زهرا شیخی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زن ایرانی نباید قدرت خودش را دست کم بگیرد و در مقابل پول و هزینه‌هایی که این مؤسسات می‌کنند خود را ببازد. بنیادهای برانداز رسماً گفته‌اند که قدرت زنان برای ایجاد تغییرات اجتماعی نیاز است و باید به آن اتکا کنیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از مهر، نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست زن، هویت و رسانه گفت: برای زن تراز انقلاب اسلامی شاخص مشخص نشده است.

زهرا شیخی نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست زن، هویت و رسانه، با اشاره به هویت سازی رسانه در جهان گفت: اتفاقی که اکنون نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان در حال رقم خوردن است «نظم نوین جهانی» است؛ که ابزار آن تکنولوژی است و هزینه زیادی هم برای آن شده است. مؤسسات مختلفی هم شکل گرفته و حتی در ایران نیز فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: زن ایرانی نباید قدرت خودش را دست کم بگیرد و در مقابل پول و هزینه‌هایی که این مؤسسات می‌کنند خود را ببازد. بنیادهای برانداز رسماً گفته‌اند که قدرت زنان برای ایجاد تغییرات اجتماعی نیاز است و باید به آن اتکا کنیم.

شیخی افزود: شاهد سریال‌های ۴۰۰ قسمتی هستیم که خانواده‌ها به تماشای آنها می‌نشینند و هدف اصلی این سریال‌ها چیزی جز جا انداختن مسائل دنیوی نیست و ته آن این ذهنیت در دختر به وجود می‌آید که چه بپوشم و چطور خودم را نشان بدهم. دیگر ارزش‌های مادری فراموش شده و زن تبدیل به یک کالای مصرفی برای مردان شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما در اسلام مفاهیم خیلی عالی برای زن داریم که حتی بهتر از غرب است؛ ولی کسی نیامده این الگوها را برای زنان جامعه بازگو کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی آنها این است تا مردم علیه مردم قرار بگیرد. معتقدند زن‌ها قدرتمندند و با کنار گذاشتن نقش مادری و دین گریزی آنها خواهند توانست برای براندازی مورد استفاده قرار بگیرند.

شیخی افزود: جمعیت‌های مختلفی با شعارهای درست و دقیقی که اتفاقاً ما هم آنها را قبول داریم شکل گرفته اند ولی هدف‌های غلطی پشت شعارهای آنها است و به دنبال انحراف زنان هستند.

این فعال حوزه زنان و خانواده گفت: مقام معظم رهبری بارها از زن تراز انقلاب اسلامی نام برده اند منتهی مسئولین کمتر به این موضوع توجه کرده‌اند و کارهایی جدی در این زمینه صورت نگرفته و بودجه‌ای برای آن لحاظ نشده است. باید بگوییم برای زن تراز انقلاب اسلامی شاخص مشخص نشده است.

شیخی گفت: دنیای غرب از این خالی بودن زنان در فضای دولتی و حکومتی در دولت و مجلس سو استفاده می‌کند و تبلیغاتی بر علیه زنان صورت داده است.

وی با توجه به نقش زن در ایران گفت: پیروزی دفاع مقدس به خاطر مادرانی بود که فرزندان درستی تربیت کرده بودند. اگر سرود سلام فرمانده را که در مورد حضرت حجت ابن الحسن است درنظر بگیریم، تنها به خاطر وجود یک کلمه «سید علی» در آن، تبلیغاتی گسترده و واکنش‌های تندی بر علیه آن صورت گرفت و چرایی این موضوعات را تنها مادرها در خانواده می‌توانند جواب دهند.

شیخی افزود: جنگ نرم و هیبریدی که بودجه‌های کلانی برایش در نظر گرفته اند، بسیار آرام دارد ارزش‌ها و هویت اصلی زن را تغییر می‌دهد. باید بگویم سند ۲۰۳۰ فقط مرتبط با آموزش و پرورش نیست و در حوزه زنان، امنیت غذایی و سایر حوزه‌ها نیز برنامه دارد. متأسفانه این سند درست تبیین نشده است. به طوری که واژه «توسعه پایدار» در این سند عامل برنامه ریزی و تخصیص بودجه دستگاه‌های مختلف کشور شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.