وزارت اطلاعات در خصوص بازداشت یک تبعه‌ی سوئد به اتهام جاسوسی اعلام کرده است: متهم مذکور دارای سابقه سفر به اراضی اشغالی رژیم غاصب صهیونیستی پیش از عزیمت به ایران می‌باشد.

به گزارش جماران؛ وزارت اطلاعات اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان(عج)، یک تبعه‌ی کشور پادشاهی سوئد را به اتهام جاسوسی، شناسایی و بازداشت کردند.

متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به این شرح است :

سربازان گمنام امام زمان( عج)، یک تبعه‌ی کشور پادشاهی سوئد را به اتهام جاسوسی، شناسایی و بازداشت کردند.

متهم سوئدی که در سفرهای چندگانه‌ی پیشین به ایران، به‌دلیل برخی رفتارها و ارتباطات مشکوک، در لیست مظنونین واحد ضدجاسوسی وزارت اطلاعات قرار گرفته بود، همیشه از لحظه‌ی ورود به کشور، کلیه تحرکات، ارتباطات، سفرهایش به شهرهای مختلف کشور (که کلاً خارج از مقاصد و رویه‌های گردشگری انجام می‌شدند) تا هنگام خروج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، دقیقاً تحت نظر مأمورین زبده‌ی ضدجاسوسی این وزارت‌خانه قرار می‌گرفت. یافته‌های ساختار ضدجاسوسی وزارت این بود که متهم سوئدی در همه سفرهای قبلی، با رعایت اصول حرف‌¬ای ارتباطی، حفاظتی و پنهان‌کاری، با تعدادی از عناصر مظنون اروپایی و غیراروپایی که در ایران تحت نظر قرار داشتند؛ ارتباط برقرار می‌کرد. 

متهم مورد بحث، چند ماه پیش و درپی دستگیری یک جاسوس دیگر اروپایی، با مأموریت کسب اطلاع از چگونگی افشای هویت آن جاسوس و نوع و میزان اطلاعاتی که به تور اطلاعاتی این وزارت‌خانه افتاده بود، مجدداً وارد کشور شد. این‌بار نیز و در کل مدت مأموریت آخر، تماس‌های وی با مرتبطینِ اشاره شده، تحت کنترل مستمر سربازان گمنام امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) قرار داشت و بالاخره با تکمیل مستندات؛ در هنگام خروج از کشور با حکم مرجع قضایی بازداشت شد.

شایان ذکر است که متهم مذکور دارای سابقه سفر به اراضی اشغالی رژیم غاصب صهیونیستی پیش از عزیمت به ایران می‌باشد. 

وزارت اطلاعات هم‌چنان‌که پیش از این به کرات اعلام کرده است؛ امنیت کشور و آرامش مردم را خط قرمز خود دانسته و کوچک‌ترین تعدی نسبت به مرزهای امنیتی کشور را قاطعانه و فارغ از هیاهوی آوازه‌گران حرفه‌ای و همخوانِ غربی-صهیونیستی پاسخ می‌گوید. به‌ویژه به رژیم بدسابقه‌ی سوئد که تاکنون چندین جاسوس نیابتی برای رژیم اشغالگر قدس را پشتیبانی کرده است (همچون احمدرضا جلالی؛ جاسوس مسلم رژیم صهیونیستی و مجرم قطعی در شناسایی و ترور برخی از دانشمندان هسته‌ای کشور) و مأمن تروریست‌های جنایت‌کاری همچون منافقین و قاتلان مردم و کودکان بی‌گناه در رژه‌ی خونبار اهواز بوده است، هشدار می‌دهد که در صورت ادامه‌ی رویه‌ی جاسوسی نیابتی از سوی نهاد اطلاعاتی آن کشور و استمرار حمایت از قاتلان و جانیانِ سابقه‌دار؛ واکنش متناسب با آن را دریافت خواهد کرد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.