«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امورخارجه این کشور در تازه ترین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تاس درخصوص ابراز تمایل ایران و آرژانتین برای عضویت در بریکس گفت: گفت ما متوجه شدیم بسیاری کشورها از جمله ایران و آرژانتین برای پیوستن به بریکس ابراز تمایل کردند. به عنوان رئیس دوره‌ای سال جاری بریکس، چین فعالانه از روند گسترش و افزایش عضوپذیری بریکس و گسترش همکاری "بریکس پلاس" حمایت می‌کند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امورخارجه چین با اشاره به ابراز تمایل ایران به عضویت در بریکس، اعلام کرد کشورش از روند افزایش عضو و گسترش همکاری های "بریکس پلاس" به شکل فعالانه حمایت می کند. وزیر امور خارجه روسیه نیز ایران را میزبانی شایسته و ارزشمند برای عضویت در بریکس دانست.

همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درخصوص تمایل جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در بریکس، ایران را کشوری شایسته نامزدی این گروه دانسته و گفته است که عضویت تهران در بریکس، ارزشمند خواهد بود. وی گفت در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد مهم ترین موضوع این است که روند مقدماتی برای توسعه گروه بریکس آغاز شده است.

طبق گزارش تارنمای رسمی وزارت امور خارجه چین، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امورخارجه این کشور در تازه ترین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تاس درخصوص ابراز تمایل ایران و آرژانتین برای عضویت در بریکس گفت: گفت ما متوجه شدیم بسیاری کشورها از جمله ایران و آرژانتین برای پیوستن به بریکس ابراز تمایل کردند. به عنوان رئیس دوره‌ای سال جاری بریکس، چین فعالانه از روند گسترش و افزایش عضوپذیری بریکس و گسترش همکاری "بریکس پلاس"  حمایت می‌کند.

وی همچنین افزود چین به همراه سایر شرکای بریکس با قاطعیت  پیرامون پیشرفت روند گسترش این گروه ، کار خواهد کرد و بدین ترتیب شرکای بیشتری به خانواده بریکس ملحق خواهند شد. 

جمهوری اسلامی ایران و آرژانتین خواستار عضویت در بریکس هستند که چین و روسیه در تازه ترین موضع گیری های رسمی، از تمایل عضویت هر دو کشور حمایت کرده اند.

گروه بریکس در حال حاضر متشکل از پنج قدرت اقتصادی نوظهور جهان شامل چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی است. نام این گروه، یک کلمه اختصاری برگرفته از حروف اول نام پنج کشور عضو کنونی آن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.