سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تصریح کرد که جنگ حتمی نیست "و مطمئن نیستیم که به سمت جنگ می رویم. شاید هدف قرار گرفتن موضعی و پاسخی مناسب به آن را شاهد باشیم. این امر به پاسخ اسرائیل مرتبط است که ممکن است روند امور را به طور تدریجی به جنگ سوق دهد. اما در مقابل، ممکن هست که اسرائیل حتی بدون جنگ هم (به خواست لبنان) تن دهد."

به گزارش جماران؛ دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که اگر لبنان به حق خود درباره بهره برداری از منابع و ثروت هایش نرسید، رژیم صهیونیستی هم نخواهد توانست نفتی استخراج کند.

ایرنا به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار سالیانه عاشورایی سالانه با شماری از خطیبان و مرثیه سرایان تاکید کرد که مقاومت در لبنان "به لحظه تاریخی برای نجات لبنان پایبند است".

وی بر این معادله تاکید کرد که اگر لبنان حق خود را نگیرد، رژیم صهیونیستی نخواهد توانست نفتی (از سراسر اراضی اشغالی فلسطین) استخراج کند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد که جنگ حتمی نیست "و مطمئن نیستیم که به سمت جنگ می رویم. شاید هدف قرار گرفتن موضعی و پاسخی مناسب به آن را شاهد باشیم. این امر به پاسخ اسرائیل مرتبط است که ممکن است روند امور را به طور تدریجی به جنگ سوق دهد. اما در مقابل، ممکن هست که اسرائیل حتی بدون جنگ هم (به خواست لبنان) تن دهد."

وی افزود: "ممکن است که به سمت جنگ برویم و ممکن است نه. تمایل نداریم که جبهه ای (برای جنگ) را باز کنیم. فقط حقوق خود را می خواهیم. سقف را بالا می بریم تا آمریکا و اسرائیل تن دهند زیرا مسیر فروپاشی در لبنان ادامه دارد. اگر راهکار از نظر برخی تسلیم شدن هست، ما این امر را به هیچ وجه قبول نمی کنیم...تاکنون میانجیگر آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرزها (بین لبنان و فلسطین اشغالی) پاسخ واضحی نداده است ؛ با وجود اینکه لبنان امتیازهای زیادی داده است. حداقل چیزی که لبنان می خواهد بدست نیامده است.

دبیرکل حزب الله افزود: امیدواریم که یک گلوله یا موشک شلیک نکنیم و دشمن تن دهد. منتظر تحولات هستیم و برای هر چیزی آمادگی داریم.

ادامه دارد..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.