در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیراندازی اوضاع شهر را ناامن کنند با هوشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است.

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: در یک حمله تروریستی در زاهدان تعدادی از تروریستها به سمت یک کلانتری حمله و آن را به رگبار بستند.

در این عملیات تروریستی تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری مجروح که به بیمارستانهای زاهدان منتقل شدند.

پیش از این عملیات تروریستی هم تعدادی از نمازگزاران نماز جمعه اهل تسنن زاهدان  به تحریک از سخنان مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان  به خیابان آمدند.

یک نمازگزار که از ذکر نامش خودداری کرد، اظهار داشت: مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه ضمن تاکید بر هوشیاری و خویشتن داری مردم در مقابل خبر و شایعه تجاوز یک مقام انتظامی چابهار به یک دختر بلوچ گفت این موضوع برای ما خیلی مهم است البته مسوولان گفته‌اند در حال بررسی و پیگیری مساله هستند و ما نیز تا زمان اعلام رسمی آن از سوی دستگاههای مربوطه پیگیر هستیم.

نمازگزاران در حین اقامه نماز بودند که تعدادی از آنان به سمت کلانتری هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.

 

واکنش مولوی عبدالحمید به حوادث امروز زاهدان

مولوی عبدالحمید ساعتی  بعد از اتفاقات رخ داده در زاهدان اعلام کرد:

مردم شریف شهرستان زاهدان و استان سیستان‌وبلوچستان! حادثه‌ای که امروز (جمعه 8 مهرماه 1401) بعد از مراسم نماز جمعه در زاهدان پیش آمده است بسیار تلخ و ناگوار است. این حادثه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود چه دست‌هایی در کار بوده که این حادثه پیش بیاید.

آنچه در حال حاضر به شدت مورد نیاز جامعۀ ماست حفظ آرامش است که مردم عزیز زاهدان و استان به شایعات و تحریکات توجه نکنند و آرامش خودشان را حفظ کنند و از هر نوع تعرض و تحریکی در این شرایط اجتناب کنند. هرگونه تحریک در این شرایط مشکل‌ساز خواهد بود. تأکید می‌کنم بر اینکه در شهر و استان و در راه‌ها آرامش حفظ شود تا این مسأله مورد بررسی جدی قرار بگیرد.

مواظب باشیم که بسیاری از دشمنان اهداف دیگری دارند و از شرایط بحرانی سوءاستفاده می‌کنند. لذا به این دشمنان قسم‌خورده فرصت ندهیم که منطقه را متشنج کنند و برادرکشی راه بیندازند.

مجدد تأکید می‌کنم و این پیام بنده را به همه برسانید که در شرایط کنونی حفظ آرامش و امنیت بسیار مهم است تا حق و باطل مشخص بشود.

 

شورای تامین سیستان و بلوچستان مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیراندازی اوضاع شهر را ناامن کنند با هوشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است.

خواهشمندیم ضمن حفظ آرامش خود از نزدیک شدن به اماکن و محل‌های تجمعی خودداری شود.

از مردم بصیر و آگاه سیستان و بلوچستان ، تقاضا می شود به شایعاتی که هم اکنون توسط معاندین در حال انتشار است توجه نفرمایید.

 

 

فیلم: گشتزنی بالگردهای سپاه در آسمان زاهدان جهت شناسایی عاملان تیراندازی امروز و درگیری با تحرکات احتمالی تروریست ها

 

تسنیم: آرامش در زاهدان برقرار است

 طبق مشاهدات خبرنگاران از سطح شهر، با گذشت ساعاتی از حوادث ظهر امروز، هم‌اکنون ‌‌آرامش در زاهدان برقرار است.

دود و غباری که هم در سطح شهر زاهدان دیده می‌شود به علت آتش زدن تعدادی لاستیک توسط معاندان در ساعاتی قبل برای ناامن جلوده دادن شهر بوده است./تسنیم

 

 

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: به سه کلانتری در شهر زاهدان حمله شد/ وضعیت تقریبا در شهر پایدار است

 

photo_2022-09-30_23-20-46

 

فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

ساعاتی پیش در درگیری‌ای که بین تروریستها و معاندین با عوامل امنیتی و انتظامی در شهر زاهدان و در نزدیکی مسجد مکّی به وجود آمد، سرهنگ سیدعلی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان با گلوله از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

وی پس از اصابت گلوله به بیمارستانی در زاهدان منتقل شد اما دقایقی پیش به شهادت رسید.

 

فردا شنبه تمامی مدارس زاهدان تعطیل شد

 روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، فردا شنبه تمامی مدارس در تمامی مقاطع در نوبت صبح و عصر در زاهدان، نصرت آباد و کورین تعطیل خواهد بود.

 کلاس‌های درس در دانشگاه زاهدان تا پانزدهم مهر غیر حضوری شدند

 

 

خبرگزاری دولت: ۲ نفر از اعضای گروهک جیش الظلم در حوادث زاهدان کشته شدند

ایرنا نوشت: کشته شدگان "عبدالمجید ریگی "و "یاسر شه بخش" هستند که در حوادث روز گذشته زاهدان کشته شدند.

 

سپاه سلمان سیستان و بلوچستان: پاسخ قاطع به مزدوران خواهیم داد

مردم شریف و شهید پرور زاهدان ظهر جمعه بعد از پایان نماز جمعه زاهدان ، شاهد واقعه تلخ و ناگوار حمله اشرار و تروریست های مسلح وابسته به استکبار جهانی و مزدوران جیش الظلم به چندین مقر انتظامی و نظامی و متعاقبا درگیری و تیراندازی کور و جنایت کارانه آنان در خیابانها و معابر عمومی در سطح شهر بودند که منجر به هلاکت تعدادی از تروریست های تجزیه طلب و مجروح شدن چند تن از نیروهای امنیتی ، نظامی و انتظامی و تعدادی از  شهروندان شد.

سردار رشید اسلام "سید حمید رضا هاشمی"معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان که در مقابله با تروریست های جنایتکار مجروح شده بود به شهادت نائل آمد.

سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اعلام می دارد پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مقتدر و مصمم اطلاعاتی‌، امنیتی و انتظامی با قاطعیت به تفرقه افکنی ها و جنایات مزدوران پاسخ خواهد داد.

 

سه نفر از نیروهای سپاه و بسیج در حادثه تروریستی زاهدان به شهادت رسیدند

روابط عمومی قرار گاه سپاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق آمار شهدا و مجروحان سپاه و بسیج در حادثه تروریستی روز گذشته زاهدان را اعلام کرد .

سرهنگ ابراهیمی زاده روز شنبه آمار شهدا نیروهای سپاه و بسیج در حادثه تروریستی روز گذشته را سه نفر اعلام کرد و گفت : در این حادثه سرهنگ پاسدار سید حمید رضا هاشمی ( سید علی موسوی) ، محمد امین آذر شکر ( نیروی خرید خدمت ) و محمد امین عارفی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی همچنین آمار مجروحان نیروهای سپاه و بسیج در این حادثه را ۳۲ نفر اعلام کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته اعلام کرد: در حادثه تروریستی روز جمعه در زاهدان ۱۹ تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: در این حادثه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیروهای انتظامی نیز جز این افراد هستند. 

وی یادآور شد: عده ای آشوبگر که متعلق به گروه های تروریستی وتجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی،پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند. 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم با تروریست ها همراهی نکردند ،یادآور شد: طبیعی است که واکنش نیروهای انتظامی به این افراد قاطع بود، در تیراندازی این افراد، مردم نیز تیر خوردند. 

مدرس خیابانی تصریح کرد: کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند. 

یک منبع مطلع در زاهدان هم امروز از کشته شدن ۲ نفر از اعضای گروهک جیش الظلم در حادثه تروریستی روز گذشته زاهدان خبر داد.

این منبع مطلع امنیتی گفت : کشته شدگان "عبدالمجید ریگی "و "یاسر شه بخش" هستند که در حوادث روز گذشته زاهدان کشته شدند. این افراد قصد داشتند ضمن تحریک مردم ، نسبت به تخریب اموال عمومی و کشتن مردم عادی و همچنین ماموران انتظامی اقدام کنند.

حجم ویدیو: 4.71M | مدت زمان ویدیو: 00:02:32
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.