جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: درحال حاضر برخی از خودروسازان به دنبال این هستند که خط مونتاژ خودروهای چینی را وارد کشور کنند و فرآیند واردات را با استفاده از پلتفرم‌های موجود و با رنج قیمت خودروهای فعلی انجام دهند.

به گزارش جماران؛ به نقل از دانشجو، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان با برخی کشورها مانند چین وارد مذاکره شده‌اند تا بتوانند خودروهایی را با رنج قیمت خودروهای فعلی البته با محوریت مونتاژ وارد کشور کنند.

جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی جزئیات قانون ساماندهی بازار خودرو اظهارکرد: هنوز آیین نامه اجرایی واردات خودرو از سوی وزارت صمت تدوین نشده است و لذا مشخص نیست که چه میزان خودرو و با چه قیمتی قرار است به کشور وارد شود. البته قرار بود این آیین نامه حدود دو هفته پیش از سوی دولت تدوین شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: اولویت اصلی ما تنظیم بازار خودرو است و باید واردات خودرو بر اساس نیاز بازار انجام شود؛ همچنین نگاه دیگری در وزارت صنعت به وجود آمده که البته نگاه درستی است، جلوگیری از واردات خودروهای لاکچری است چرا که خودرویی باید وارد کشور شود که عامه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

حسینی کیا ادامه داد: خدمات پس از فروش و انتقال دانش فنی نیز از دیگر اولویت‌هایی است که در قانون ساماندهی بازار خودرو در نظر گرفته شده است. باید گفت که قانون ساماندهی بازار خودرو، خودروسازان را به تکاپو انداخته است به طوری که با برخی کشورها مانند چین وارد مذاکره شده‌اند تا بتوانند خودروهایی را با رنج قیمت خودروهای فعلی البته با محوریت مونتاژ وارد کشور کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: درحال حاضر برخی از خودروسازان به دنبال این هستند که خط مونتاژ خودروهای چینی را وارد کشور کنند و فرآیند واردات را با استفاده از پلتفرم‌های موجود و  با رنج قیمت خودروهای فعلی انجام دهند. در قانون ساماندهی بازار خودرو ذکر شده که واردات خودرو باید به ازای صادرات خودرو و قطعات، خدمات فنی صنایع نیروی محرکه و ارز با منشاء مشخص انجام شود؛ اما متاسفانه برخی از خودروسازان فارغ از این قانون به دنبال واردات خودرو هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنظر می‌رسد که بعد از تدوین آیین‌نامه واردات خودرو از سوی وزارت صمت و آغاز واردات خودروهای قابل استفاده برای مردم، سایه خوبی بر روی قیمت خودرو بیفتد. هفته آینده کمیسیون صنایع مجلس جلسه خواهد داشت و موضوع تدوین آیین نامه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.