رژیم صهیونیستی به شدت نگران تهدیدات مقاومت فلسطین و احتمال حمله راکتی به سرزمین های اشغالی در صورت عبور راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم از محله‌های اسلامی قدس است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رژیم صهیونیستی همزمان با تعرض شهرک نشینان افراطی به مسجد مقدس الاقصی و درگیری نظامیان و شهرک نشینان با فلسطینیان به حال آماده باش کامل درآمد.

«امیر بوخبوط» خبرنگار پایگاه خبری عبری زبان «واللا» امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نهادهای امنیتی اسرائیلی همزمان با درگیری‌های شدید در مسجد الاقصی، تمامی نیروهای هوایی، زمینی و دریایی خود را به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین خبر داد که بوخبوط تاکید کرده که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای تظاهرات‌های گسترده فلسطینیان در کرانه باختری و دیگر مناطق آماده می‌کند و از نزدیک پیگیر اوضاع در غزه است.

رژیم صهیونیستی به شدت نگران تهدیدات مقاومت فلسطین و احتمال حمله راکتی به سرزمین های اشغالی در صورت عبور راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم از محله‌های اسلامی قدس است.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت احرونوت» نیز اعلام کرد که همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در قدس و حتی پس از آن نیز، جنگنده‌ - بمب افکن های اسرائیلی در آسمان مناطق مختلف نوار غزه به پرواز در خواهند آمد.

با وجود هشدارهای گروه‌های مقاومت فلسطین، هزاران شهرک‌نشینان برای برپایی «راهپیمایی پرچم» از صبح امروز یکشنبه به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

هزاران شهرک‌نشین از ساعات اولیه صبح امروز تحت حمایت نظامیان اسرائیلی اقدام به تعرض به مسجد الاقصی کردند.

این در حالی است که نظامیان اسرائیلی مصلای مسجد قَبَلی در داخل مسجد الاقصی را هم بسته و اعتکاف کنندگان را محاصره کرده اند تا امنیت شهرک‌نشینان را فراهم کنند و مانع از درگیری فلسطینیان با آن‌ها شوند.

منابع خبری فلسطین می‌گویند که تا این لحظه - ظهر یکشنبه - نزدیک به ۲۵۰ شهرک‌نشین یهودی در ۸ گروه تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تعرض کردند.

در همین حال، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یکی از نظامیان این رژیم در درگیری‌ها با فلسطینیان در اردوگاه الدهیشه در بیت لحم خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نیز اعلام کرد که نظامی مجروح شده، از نیروهای یگان عرب‌نمای صهیونیستی است که بر اثر انفجار یک نارنجک دست‌ساز زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

۳ مورد تیراندازی به سمت صهیونیست‌های اشغالگر  

طی ساعات اخیر، ۳ مورد تیراندازی در کرانه باختری به سمت اشغالگران اسرائیلی گزارش شده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مبارزان فلسطینی به سمت خودروی یک شهرک‌نشین صهیونیست در نزدیکی تقاطع زیو در جنوب الخلیل تیراندازی کردند. البته جزئیات بیشتری در مورد این حادثه منتشر نشده است.

از سوی دیگر، منابع محلی تاکید کردند، مبارزان مقاومت فلسطین به سمت گروهی از نظامیان اسرائیلی که به اردوگاه الدهیشه در نزدیکی بیت لحم یورش برده بودند، آتش گشودند.

در درگیری‌های اردوگاه الدهیشه دو فلسطینی و یک نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

گروهان‌های قدس ـ گردان نابلس نیز از تیراندازی به سمت ایست بازرسی بیت فوریک در شرق این شهر و خودروی یک شهرک‌نشین اشغالگر خبر داده و اعلام کرد که مبارزان فلسطینی پس از این عملیات به سلامت محل را ترک کردند.

هراس صهیونیست ها از مقابله مردم و مقاومت فلسطین

رژیم صهیونیستی از ترس خروش و مقابله مردم و مقاومت فلسطین در آستانه راهپیمایی موسوم به پرچم صهیونیست های افراطی نیروهایش را در قدس اشغالی به ویژه «باب العمود» تقویت کرد.  

به گزارش ایرنا از منابع فلسطینی، رژیم صهیونیستی از نخستین ساعت های امروز (یکشنبه) شمار نظامیان خود را در قدس اشغالی پیش از راهپیمایی پرچم افزایش داد.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که ارتش اسرائیل برای درگیری با فلسطینی ها به دلیل برگزاری راهپیمایی پرچم از بامداد امروز کار تقویت و تجهیز نظامیان خود را در منطقه باب العمود آغاز کرده است.  

این در حالی است فلسطینی ها از داخل خط سبز در تلاش برای ورود به مسجد الاقصی هستند و نیروهای اسرائیلی از ورود آنها جلوگیری می کنند.

حدود ۳ هزار نظامی اشغالگر تا پیش از آغاز راهپیمایی پرچم که قرار است ساعت ۱۶ عصر امروز (یکشنبه) به وقت محلی برگزار شود، در خیابان ها و محله های مسیر حرکت صهیونیست های افراطی مستقر خواهند شد.

صهیونیست ها راهپیمایی پرچم را با حرکت از مسیر محله های مسلمانان در شهر قدیمی قدس آغاز خواهند کرد.

در همین حال، روزنامه «تایم اسرائیل» گزارش داد که انتظار می رود پلیس اسرائیل امروز با وجود تنش ها بر سر راهپیمایی پرچم، به «ایتمار بن گویر»، نماینده راست افراطی کنست اجازه ورود به صحن مسجد الاقصی را بدهد.

روزنامه «هاآرتص» نیز به نقل از منابع پلیس می گوید که ورود احتمالی بن گویر به مسجد الاقصی می تواند به تشدید اوضاع امنیتی و درگیری میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها منجر شود.

در گزارش این روزنامه آمده است که مقامات دستگاه های امنیتی اسراییل، از جمله شین بت، در نشست ارزیابی امنیتی راهپیمایی پرچم شرکت داشتند و در آن به سفر بن گویر به مسجد الاقصی اعتراض نکردند.

همزمان حماس درباره راهپیمایی پرچم صهیونیست ها هشدار داد و تاکید که همه گزینه ها روی میز است.

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر  سیاسی جنبش اسلامی حماس تاکید کرد که مقاومت گزینه‌های زیادی برای مقابله با راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها دارد.

هنیه در واکنش به راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها که قرار است امروز (یکشنبه) برگزار شود، افزود که همه گزینه‌ها روی میز است و برای هر سناریویی آماده هستیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: ما به صراحت می‌گوییم که ساعت به عقب بازنمی گردد و مسجد الاقصی برای ما و متعلق به ما است.

وی اضافه کرد: ما گزینه‌های زیادی برای مقابله با راهپیمایی پرچم و تلاش‌ها برای هتک حرمت مسجد الاقصی داریم.

هنیه همچنین گفت: ما یک سه گانه آماده برای مقابله با تحولات شرایط روز یکشنبه داریم که امت اسلامی، مردم فلسطین و مقاومت هستند و برای همه سناریوها آماده هستیم.

حماس همچنین از فلسطینی ها خواست تا برای خنثی کردن نقشه های اشغالگران در الاقصی تجمع کنند.

پیشتر «جنبش مردمی جوانان در بیت المقدس» با صدور بیانیه‌ای از فلسطینیان درخواست نموده تا آنها نیز امروز در این شهر راهپیمایی «روز پرچم فلسطین» برگزار کنند.

همچنین گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح نیز جمعه شب به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هرگونه تعرّض به قدس و مسجد الاقصی عواقب بدی در پی خواهد داشت.

این گردان‌ها رژیم صهیونیستی را تهدید کردند که اگر مسجد الاقصی و اردوگاه جنین هدف هرگونه تعرّضی قرار گیرد، ضربات دردناکی به صهیونیست‌ها وارد و تمام جبهه‌ها را علیه این رژیم شعله‌ور خواهد کرد.

گردان‌های شهدای الاقصی تاکید کرد: دستورالعمل حملات و اجرای عملیات علیه اشغالگران را در هر زمان و مکانی برای زیرمجموعه خود صادر کرده‌ایم.

راهپیمایی پرچم به ‌مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود. صهیونیست‌ها مدعی هستند که شهر قدس به‌ صورت کامل پایتخت این رژیم است ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت کشور آنان است.

انتظار می رود صهیونیست ها در راهپیمایی پرچم از طریق باب العمود وارد شهر قدیمی قدس شوند و سپس به سمت دیوار غربی البراق بروند.

درخواست از جامعه جهانی برای رسیدگی به جنایاتت صهیونیست ها 

«ابراهیم ملحم»، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه از جامعه بین الملل خواست تا با اتخاذ تصمیم های لازم منطبق با قوانین بین المللی، به جنایات رژیم صهیونیستی رسیدگی کند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه از جهان اسلام نیز درخواست کرد، ضمن حمایت از اعراب مسلمان درمسجدالاقصی و بیت المقدس، آنها را در برابر جنایات اسرائیل تنها نگذارد.

وی خاطرنشان کرد: ادامه تجاوزات اسرائیل، هجوم به مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران و معتکفین نشاندهنده گستاخی اشغالگران و احساس مصونیت همیشگی آنها از هرگونه پاسخگویی به مجامع بین المللی یا مجازات است که در نتیجه

معیارهای دوگانه جامعه بین الملل در قبال اسرائیل به وجود آمده است.

وی افزود: این احساس امنیت رژیم صهیونیستی منجر به پیامدهای بسیار سنگین برای صهیونیستها و افزایش جنایات این رژیم می شود.

ملحم نمایش پرچم در شهر بیت‌المقدس را نمایش  توهمات صهیونیستها " توصیف کرد و آن را نشان دهنده گستاخی اشغالگران و قدرت سرکوب کور آن دانست که دود آن نهایتا به چشم خود این رژیم خواهد رفت و با نتایج فاجعه بار آن مواجه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.