اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی نوشت: امروز آغاز چهارمین ماه وقفه در مذاکرات وین درباره برجام است. بسیار طولانی است. فرصت‌ها همواره وجود دارند. خیلی زود است که بگوییم توافق از بین رفته. [مذاکرات درباره توافق] در بن بست است که به احتمال زیاد مدتی پس از تصویب قطعنامه‌ای نسنجیده و غیرسازنده علیه ایران در شورای حکام ادامه خواهد یافت.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش با اشاره به این که تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر طولانی‌تر شدن وقفه در مذاکرات وین بی‌تاثیر نخواهد بود، گفت که فرصت احیای توافق هسته‌ای همچنان وجود دارد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش درباره وقفه چند ماهه‌ای که در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین ایجاد شده است، نوشت: امروز آغاز چهارمین ماه وقفه در مذاکرات وین درباره برجام است. بسیار طولانی است.

او درباره احتمال احیای توافق با وجود تصویب قطعنامه‌ای سرزنشی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی مذاکرات وین ارائه شد، در پیام دیگری نوشت: فرصت‌ها همواره وجود دارند. خیلی زود است که بگوییم توافق از بین رفته. [مذاکرات درباره توافق] در بن بست است که به احتمال زیاد مدتی پس از تصویب قطعنامه‌ای نسنجیده و غیرسازنده علیه ایران در شورای حکام ادامه خواهد یافت.

اظهارات اولیانوف درباره مذاکرات وین در پی این مطرح می‌شود که مذاکرات وین که در راستای احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران در آوریل ۲۰۲۱، مدتی پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا، آغاز شد در پی برخی تحولات اخیر بین‌المللی از جمله حمله روسیه به اوکراین و کشمکش‌های  تهران - واشنگتن بر سر برخی مسائل باقی‌مانده در مذاکرات، فعلا متوقف شده است.

اشاره اولیانوف به تاثیر تصویب قطعنامه‌ای در شورای حکام آژانس بر از سرگیری مذاکرات وین در پی این مطرح می‌شود  که پیش‌نویس قطعنامه انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا علیه ایران، سه‌شنبه گذشته به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.