اعضای مجمع با بررسی پیشنهاد کمیسیون مشترک تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه، در موضوع «ایجاد ثبات در سطح عمومی قیمت ها و نرخ ارز و کاهش نرخ تورم به میزان ۷واحد درصد در هر سال از برنامه هفتم توسعه و تک رقمی نمودن آن تا پایان برنامه» به جمع بندی رسیدند.

به گزارش جماران؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه‌ای فوق العاده که به ریاست آملی لاریجانی و با حضور روسای سه قوه، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون بانک مرکزی و رئیس مرکز پژوهش های مجلس و دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی پیرامون بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور پرداخت.

طبق گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای مجمع با بررسی پیشنهاد کمیسیون مشترک تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه، در موضوع «ایجاد ثبات در سطح عمومی قیمت ها و نرخ ارز و کاهش نرخ تورم به میزان ۷واحد درصد در هر سال از برنامه هفتم توسعه و تک رقمی نمودن آن تا پایان برنامه» به جمع بندی رسیدند.

اعضای مجمع همچنین مقرر کردند: «کنترل و مدیریت نقدینگی و ایجاد تناسب در نرخ رشد نقدینگی و رشد ناخالص داخلی به گونه ای که در هر سال حداقل ۲۰درصد از نرخ رشد نقدینگی کاسته شود.»

بر اساس این گزارش، در موضوع نقدینگی و اعتبارات بانکی، اعضای مجمع تصویب کردند که «جهت‌دهی به نقدینگی و هدایت اعتبارات بانکی به فعالیت‌های مولد و جذابیت‌زدایی از فعالیت‌های غیر مولد با اصلاح نظامات پولی، بانکی و مالی و تجاری» صورت پذیرد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، با اشاره به اهتمام دولت به کنترل نقدینگی و اهمیت هماهنگی میان سیاست های کلی و برنامه های تحولی در دولت گفت: توجه به سیاست‌های دولت، آهنگ حرکت در کشور را هماهنگ‌تر می کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر ضرورت هدایت نقدینگی به سوی تولید و بازتعریف رابطه مالیات و نقدینگی و ابزارهای سرمایه تاکید کرد.

محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با اشاره به هدف‌گذاری مجمع در اینکه اولویت برنامه هفتم پیشرفت اقتصادی عدالت محور است، اظهار داشت: پیشنهاد کمیسیون مشترک رشد اقتصادی همراه با عدالت و بدون تورم است از این رو می بایست در طول برنامه نقدینگی مدیریت و کنترل شود و در پایان برنامه، تورم تک‌رقمی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.