سردار سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: واقعیت آن است که دست جمهوری اسلامی بسته نیست. همانطور که از قبل اعلام کردیم، پاسخ هر نوع تهدیدی را با همان نوع تهدید و هر سطح از تهدید را با همان سطح از تهدید خواهیم داد. به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقدورات و امکانات و اراده‌ای که دارد، هیچ محدودیتی در پاسخگویی نخواهد داشت.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: پاسخ هر نوع تهدیدی را با همان نوع تهدید و هر سطح از تهدید را با همان سطح از تهدید خواهیم داد. به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقدورات و امکانات و اراده‌ای که دارد، هیچ محدودیتی در پاسخگویی نخواهد داشت.

سردار سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا درباره ایجاد شبکه یکپارچه پدافندی در منطقه از سوی آمریکا با مشارکت اسرائیل گفت:  واقعیت آن است که هر طرح امنیتی که یک طرف آن رژیم صهیونیستی باشد، برای ما تهدید تلقی می‌شود. متاسفانه آمریکایی‌ها چنین طرحی را برای ایجاد تنش در منطقه پیش می‌برند. چراکه رژیم صهیونیستی نشان داده که هر ورودی به هر محدوده و طرحی داشته باشد، آن پروژه‌ را سکویی برای ایجاد تنش قرار می‌دهد.

وی افزود: بنابراین ما در منطقه هیچ سوژه ناامنی یا زمینه ناامنی نداریم که توجیهی برای چنین طرح ( یا پدافندی) باشد. زیرا آمریکایی‌ها به دنبال فرار از منطقه هستند، برای دادن آرامش به صهیونیست‌ها تلاش‌هایی را انجام می‌دهند. این هم بخشی از این تلاش‌ها به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد تعدادی از کشورهای منطقه در داخل پازلی افتاده‌اند که متاسفانه هدف اصلی آن، ایجاد تحرکاتی برای صهیونیست‌ها است. صهیونیست‌ها در متن، محدوده و زمینه‌ای که ورود پیدا کرده‌اند، جز تنش‌آفرینی چیزی را دنبال نمی‌کنند. برای همین جمهوری اسلامی ایران چنین اقدامی را تهدید تلقی می‌کند و از آنجایی که رژیم صهیونیستی در موضع خصمانه علیه ایران قرار دارد،  ما پاسخ‌گویی به این تهدید را جزو حقوق مسلم و بین‌المللی خود می‌دانیم. 

سردار سنایی‌راد گفت: بنابراین از قبل، نسبت به این مسئله موضع آشکار جمهوری اسلامی ایران مشخص بوده و اعلام کرده است که هیچ گونه ناامنی در هر پوششی ولو به عنوان یک مجموعه پدافندی شکل بگیرد  را نمی‌پذیرد. 

وی در پاسخ به این سوال که راهکار ایران برای مقابله با این تهدیدها چیست، گفت: واقعیت آن است که دست جمهوری اسلامی بسته نیست. همانطور که از قبل اعلام کردیم، پاسخ هر نوع تهدیدی را با همان نوع تهدید و هر سطح از تهدید را با همان سطح از تهدید خواهیم داد. به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقدورات و امکانات و اراده‌ای که دارد، هیچ محدودیتی در پاسخگویی نخواهد داشت. 

سردار سنایی راد در پاسخ به این سوال که در حال حاضر شرایطی برای رزمایش نظامی وجود دارد که بتوانیم برای حفظ امنیت خودمان استفاده کنیم یا خیر گفت:  فراتر از این موضوع، در چند سال گذشته جمهوری اسلامی در قالب طرح‌های مشترک با همراهی روسیه و چین مانورهایی را اجرا کرد که از جمله این طرح‌ها بود. امروز و فراتر از آن باید بگوییم، مقاومتی که در منطقه شکل گرفته پاسخ اصلی به هرگونه تهدید احتمالی است که از ناحیه هر ائتلافی که در آن صهیونیست‌ها حضور داشته باشند، شکل گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.