محمودی، امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم جهان اکنون بیش از هر زمان دیگری محتاج عدالت و ولایت هستند. نمونه این موضوع را در سرود جهانی شده «سلام فرمانده» می توان دید، مفهوم انتظار برای مهدی که از غدیر سرچشمه می گیرد و می‌بینیم چگونه بچه‌هایی با خواندن این سرود گریه سر می‌دهند. رسیدن به این چنین دستاوردهایی ساده نیست و نشان می‌دهد که زمینه ظهور در حال فراهم شدن است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، سید احمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه مردم جهان اکنون بیش از هر زمان دیگری محتاج عدالت و ولایت هستند، تصریح کرد: نمونه این موضوع را در سرود جهانی شده «سلام فرمانده» می توان دید، مفهوم انتظار برای مهدی که از غدیر سرچشمه می گیرد و می‌بینیم چگونه بچه‌هایی با خواندن این سرود گریه سر می‌دهند، رسیدن به این چنین دستاوردهایی ساده نیست و نشان می‌دهد که زمینه ظهور در حال فراهم شدن است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکا کور خوانده، قصد آنها مقابله با اقدامات ایران است، می‌خواهند تحرکاتی از خود نشان دهند، اما ناتوان خواهند ماند و اقدامات آنها خنثی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، غدیر را نه یک مسئله صِرفِ تاریخی که موضوعی جهانی معرفی کرد و گفت: مسئله غدیر نه یک موضوع برون دینی که اتفاقا فرادینی است و همان طور که پیامبر اکرم (ص) نه فقط پیامبری برای مسلمین جهان که متعلق به همه جامعه بشری است، مسئله ولایت و امامت ایشان نیز نه موضوعی مخصوص به مسلمانان که مربوط به همه بشریت است.

وی با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائده و تاکید قرآن به پیامبر برای عمل به رسالت تبلیغی ادامه داد: خداوند می فرماید «بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ» و سپس تاکید می کند «وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ»، من تو را حفظ می‌کنم از شر مردمان اما اگر به مناسبت‌های دیگر مسلمانان که نگاه کنیم هیچ کدام ویژگی غدیر را ندارند بنابراین بیشتر درون دینی هستند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت اصفهان توضیح داد: نماز جمعه خطاب به مومنین است «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ»، عید قربان مخصوص مسلمانان و حجاج است، عید فطر جشن مسلمانان روزه دار است، اما غدیر در این بین با بقیه فرق دارد و عیدی برای همه عالم بشریت است، هدف غدیر پس از ۲۳ سال تبلیغ و ترویج دین توسط پیامبر، رسمیت بخشیدن به اهمیت امامت و ولایت است.

محمودی به کیفیت روز غدیر در حجه الوداع اشاره و تصریح کرد: پیامبر از چهار طرف اقرار گرفتند؛ که آیا صدای ایشان را به خوبی می شنوند و سپس خطبه غدیریه را خطاب به همه حجاج بیان کردند، خطبه‌ای که در آن به امامت امام زمان (عج) هم اشاره شده است به طوری که تمام چشم انداز جهان اسلام در آینده را می‌شود در آن دید، خطبه‌ای مملو از معارف دینی که کافران را از آشوب های احتمالی حاکمیت دین پس از پیامبر به کلی مایوس کرد.

وی به بیان پیامبر در روز غدیر اشاره و تاکید کرد: پیامبر دست امام علی (ع) را بالا بردند و فرمودند «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» تعبیری برای تمام بشر؛ که اگر من مولای همه مردم هستم پس از این پس علی نیز مولای همه مردم است، برخی علمای اسلام مانند علامه امینی در طول زندگی خود تلاش کردند تا عید غدیر را از اختصاص دادن به تشیع هم خارج کنند، این دانشمند دینی در کتاب غدیر تمامی منابع اثبات غدیر را اتفاقا از کتب اهل تسنن استخراج و عرضه کرده تا از این طریق همه مسلمانان جهان را درگیر مسئله کند.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه مردم جهان اکنون بیش از هر زمان دیگری محتاج عدالت و ولایت هستند، تصریح کرد: نمونه این موضوع را در سرود جهانی شده «سلام فرمانده» می توان دید، مفهوم انتظار برای مهدی که از غدیر سرچشمه می گیرد و می‌بینیم چگونه بچه‌هایی با خواندن این سرود گریه سر می‌دهند، رسیدن به این چنین دستاوردهایی ساده نیست و نشان می‌دهد که زمینه ظهور در حال فراهم شدن است.

وی با اشاره به اهمیت موضع ولایت، گفت: کلید نماز و روزه، علی است و اصلا رمز رسیدن به معراج الهی از دریچه اعتقاد و ارادت به مولا علی(ع) می گذرد تا جهان برای رسیدن به یک رسالت عمیق و رسیدن به هدف بزرگ امامت و ولایت ائمه طهار آمادگی پیدا کند.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه مسئله ولایت فقیه هم از غدیر نشات گرفته است، ادامه داد: این اعتقاد به مهدویت و امامت ادامه می‌یابد و این مسیر با ولایت فقیه به پیش می‌رود.

محمودی تاکید بر نظر شورای نگهبان را یکی از اعتقادات امامان معصوم در زمان حیات نیز دانست و خاطرنشان کرد: در زمان زنده بودن امام علی(ع) ایشان در نامه‌ای به مالک اشتر تاکید کرد در مصر دست به هر اقدامی می زنی حتما پیش از آن از فقها و فلاسفه و حکما یا به تعبیر من همان شورای نگهبان، نظر خواهی کن و این نمونه مثال زدنی از طریق امامت و ولایت حضرت علی(ع) در زمان حیات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به منطقه اشاره و تاکید کرد: آنها کور خوانده‌اند، قصد آنها مقابله با اقدامات ایران است، می‌خواهند تحرکاتی از خود نشان دهند اما ناتوان خواهند ماند و اقدامات آنها خنثی خواهد شد، کما اینکه آثار مقاومت و انسجام و فکر و اندیشه دینی و نبوی ایران اسلامی در جامعه جهانی در همین سرود سلام فرمانده به خوبی نشان داده شده و خدا شر اجانب را به خودشان باز خواهد گرداند.

امام جمعه موقت اصفهان با طرح این سوال که عمل به واجبات مهم تر است یا ترک محرمات، تصریح کرد: ترکِ محرمات مقدم است، انسان باید ابتدا تلاش کند، محرمات الهی در زندگی او شکل نگیرد و بعد سراغ واجبات برود که اگر چنین نکرد، واجبات تاثیر خود را نمی‌گذارد و از این رهگذر است که خدا آدم ابوالبشر را هم از همین طریق امتحان می‌کند و در این بین تقوا ترمز ترک گناه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.