ابوترابی نماینده نجف‌آباد خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه تعداد بسیاری از زندانیان در بحث جرائم مالی مربوط به مهریه است و نیز با توجه به افزایش قیمت سکه حجم دادخواست‌ها برای کم کردن قسط ماهانه مهریه‌ها که افزایش چشمگیری است لذا لازم و ضروری است هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

به گزارش جماران؛ فارس نوشت : نماینده مردم نجف‌آباد گفت : با توجه به اینکه تعداد بسیاری از زندانیان در بحث جرائم مالی مربوط به مهریه است  و نیز با توجه به افزایش قیمت سکه حجم دادخواست‌ها برای کم کردن قسط ماهانه مهریه‌ها که افزایش چشمگیری است لذا لازم و ضروری است هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست کرده‌اند که طرح اصلاح قانون نحوه رسیدگی به محکومیت‌های مالی (مهریه) خارج از نوبت در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: این درخواست پس از امضای ۵۰ نفر از نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اظهار داشت:‌ طبق آئین‌نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس درخواست داشته باشند تا طرحی خارج از نوبت در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد هیأت رئیسه این درخواست را در صحن به رأی می‌گذارد و در صورت موافقت اکثر هیأت نمایندگان طرح مذکور خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه تعداد بسیاری از زندانیان در بحث جرائم مالی مربوط به مهریه است و نیز با توجه به افزایش قیمت سکه حجم دادخواست‌ها برای کم کردن قسط ماهانه مهریه‌ها که افزایش چشمگیری است لذا لازم و ضروری است هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: چنانچه فردی دادخواست خود را برای کاهش قسط مهریه تقدیم کند تا زمانی که این دادخواست مورد رسیدگی قرار گیرد و حکم برای آن صادر شود حدود ۶ تا ۷ ماه زمان می‌برد و فرد در این مدت یا باید اقساط مهریه را پرداخت کند و یا اینکه به زندان برود تا حکم نهایی صادر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
23 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.