محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری روز پنجشنبه در دیدار با رییس جامعه المصطفی در قم، به سیاه نمایی‌ها و تخریب چهره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران توسط نظام سلطه و رژیم صهیونیستی در نزد کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خارجی اشاره و تاکید کرد: نظام سلطه با وارونه نشان دادن شرایط اقتصادی ایران در تلاش است تا با ایجاد ذهنیتی منفی از سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی و ایرانیان خارج از کشور در ایران جلوگیری نمایند که جامعه المصطفی می‌تواند کمک موثری در نشان دادن چهره واقعی جمهوری اسلامی به دنیای اسلام و جهانیان ایفا کند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ایران از ظرفیت‌های بسیار بالای خدادادی، طبیعی و نیروی انسانی بهره‌مند است که متاسفانه سرمایه‌گذاران خارجی نمی‌توانند از این ظرفیت‌های بزرگ کشور بهره بگیرند که جامعه دانشگاهی و مراکز علمی می‌توانند سهمی بزرگ در معرفی ظرفیت‌های ایران به جهانیان ارایه نمایند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تحلیلی از وضعیت دنیای کنونی گفت: همه امور از تغییرات اساسی در ماهیت قدرت و روابط بین‌الملل نشان دارد.

محسن رضایی روز پنجشنبه در دیدار با رییس جامعه المصطفی در قم، با اشاره به تغییرات بزرگ در وضعیت نظم جهانی در ابعاد امنیتی، نظامی، دفاعی، اقتصادی و نظام ارزشی ادامه داد: هیچکس در جهان فکر نمی‌کرد پس از پایان جنگ سرد و جنگ جهانی دوم یک جنگ بزرگ نظامی که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده، آغاز شود و کار به جایی برسد که برخی کشورها به فکر بازسازی و تشکیل ارتش قدرتمند و منظم بیافتند که این مهم نشان می‌دهد ماهیت قدرت و روابط بین الملل در حال تحول اساسی در دنیا است. 

 

محسن رضایی در قم (1)

 

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام ذخیره بزرگ برای جهانیان و پاسخگوی نیازهای جدید بشری است به اهمیت تحولات در نظام فکری و ارزش‌های جدید و اعتقادی در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه المصطفی با توجه به این تحولات و نیازهای جدید بشری می‌تواند در همه زمینه‌ها از جمله افزایش ارتباطات و مبادلات بیش از پیش فعال شود و در وضعیت اقتصادی ایران، جهان اسلام و نظام بین الملل نقش موثری ایفا کند. 

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین به سیاه نمایی‌ها و تخریب چهره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران توسط نظام سلطه و رژیم صهیونیستی در نزد کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خارجی اشاره و تاکید کرد: نظام سلطه با وارونه نشان دادن شرایط اقتصادی ایران در تلاش است تا با ایجاد ذهنیتی منفی از سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی و ایرانیان خارج از کشور در ایران جلوگیری نمایند که جامعه المصطفی می‌تواند کمک موثری در نشان دادن چهره واقعی جمهوری اسلامی به دنیای اسلام و جهانیان ایفا کند. 

رضایی ادامه داد: ایران از ظرفیت‌های بسیار بالای خدادادی، طبیعی و نیروی انسانی بهره‌مند است که متاسفانه سرمایه‌گذاران خارجی نمی‌توانند از این ظرفیت‌های بزرگ کشور بهره بگیرند که جامعه دانشگاهی و مراکز علمی می‌توانند سهمی بزرگ در معرفی ظرفیت‌های ایران به جهانیان ارایه نمایند. 

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی از اختلاف نظرها و دیدگاه های اقتصادی در جهان اسلام در زمینه‌های مختلف از جمله پولی و بانکی افزود: بارها در کنفرانس‌های بین المللی اسلام در خصوص یک بازار مشترک و پول واحد سخن به میان آمده‌است اما تاکنون دنیای اسلام موفق نشده‌است در این حوزه‌ها به یک اجماع نظر برسد که در همین راستا نقش جامعه المصطفی برای افزایش ارتباطات با اندیشمندان اقتصادی مسلمان برای وحدت نظر و اشتراک آرا حائز اهمیت اساسی است. 

معاون اقتصادی رییس جمهوری  امروز با سفر به قم با شماری از مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه  دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

 

photo_2022-09-15_15-31-25

 

 آیت الله العظمی نوری همدانی: فقر باید از جامعه اسلامی ریشه کن شود

رضایی: برنامه دولت برای اصلاح نظام بانکی با جدیت آغاز می شود

در اسلام هیچ گناهی به اندازه ربا بزرگ شمرده نشده است، مسئولان امر برای اصلاح ساختار بانک ها پیگیر این موضوع باشند

آیت الله العظمی نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با محسن رضایی؛ معاون اقتصادی رئیس جمهور ضمن تسلیت ایام حزن اهل بیت(علیهم السلام) و فرارسیدن ایام اربعین حسینی و تجلیل از حرکت عظیم پیاده روی اربعین، فرهنگ شهادت طلبی و جهاد در راه اسلام را یکی از آموزه های اهل بیت (علیهم السلام) دانست. و با تجلیل از شخصیت و خدمات آقای محسن رضایی در دوران جنگ فرمودند: همانگونه که در جنگ تحمیلی در مقابل دشمن ایستادگی کردید و مشکلات حل شد، امروز نیز باید در جنگ اقتصادی با برنامه ریزی مشکلات را حل کرد و به دولت در این مسیر کمک کرد.

 مرجع تقلید شیعیان در ادامه با بیان اهمیت خدمت رسانی افزود: امروز دولت تلاش می کند به مردم خدمت کند و بطور شبانه روزی هم مشغول است.

آیت الله العظمی نوری همدانی خواستار نظارت دقیق و مستمر بر بازار شد و خاطر نشان کرد: باید با برنامه ای دقیق نرخ کالاها کنترل شود و با نظارت مستمر و تلاش شما مردم شاهد ارزانی و بهبود وضعیت معیشتی باشند . 

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به طرح اخیر بانکداری اخذ دیر کرد و ربا در بانک ها را یکی از آسیب های اقتصادی دانست و تصریح کرد: گرفتن دیر کرد ربا و حرام است. در اسلام هیچ گناهی به اندازه ربا بزرگ شمرده نشده است و مسئولان امر برای اصلاح ساختار بانک ها پیگیر این موضوع باشند.چون تا به امروز به نظرات توجه نشده است.

 مرجع تقلید شیعیان توجه  به پول ملی را یکی از عوامل مهم در رونق اقتصادی و حمایت از تولید دانست و اضافه کرد: کاهش ارزش پول ملی یکی از موانع رونق اقتصادی است مسئولان در تجارت با دیگر کشورها پول ملی را جایگزین ارزهای خارجی کنند. 

آیت الله العظمی نوری همدانی مبارزه با فقر، بی عدالتی و بالا بردن سطح آگاهی مردم را یکی از اصلی ترین برنامه های نظام مقدس اسلامی بیان نمود و در ادامه افزود: مسئولان و دست اندرکاران نظام باید برای ریشه کن نمودن این معضلات تمام تلاش و سعی خود را به کار برده و آرمان های انقلاب را در جامعه پیاده نمایند.

آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی صداقت در گرفتار و صمیمیت در رفتار را یکی از وظایف مسئولان امر بیان نمود و تصریح کرد: صداقت در گرفتار و صمیمیت نسبت به مردم باید یکی از شاخصه های مسئولین نظام مقدس اسلامی باشد. در مشکلات با مردم صادقانه صحبت کنید و مشکلات را با آنها در میان بگذارید. مردم مومنانه و دلسوزانه همواره در کنار نظام و پشتیبان نظام بوده اند از این رو در برخورد با آنها صداقت و صمیمیت سرلوح کار شما باشد.

آیت الله العظمی نوری همدانی حضور در بین مردم و شنیدن حرف مردم را از نکات مثبت رئیس جمهور دانسته و فرمودند: باید این ارتباط ادامه داشته باشد.

 

photo_2022-09-15_15-33-18

 

رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفتگو کرد

 آیت الله حسینی بوشهری: جنگ نرم دشمن خطرناک تر از جنگ سخت است

 رضایی: برای اصلاحات اقتصادی به جهاد مردمی و تحول نظام اداری نیاز داریم

معاون اقتصادی رئیس جمهور صبح امروز در ادامه سفر به قم با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد. 

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در این دیدار با آرزوی موفقیت دولت سیزدهم در خدمت به مردم و تحقق آرمان ها و اهداف این دولت، تأکید کرد: دولت سیزدهم با توجه به شعار دولت مردمی، تلاش های بسیار خوبی در راستای پیگیری مشکلات مردم و مسائل استان ها به ویژه در سفرهای استانی داشته است. 

وی همچنین با اشاره به دلسوزی ها و دغدغه های رئیسی برای حل مشکلات مردم ادامه داد: همدلی و هماهنگی تمام بخش ها و ارکان دولت می تواند به تحقق برنامه ریزی ها  و اهداف دولت منجر شود. 

 

 

 محسن رضایی: همه افراد در همه کالاها، از موبایل گرفته تا خوراک و پوشاک، توقعات بالایی دارند؛ این خودش مشکلات متراکمی درست کرده است

علما باید کاری کنند که مردم اصلاحات اقتصادی را با آغوش باز بپذیرند؛ مانع دولت هم نشوند

 

 محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: امروز همه افراد در همه کالا‌ها از موبایل گرفته تا خوراک و پوشاک و دیگر موارد توقعات بالایی دارند و این خودش مشکلات متراکمی درست کرد که دولت‌های گذشته به حل آن نپرداخته اند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تا پایان سال سند اصلاحات پولی و بانکی را به مقام معظم رهبری خواهیم داد و ایشان خودشان این موضوع را پیگیری می کنند؛ همچنین تا سال آینده ساختار بودجه دولت را اصلاح می کنیم و غیر از این در زمینه تولید و سرمایه گذاری و حمایت از اقشار آسیب پذیر برنامه هایی را دنبال می کنیم و مقام معظم رهبری پیگیر این امور هستند.

 محسن رضایی در دیدار با سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته در سالن محراب این حرم مطهر انجام شد، اظهار کرد: دولت زمانی شروع به کار کرد که با تراکمی از مشکلات حل نشده مواجه بود به طوری که روزمرگی دولت های گذشته سبب متراکم شدن مشکلات شده بود، بسیاری از منابع کشور مصرف شده بود ولی به جای آنها منابع مولّدی جایگزین نشده و از جیبمان مصرف کرده بودیم.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور نسبت به اول انقلاب چند برابر شده و انتظارات مردم هم بالا رفته است، افزود: امروز همه افراد در همه کالاها از موبایل گرفته تا خوراک و پوشاک و دیگر موارد توقعات بالایی دارند و این خودش مشکلات متراکمی درست کرد که دولت های گذشته به حل آن نپرداخته اند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به مشکل حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ اظهار کرد: ۱۸ میلیون جمعیت روستایی و عشایری بودند که کار می کردند و تولید داشتند ولی این جمعیت امروز اطراف شهرهای بزرگ ساکن شده اند و چاره اندیشی در مورد آنها نشده است.

رضایی تأکید کرد: نتیجه اقتصاد دولتی این شد که انبوهی از مشکلات آرام آرام انباشته شد و هر دولت که آمد مشکلات را اضافه کرد به طوری که الان نظام پولی و بانکی مان باید متحول و ساختار بودجه دولت باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه بر اساس تفکر غلطی که دلارهای نفتی را به بانک مرکزی می دهیم و بانک مرکزی به ما پول می دهد وقتی وارد جامعه می شود نقدینگی کشور ۵ الی ۸ برابر می شود و تورم را ایجاد می کند، افزود: الان چهار سال متوالی است که کشور دچار تورم شدید شده که در تاریخ بی سابقه است.

دولت برای مهار تورم تلاش می کند

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای مهار تورم تلاش می کند، افزود: خوشبختانه در زمینه نظام پولی و بانکی تصمیمات خوبی گرفته شده و تا پایان سال سند اصلاحات پولی و بانکی را به مقام معظم رهبری خواهیم داد و ایشان خودشان این موضوع را پیگیری می کنند؛ همچنین تا سال آینده ساختار بودجه دولت را اصلاح می کنیم و غیر از این در زمینه تولید و سرمایه گذاری و حمایت از اقشار آسیب پذیر برنامه هایی را دنبال می کنیم و مقام معظم رهبری پیگیر این امور هستند.

وی اصلاح یارانه ها را بسیار مهم دانست و گفت: در یارانه ها دولت نزدیک به صد میلیارد دلار به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مردم کمک می کند که ۳۰ درصد آن به خارج از کشور قاچاق می شود و نیروهای نظامی کشور هزینه بالایی را صرف مبارزه با قاچاق می کنند مثلا اختلاف قیمت بنزین قابل مقایسه نیست و بنزین ۳ هزار تومانی در ایران در پاکستان و امارات ۴۷ تا ۵۰ هزار تومان است.

رضایی افزود: ۳۰ الی ۴۰ درصد یارانه ها هم به افراد پولدار و سرمایه دار می رسد و عملا از ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه دولت، ۳۰ الی ۴۰ درصد به دست مردم می رسد بنابراین یکی از برنامه های ما اصلاح نظام یارانه ها است و به دنبال این هستیم که اصلاح را جوری انجام دهیم که قیمت ها افزایش پیدا نکند و یارانه به دست صاحب اصلی برسد که کار بسیار سختی است.

وی گفت: ستاد اقتصادی مرتب با حضور آقای رئیسی تشکیل جلسه می دهد و تصمیمات مهم گرفته می شود و نظام خوبی در دولت در حال شکل گیری است و مشکلات رو به حل است.

رضایی ادامه داد: ما برای موفقیت و اصلاح دو تا ابزار و عامل می خواهیم که یکی برنامه ریزی و تصمیمات درست است که دولت انجام می دهد و دوم همراهی مردم است که باید به صحنه بیایند و در زمینه دوم نقش علما و مراجع زیاد است تا مردم این اصلاحات را با آغوش باز بپذیرند و مانع دولت در انجام این اصلاحات نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.