اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح های حمایتی از خبرنگاران (از جمله وام خرید کالا و واگذاری مسکن) خبر داد.

به گزارش جماران؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت حدود ۱۷ هزار خبرنگار در کشور و تلاش دولت برای بهره‌مندی آنان از زیرساخت‌های لازم فعالیت حرفه‌ای گفت: تاکنون بسته اینترنت هدیه روز خبرنگار برای ۱۲ هزار نفر تخصیص یافته است.

محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: سایر خبرنگارانی که مشمول دریافت این بسته اینترنت نشدند با تکمیل مدارک می‌توانند از این فرصت بهره مند شوند.

 وی به در پیش بودن اجرای نظام جامع روزنامه‌نگاری در کشور اشاره کرد و گفت: مقدمات این کار در هیات دولت در حال انجام است و به زودی در کابینه به رای گذاشته خواهد شد و سپس امیدواریم با همراهی نمایندگان مجلس به تصویب برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقدامات صورت گرفته در حوزه ساماندهی بازی‌‎های رایانه‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس برآوردهای اولیه حدود ۳۵ میلیون نفر در کشور با سن متوسط ۲۲ سال از بازی های رایانه ای استفاده می کنند.

 

آیین «رسم محمود» یادبود حجت الاسلام و المسلمین دعایی (ره) / محمدمهدی اسماعیلی

 

اسماعیلی گفت: در تلاش هستیم با ساماندهی این بخش، بازی‌های متناسب با سنین مختلف در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: افزایش سواد رسانه ای خانواده ها یکی از موضوعاتی است که طی یک سال اخیر به طور ویژه در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و استمرار خواهد یافت.

وی به حمایت دولت از خبرنگاران اشاره کرد و گفت: پرداخت وام خرید کالا از طریق کارت اعتباری یکی از این حمایت‌ها است که در آن تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و پنج درصد تخفیف قیمت کالا به همه خبرنگاران تعلق خواهد گرفت.

وی بیان کرد: وزارت اقتصاد هم هزار وام ۵۰ میلیونی قرض الحسنه با نرخ سود 2 درصد در نظر گرفته که آن را به داوطلبان واجد شرایط پرداخت خواهد کرد.

اسماعیلی ادامه داد: علاوه بر آن، رایزنی با وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری حدود ۱۴ هزار مسکن به خبرنگاران آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.