاهی در رابطه با سردار شهید همدانی در استان شکل گرفته لازم است در این راه تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات به کار بگیریم.

فرمانده سپاه همدان ادامه داد: برخی افراد نادان و نفهم برخی توهین‌ها روانه شهید همدانی کردند در صورتی که بزرگترین افتخار فرمانده شهید ما دفاع از حرم بود؛ در برخی شبکه‌ها اخباری در رابطه با سردار فضلی منتشر و تلاش می‌کنند تاثیرگذاری این بزرگان را کمرنگ جلوه دهند.

مجیدی اظهار کرد: سال آینده کنگره دوم شهدای استان برگزار خواهد شد و از تمامی عزیزان و یادگاران پرافتخار دفاع مقدس تقاضای کمک داریم تا بتوانیم این فرهنگ شهادت و جهاد را با پخش کتاب‌های جهادی بیش از پیش منتشر کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم شأن ۸۰۰۰ شهید استان بیش از پیش حفظ شود و ارزش‌ها و اندیشه‌های دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن به نسل جوان گفته شود.

در پایان این مراسم، آیین تقدیر از فرماندهان، جانبازان، یادگاران و خانواده‌های شهدا با حضور مسئولان برگزار و از رشادت‌های به یاد ماندنی آن‌ها تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.