وزرای امور خارجه ایران و ونزوئلا بر پیگیری و اجرای سند نقشه راه که در سفر چند ماه قبل نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تهران امضا شد، تاکید کردند.

به گزارش جماران؛ وزرای امور خارجه ایران و ونزوئلا درباره تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک رایزنی کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای فشرده خود با وزرای خارجه کشورهای مختلف با «کارلوس فاریا تورتوسه» وزیر خارجه ونزوئلا دیدار و درباره تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک رایزنی کردند.

وزرای امور خارجه ایران و ونزوئلا بر پیگیری و اجرای سند نقشه راه که در سفر چند ماه قبل نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تهران امضا شد، تاکید کردند.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با کارلوس فاریا وزیرخارجه ونزوئلا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله آخرین روند مناسبات دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

‎امیرعبداللهیان ضمن مروری بر آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلا، سفر اخیر رئیس جمهور مادورو به تهران را مهم عنوان و تاکید کرد: متعاقب امضای همکاری های جامع دو کشور، اجرایی کردن این تفاهمات در اولویت برنامه سیاست خارجی قرار دارد و برگزاری کمیسیون مشترک می‌تواند بر روند اجرای توافقات فیمابین سرعت ببخشد.

‎وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت در همکاری‌های متنوع دو کشور، بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران و لزوم افزایش سطح تماس‌ها و سفر مقامات عالی دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.