حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره معرفی وزیر کار گفت: بنا است امروز و فردا نهایی شود و فردا در صحن مطرح می‌شود. در وقت قانونی وزیر معرفی می‌شود و امیدواریم با رأی اعتماد مجلس کارش را به خوبی انجام دهد.

به گزارش جماران؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: معرفی وزیر پیشنهادی کار بنا است امروز و فردا نهایی شود و فردا در صحن مطرح می‌شود. در وقت قانونی وزیر معرفی می‌شود و امیدواریم با رأی اعتماد مجلس کارش را به خوبی انجام دهد.

سید محمد حسینی در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت، با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در نخستین سال روی کار آمدنش گفت: این هفته، هفته پر کاری برای اطلاع رسانی دولت بوده است. امروز رهبر انقلاب توفیقاتی را برای دولت بیان کردند که یک موردش نسبت به معاون پارلمانی بود، فرمودند یکی از نقاط این دولت از بین بردن حس رقابت بین قوا بود، این ماموریت ما در معاونت پارلمانی بود که همدلی و همراهی بین مجلس و دولت بر قرار شود.

معادن پارلمانی ادامه داد: اگر‌ امروز عنوان می‌شود که تذکرات نسبت به دولت کمتر شده است و استیضاحی صورت نگرفته است به دلیل این همراهی و همدلی است، حتی اگر جای حرفی هم زده شده است ما در مواردی پاسخ ندادیم.

وی افزود: روز گذشته خبری آمد که آقای رئیسی بیشترین تذکرات را گرفته اند این گونه نیست، اما مردم که آمار و ارقام را ندارند‌.

حسینی تاکید کرد: در طول یکسال حدود ۲ هزار سوال از دولت مطرح بود نمایندگان از پرسیدن حدود هزار سوال منصرف شدند.

وی درباره معرفی وزیر کار گفت: بنا است امروز و فردا نهایی شود و فردا در صحن مطرح می‌شود. در وقت قانونی وزیر معرفی می‌شود و امیدواریم با رأی اعتماد مجلس کارش را به خوبی انجام دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: امروز رهبری ۹ توفیق برای دولت برشمردند که مهم‌ترین آن را بازگشت امید و اعتماد مردم نام بردند و ایشان از سفرهای استانی رئیس جمهور و تلاش و مجاهدت‌های تشکر کردند.

وی افزود: از ۲۸۶ نماینده ۲۸۱ نامه امضا و از تلاش‌های دولت تشکر کردند.

حسینی ادامه داد: رهبری فرمودند بسیار عالی است که این د‌ولت فرافکنی نمی‌کند و نمی‌گوید اختیارات کم است.

وی در خصوص تفکیک وزارتخانه صمت و بازرگانی بیان کرد: منتظر هستیم آقای رئیس جمهور در این مسئله اتخاذ تصمیم کنند . منتظریم آن طرحی که مجلس به تصویب رسانده است و به شورای نگهبان فرستاده است به صحن بیاید .

حسینی درباره دیدار رهبری و دولت سیزدهم عنوان کرد:  سخنان رهبری دو بخش داشت، یک بخش توفیقات دولت و بخش دیگر توصیه‌های که ایشان داشتند بود. ایشان فرمودند ارتباطات با مردم را ادامه دهید و آنان را در حوزه‌های مختلف مشارکت دهید. ایشان در بحث الویت‌ها فرمودند اقتصاد اولویت ما است که در خود بحث اقتصادی تاکید کردند به آن ۸ برسیم. در تولید و امنیت اقتصادی توصیه‌های کردند و در بخش مسکن تاکیداتی داشتند و گفتند قیمت خانه و اجاره سر سام‌آور  است ک بسیار خوب است وعده‌های رئیس جمهور در این بخش محقق شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یاد آور شد: اوایل برای ساخت وساز مسکن مقاومت‌های وجود داشت، برخی از دستگاه زمین‌های دولتی خودشان را در اختیار دولت قرار نمی‌دادند که این مشکل هم برطرف شد.

وی درباره آخرین وضعیت برجام و اقدامات مجلس گفت: مجلس یک قانون اقدامات راهبردی را دارد که دولت به آن پای بند است. قانون راهبردی را قبول داریم. دولت و مجلس بر منافع ملی تاکید دارند. هر دو معتقد هستیم باید راستی آزمایی صورت گیرد این که بگویند تحریم‌ها را برداشتیم که کافی نیست. در دور قبل گفتند برجام انجام شد اما ترامپ که رفت شرکت‌های خارجی از ایران رفتند برای همین تضمین لازم است.

وی تاکید کرد: دولت از ابتدا دو سناریو داشته یک توافق برجام، دو عدم توافق؛ ما ملت را معطل توافق نگذاشته‌ایم، اگر توافق شود ما هم استقبال می‌کنیم

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره معرفی وزیر کار این‌که آیا فردی که به مجلس معرفی می‌شود توانایی اداره یک وزارت خانه به بزرگی کار را دارد، گفت: وزیر کار باید کسی باشد که به مسائل اقتصادی  اشراف و احاطه داشته باشد،  باید مسائل کارگری را بتواند حل کند.

وی تاکید کرد: وزیر ‌کار باید مسائل اجتماعی و سیاسی را بشناسد و مدیریت کند چرا که برخی از مسائل که در گذشته هم شاهدش بودیم به این سمت می‌رود.

حسینی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر وزیری که معرفی می‌شود باید مقبول نمایندگان واقع شود و رای بیارود، چرا که ممکن است فردی با علم و توانایی مدیریت معرفی شود اما رای نیاورد.

وی خاطر نشان کرد: علت این که معرفی وزیر کار به طول انجامید برای این بود که گزینه ‌های متعددی مطرح بود و ما باید فردی با تجربه ، توانمند و کار آمد را انتخاب می‌کردیم که توانایی اداره وزارتخانه کار را داشته باشد.

حسینی درباره آخرین وضعیت برنامه توسعه گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کردند سیاست‌های کلی را بررسی کردند برای رهبر انقلاب ارسال می‌شود ایشان هم مواردی که صلاح بدانند به دولت ابلاغ می‌کنند. رهبری تاکید داشتند این برنامه مسئله محور باشد خوشبختانه دولت ۳۷ محور را تدوین کرده است و امیدواریم تا قبل از آمدن بودجه به مجلس در فصل پاییز بررسی شود.

وی درباره مطالبه نمایندگان برای معرفی ۲ وزیر برای وزارت صمت و بازرگانی عنوان کرد: منتظر هستیم تکلیف وزارت بازرگانی مشخص شود و بعد بر آن مبنا وزیر بازرگانی مشخص شود و بعد با توافق آقای رئیس جمهور و رئیس مجلس باید ببنیم چه می‌شود.

وی در خصوص پیگیری های سفرهای استانی بیان کرد: مصوبات این سفرها در حال پیگیری است. اکثریت این مصوبات اتمام طرح‌های نیمه تمام است. در همین هفته گذشته وزرا در استان‌ها حضور داشتند و گزارشی که امروز آقای مرتضوی دادند قابل قبول بود و رهبری این را یکی از توفیقات دولت برشمردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.