در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان، تا این لحظه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که ۵ نفر در محل حادثه و یک نفر هم در بیمارستان بوده است، بر اساس اعلام اورژانس ٢٨ نفر هم مصدوم شدند.

جی پلاس؛ در رابطه با ریزش یک ساختمان 10 طبقه، ​فرماندار آبادان گفت: آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد.

وی افزود: تمامی دستگاه ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند. ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد. دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

 

 

 

تصاویر متروپل آبادان (4)

 

تصاویر متروپل آبادان (3)

 

تصاویر متروپل آبادان (2)

 

تصاویر متروپل آبادان (1)

 

تصاویر مردم آبادان در حال برداشت و جستجو در آوار

 

 افزایش قربانیان ریزش ساختمان متروپل/ ۴ فوتی و ۵۵ مصدوم‌‌ 

با کشف پیکر یکی از قربانیان ریزش آوار ساختمان متروپل تعداد قربانیان به چهار نفر افزایش یافت. 

تعداد مصدومان هم به ۵۵نفر افزایش یافت که ۳۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

به نظر می رسد با ادامه عملیات آواربردازی و رسیدن امدادگران بخ پارکینگ و طبقه همکف ساختمان تعداد قربانیان و مصدومان دوباره افزایش یابد./جام‌جم

 

پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان بازداشت شدند

در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند./ مهر

 

مدیر هلال‌احمر خوزستان: حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتارند

سخنگوی اورژانس کشور: بر اساس آخرین گزارش‌ها، تعداد مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل به ۲۵ نفر و فوتی‌ها به ۴ نفر افزایش یافته است./ فارس

 

دستور قضایی برای بررسی علت حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان

رئیس کل دادگستری خوزستان در پی ریزش بخشی از ساختمان در دست ساخت متروپل آبادان ، دستور بررسی دقیق علت، عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با همه مرتبطان و مسببان حادثه را صادر کرد.

 

مردم آبادان در محل حادثه متروپل تجمع نکنند

 سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی آبادان: در پی ریزش ساختمان تجاری متروپل از شهروندان ساکن آن منطقه درخواست داریم تا از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کرده و به هیچ عنوان در محل حادثه حاضر نشوند.

 تیم‌هایی از یگان‌های انتظامی و راهور برای تامین نظم و امنیت در محل حادثه حضور دارند و اقدام به تخلیه لایه به لایه جمعیت از معابر و نوارکشی در محل می‌کنند تا مسیر تردد خودروهای امدادی باز شود.

 علت حادثه در دست بررسی است و هرگونه اطلاعات تکمیلی از سوی مراجع ذیصلاح به اطلاع هموطنان خواهد رسید./همشهری

 

دستور ویژه رئیسی برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان

رئیس جمهور که در سفر عمان به سر می برد، به معاون اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه‌های امداد و نجات سازمان آتش نشانی تهران برای امداد به آسیب دیدگان، کلیه امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان به کار گیرد.

 

 ۳۲ نفر از آوار ریزش ساختمان متروپل نجات یافتند

ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر: ۳۲ نفر از گرفتارشدگان از آوار ریزش ساختمان متروپل آبادان نجات یافتند و ۲۷ نفر هم به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل شدند

 

 اعزام ۵۰ آتش‌نشان حرفه‌ای از تهران به آبادان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی:۵۰ آتش‌نشان حرفه‌ای و نجات‌گر همراه با ۱۱ دستگاه خودروی سنگین و سبک عملیاتی که بیشتر مربوط به آواربرداری و جست‌وجو در آوار است، به محل حادثه در آبادان اعزام شدند.

۳۰ نفر از نیروها برای تسریع در عملیات به صورت هوایی به محل حادثه اعزام می‌شوند و مابقی افراد به صورت زمینی ساعتی دیگر به سمت آبادان حرکت خواهند کرد./تسنیم

 

 با مسببان حادثه متروپل برخورد می‌شود

استاندار خوزستان: چندین نفر از هموطنانمان در ساختمان گیر افتاده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها در جریان است؛ به طور حتم با مسببان حادثه به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود./ ایسنا

 

جشن‌های سوم خرداد در خرمشهر لغو شد

حمید کارآموزیان سرپرست شهرداری خرمشهر از لغو برگزاری جشن سوم خرداد در خرمشهر بدلیل ابراز همدردی با مردم شریف آبادان و خانواه های مکرم داغدیدگان در پِی حادثه ریزش ساختمان ده طبقه خبر داد.

 

 

پایان عملیات در طبقات ساختمان فروریخته‌ی آبادان/ نجات ۶ نفر توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب هلال‌احمر

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر: ساعتی پیش عملیات امدادونجات در طبقات ساختمان متروپل تمام شده اما عملیات جست‌وجو و نجات توسط نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر در زیرزمین ادامه دارد.

خوشبختانه سگ‌های تجسس هلال‌احمر سه نفر را زنده از زیر آوار شناسایی کرده‌اند، همچنین دستگاه‌های زنده یاب هم موفق شدند ۳ نفر از محبوسان را زنده در زیرزمین پیدا کنند؛ عملیات امداد و نجات در طبقات زیرزمین ساختمان برای نجات دیگر حادثه‌دیدگان ادامه دارد./ چندثانیه

 

تکمیل می شود...

حجم ویدیو: 3.51M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02
  • کار جستجو و آواربرداری ساختمان متروپل آبادان رو به پایان است

    استاندار خوزستان: فاز دوم عملیات مربوط به آواربرداری همراه با جستجوی اجساد احتمالی زیر آوار مانده است که در انتهای این مرحله قرار داریم.

    تلاش خواهیم کرد  کار جستجو و آواربرداری امروز به پایان برسد و پس از آن نحوه رفتار با باقی مانده سازه و چگونگی مدیریت آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

    بر اساس اظهار نظر فنی تیم‌های کارشناسی متشکل از کارشناسان نظام مهندسی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی، سازه متروپل پایداری لازم را ندارد و پس از پایان عملیات جستجو در خصوص نحوه رفتار با باقی مانده سازه متروپل تصمیم گیری خواهد شد./ایرنا

     

  • استاندار خوزستان: تکلیف تمام پیکرهای زیر آوار متروپل تا ۲۴ ساعت آینده مشخص می‌شود

    استاندار خوزستان: چهار جناح را برای کار آواربرادری آماده کرده‌ایم که بخش اول کار به پایان رسیده و در حال اتمام بخش دوم کار هستیم.

    در ٢۴ ساعت آینده تکلیف سایر پیکرهای احتمالی گرفتار در آوار متروپل مشخص خواهد شد.

    دادستان برای افرادی که ٢٠ الی ٣٠ درصد این ساختمان را خریداری کرده بودند، سازوکاری مشخص کرده است.

    برخی از خانه‌های اطراف متروپل نیز امکان سکونت ندارند که باید پس از مراجعه این خانواده‌‌ها به فرمانداری، فضای دیگری برای سکونت آن‌ها در نظر گرفته شود.

     ١٣ نفر از عوامل شامل برخی از مقامات شهری فعلی و اسبق دستگیر شده‌اند که رسیدگی به کار آن‌ها در حال انجام است./ ایسنا

     

  • عملیات آواربرداری از متروپل به مراحل پایانی رسیده است

    فرمانده عملیات آواربرداری متروپل: با ورود ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز اکنون عملیات آواربرداری در متروپل پیشرفت قابل توجه‌ای دارد.

    وجود میلگرد، تیرآهن‌و مصالح ساختمانی سنگین در این سازه عملیات آواربرداری را دشوار کرده ولی با کار شبانه روزی این عملیات رو به پایان است./ ایرنا

     

  • تعداد جانباختگان متروپل به ۳۷ تن رسید

    فرماندار ویژه آبادان: با پیدا شدن پیکر یکی دیگر از شهروندان آبادانی از زیر آوار تعداد جانباختگان متروپل به ۳۷ نفر افزایش یافت./ایرنا

     

  • تعداد جانباختگان متروپل به ۳۴ نفر رسید

    سخنگوی حادثه ساختمان متروپل آبادان گفت: با پیدا شدن پیکر یکی دیگر از شهروندان آبادانی از زیر آوار تعداد جانباختگان متروپل به ۳۴ نفر رسید. / ایرنا

  • تعداد جانباختگان حادثه متروپل آبادان به ۳۳ نفر رسید

    خلیلیان، استاندار خوزستان: آمار فوتی‌های حادثه متروپل به ۳۳ نفر رسید. نیروهای آتش نشانی، قرارگاه خاتم الانبیا و هلال احمر در حال آواربرداری و کشف اجساد هستند.

     

  • تعداد جانباختگان متروپل به ۳۱ نفر رسید

    در منطقه ریزش ساختمان متروپل آبادان، در ‌بامداد دوشنبه جسد‌ دو نفر دیگر توسط امدادگران از زیر آوار بیرون کشیده شد تا تعداد جانباختگان به ۳۱ نفر برسد.

  • آواربرداری ساختمان متروپل با تخریب سه منزل مجاور شتاب گرفت

    رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر: آواربرداری ساختمان متروپل با تخریب سه منزل مجارو گشودن جبهه‌های جدیدی شتاب بیشتری گرفت. 

    گروه‌های عملیاتی پس از مقاوم سازی بقایای ساختمان متروپل به صورت لایه‌به‌لایه در حال آواربرداری ۱۱ طبقه هستند.

    در ۲۴ ساعت گذشته گروه‌های تفحص جانباخته جدیدی را کشف نکردند ولی کار با جدیت و احتیاط کاری در حال انجام است./ ایرنا

     

  • تاکنون پیکر ۲۶ جانباخته حادثه متروپل تحویل خانواده هایشان شده است

    استاندار خوزستان:  ۲۹ جانباخته حادثه متروپل از زیر آوار خارج و پیکر ۲۶ جانباخته تحویل خانواده هایشان شده است و ۳ نفر دیگر در حال شناسایی هستند

  • اعلام تاکنون ۳۸ مفقودی در متروپل از سوی خانواده‌ها

    استاندار خوزستان: براساس آمار اولیه و بنا به اعلام خانواده‌ها، ۳۸ نفر به ما اعلام مفقودی شده است.

    تاکنون پیکر ۲۹ نفر از زیر آوار خارج شده است. از این ۲۹ نفر، سه پیکر مجهول‌الهویه هستند. 

    تمام مناطق احتمالی که ممکن است این پیکرها در منطقه حضور داشته باشند را شناسایی کرده‌ایم و کار آواربرداری بر این نقاط متمرکز شده است.

     

  • تغییر تاکتیک آواربرداری متروپل از صبح امروز

    رئیس سازمان جمعیت هلال احمر: اکنون عملیات امدادرسانی و آواربرداری از چهار جبهه ساختمان در حال انجام است. با توجه به تغییر تاکتیکی که امروز در روند آواربرداری داده شد سرعت عملیات افزایش یافت. 

    مردم شریف آبادان در چند روز اخیر با تلاش خود در شتاب بخشی عملیات آواربرداری و امدادرسانی کمک شایانی به گروه‌های امداد و نجات کردند، به جرات می‌توان گفت این روحیه جهادی در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود 

     

  • تکذیب بیرون آوردن یک نفر زنده از زیر آوار متروپل

    فرماندار آبادان: ساعاتی پیش شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر بیرون آورده شدن یک نفر با علائم حیاتی از زیر آوار حادثه ساختمان متروپل و انتقال به بیمارستان منتشر شد، که تکذیب می‌شود./ایسنا 

     

  • مدیریت بحران: تا ظهر فردا به پیکرهای مغازه‌های همکف متروپل می‌رسیم

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:  اگر روند آواربرداری به همین منوال ادامه داشته باشد و مشکلی به وجود نیاید، تا ساعت ۱۲ ظهر فردا به اجساد موجود در فروشگاه‌ها و مغازه‌های طبقه همکف دسترسی پیدا خواهیم کرد و بعد از آن وارد مرحله جدیدی از عملیات می‌شویم.

    تلاش ما بر این است که تمام اجساد افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند در لایه‌های زیرین خارج شوند و پیکر هیچکدام از جانباختگان در زیر آوار باقی نماند.


     

  • شمار جانباختگان متروپل به ۲۹ نفر رسید

    وزیر کشور: تا این لحظه نزدیک به ۲۹ پیکر پیدا شده و به عددهای قبلی اضافه شده است.

    همچنان تعدادی دیگر از اجساد عزیزان‌مون در این منطقه مشاهده شده که آنها هم بیرون آورده خواهند شد.

    با توجه به حجم آمارها ممکن است مقداری تاخیر زمانی داشته باشیم اما این کار به سرعت در حال انجام است.

  • عملیات انفجار ساختمان متروپل آبادان منتفی شد

    عباس معظمی معاون ایمنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: جلسات متعدد کارشناسی با حضور مهندسین و متخصصین حوزه انفجارات برگزار شد و آن ها پس از بررسی شرایط این سازه و موقعیت حساس منطقه، انفجار درجا را منتفی دانستند و عملیات آواربرداری با طرح‌های دیگری در حال انجام است.

     

     

     

  • بازداشت ۱۳ نفر در حادثه ساختمان متروپل آبادان

    دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان: تاکنون ۱۳ نفر در ارتباط با تخلفات صورت گرفته در ساختمان متروپل آبادان بازداشت شده‌اند.

    دستگاه قضائی از لحظات اولیه حادثه متروپل به صورت میدانی در محل حضور پیدا کرد و دستورات لازم در خصوص بازداشت همه مسببان حادثه صادر شد.

  • ‌وزیر کشور: تعداد جانباختگان حادثه متروپل به ۲۸ نفر افزایش یافت

    وحیدی: در هیچ حادثه‌ای در کشور این میزان ماشین‌آلات متنوع و متعدد مهیا نشده است

    بیش از این تعداد، مکان حادثه ریزش ساختمان متروپل گنجایش حضور ماشین‌آلات را ندارد.

  • تعداد جانباختگان متروپل به ۲۶ نفر افزایش یافت

    فرمانده عملیات آواربرداری ساختمان متروپل: این احتمال وجود دارد که هر لحظه بقیه ساختمان ریزش کند. تا این لحظه ۲۶ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

  • تعداد جانباختگان متروپل به ۲۴ نفر افزایش یافت

    فرماندار آبادان از افزایش تعداد جانباختگان متروپل به ۲۴ نفر خبر داد.

  • تعداد فوتی‌های حادثه متروپل به ۲۲ نفر رسید

    عباسپور، فرماندار آبادان از افزایش تعداد فوتی‌های حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان به ۲۲ نفر خبر داد.

  • آخرین آمار حادثه آبادان: ۲۱ فوتی و ۴۸ مصدوم

    مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان: با تلاش های شبانه روزی و بدون وقفه تیم های جستجو و نجات ،آوار بردار،آنست ،آتش نشان ها و نیروهای جهادی تا صبح امروز جمعه ۶ خردادماه پیکر ۲۱ شهروند از زیر آوار ها شناسایی،رها سازی و به آرامستان آبادان انتقال یافت.

  • ۵۲ تیم عملیاتی هلال‌احمر درجست‌وجوی مفقودان سانحه

    رئیس جمعیت هلال‌احمر: ۵۲ تیم عملیاتی این جمعیت شامل ۲۲۱ امدادگر و نجاتگر تخصصی با به‌کارگیری تجهیزات لازم در عملیات متروپل مشارکت دارند و این عملیات تا یافتن آخرین فرد مفقودشده ادامه خواهد یافت.

     

  • عملیات جست و جوی زیر آوارماندگان متروپل امشب پایان می یابد

    نامی رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور:

     عملیات جست و جوی زیر آوارماندگان متروپل تا آخر وقت امروز پایان می پذیرد.

    با توجه به حساسیت نشان ندادن دستگاه ها و سگ های زنده یاب احتمال می رود شمار حبس شدگان زیر آوار خیلی کم شده باشد.

    این حادثه تا امروز (پنجم خرداد) ۱۸ فوتی و ۳۷ نفر زخمی داشته که ۳ تن از مصدومان در بیمارستان بستری هستند .

    هر لحظه امکان ریزش ساختمان وجود دارد.

    تمام ساختمان‌های  محدوده شعاع ۱۵۰ متری متروپل آبادان بیمه شده اند و هم فروشگاه ها و منازل تخلیه و تعدادی از منازل مسکونی  خریداری شد تا در صورت تخریب شدن خطری نداشته باشد. 

     پس از پایان روند تخریب ساختمان ۱۰ طبقه آبادان صاحبان املاک آن محدوده می‌توانند با مراجعه به بیمه خسارت تخریب ملک خود را دریافت کنند.

  • تعداد جانباختگان حادثه متروپل آبادان به ۱۸ نفر رسید

    معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: تعداد جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با پیدا شدن ۲ جسد دیگر به ۱۸ نفر رسید.

  • بهبود و ترخیص ۲۸ مصدوم حادثه متروپل؛ تنها یک مجروح در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است

    معاون درمان وزارت بهداشت:  خوشبختانه بیشتر مصدومان بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده و تنها یک مصدوم حادثه ساختمان متروپل آبادان در بخش مراقبت‌های ویژه و سه نفر در  بخش‌های عادی بستری هستند.

     

  • مردم از محل حادثه خارج شوند/ احتمال ریزش مجدد وجود دارد

    وزیر کشور: در حال حاضر با خطر جدی ریزش مجدد باقی‌مانده سازه متروپل مواجه هستیم و در صورت حضور مردم در محل حادثه این ریزش می‌تواند منجر به فاجعه شود.

    مردم با خروج از این محل اجازه کار را به ماشین‌آلات و نیروها بدهند./ایلنا

     

  • یک مصدوم حادثه متروپل آبادان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است

    معاون درمان وزارت بهداشت: خوشبختانه بیشتر مصدومان بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده و تنها یک مصدوم حادثه ساختمان متروپل آبادان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است

    ۲۸ مصدوم حادثه با حال مساعد از بیمارستان‌های آبادان مرخص شدند

    امیدوار هستیم که تعداد فوتی‌ها و مصدومان زیاد نباشد هر چند که با توجه به شدت حادثه امکان تغییر این اعداد وجود دارد./ایرنا

     

  • نجات یک نفر از حبس‌شدگانِ ساختمان متروپل

    رئیس هلال‌احمر: با تلاش عوامل امدادی، دقایقی پیش یک نفر دیگر «زنده» از زیر آوار ساختمان  متروپل در آبادان بیرون کشیده شد.

     

  • بخشی از سازه متروپل فرو ریخت/ مصدومیت سه امدادگر

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به شرایط ناپایدار سازه، متاسفانه حدود یک ساعت پیش بخشی از سازه، حین عملیات آواربرداری فرو ریخت.

    سه نفر از عوامل امدادی دچار جراحت شدند. شرایط برای امداد مقداری سخت است و حضور مردم هم کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.

     

  • اتمام عملیات آواربرداری در ۱۰ طبقه فوقانی متروپل

    رئیس جمعیت هلال احمر در برنامه «پارک شهر» رادیو تهران: عملیات آواربرداری در ۱۰ طبقه فوقانی به اتمام رسیده، اما دسترسی به زیرزمین مهیا نشده است و از آمار دقیق محبوس شدگان اطلاعی نداریم.

     

  • گردوغبار اجازه نداد آتش نشانان با هواپیما از تهران به آبادان بروند

    سخنگوی سازمان آتش نشانی: به دلیل شدت گرد و غبار پرواز آتش نشانان به آبادان انجام نشد و نیرو‌های ارزیاب زمینی به سمت آبادان حرکت کردند.

    آتش نشانان بامداد امروز به آبادان رسیدند و تا حدود یک ساعت دیگر هم تیم تجهیزات به این شهر خواهد رسید.

    تعداد دیگری از نیرو‌ها نیز در تهران هستند که در صورت مساعد شدن هوا با پرواز هوایی و در صورت باقی ماندن شرایط جوی به صورت زمینی به متروپل می‌روند.

    در مجموع تا ساعاتی دیگر ۳۵ نفر از آتش نشانان در محل حادثه مستقر خواهند شد./ شهر

  • اعلام عزای عمومی در آبادان و خرمشهر

    نماینده ولی فقیه در استان روز چهارشنبه، چهارم خرداد ۱۴۰۱ را در آبادان و خرمشهر عزای عمومی اعلام کرد.

  • مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل در محل حادثه فوت کرده است/ دادستان خوزستان تایید کرد

    به گزارش جماران؛ به نقل از میزان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: تاکنون ۱۰ نفر از متخلفان پروژه و مسببان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با دستور قضایی بازداشت شده‌اند.

    صادق جعفری چگنی درمورد جزییات ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری -تجاری متروپل آبادان اظهار کرد: بازداشت شدگان این حادثه ۱۰ نفر شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران این پروژه هستند و در جهت برخورد با سایر متخلفان، دستور بازداشت تعداد دیگری نیز صادر شده است.

    وی افزود: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد.

    دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: همه اجساد جهت تعیین هویت، به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.

    جعفری چگنی تصریح کرد: با دستور دادستان کل کشور مبنی بر نظارت مستقیم بر موضوع، بلافاصله در محل حاضر و اکنون به همراه دادستان شهرستان آبادان در محل حاضر هستیم.

    وی افزود: عملیات آواربرداری از ساختمان ادامه دارد و امنیت عمومی جهت حفاظت از اموال مردم در محل و فروشگاه‌های اطراف تامین شده است.

  • شهردار فعلی و دو شهردار قبلی آبادان دستگیر شدند

     ‌دادستان خوزستان خبر داد: تاکنون ۱۰ نفر از جمله شهردار فعلی آبادان و دو شهردار قبلی در ارتباط با حادثه ریزش ساختمان متروپل دستگیر شدند.

     

  • خروج همه مفقودان حادثه آبادان از زیر آوار

    فرماندار آبادان: همه مفقودان حادثه ریزش ساختمان در آبادان از زیر آوار بیرون آورده شدند./ صداوسیما

     

  • شمار جان‌باختگان متروپل به ۱۰ نفر و مصدومان آن به ۳۲ نفر رسید

    فرماندار آبادان: همه مفقودان حادثه ریزش ساختمان در آبادان از زیر آوار بیرون آورده شدند. 

  • آخرین اطلاعات و اسامی مصدومان و جان باختگان حادثه برج متروپل آبادان

     

    آخرین اطلاعات و اسامی مصدومان و جان باختگان حادثه برج متروپل آبادان

  • بی‌توجهی شهرداری آبادان به گزارش مهندسان ناظر، علت حادثه ساختمان «متروپل»

    سرپرست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان: شهرداری آبادان به گزارش‌های سازمان نظام مهندسی درباره وضعیت ساخت و ساز این پروژه توجه نکرد.

    حتی در آخرین گزارش که مربوط به سال ۱۴۰۱ است، یکبار دیگر گزارش وضعیت بحرانی پروژه به شهرداری داده شد، اما  توجهی به گزارش سازمان نظام‌مهندسی نشد.

    در تخلفی آشکار ۳ طبقه این برج به‌صورت اضافه ساخته شده است و بی‌توجهی به گزارش مهندسان ناظر این فاجعه را رقم زد./ایرنا

     

  • افزایش تعداد قربانيان حادثه آبادان /٦ كشته و ٢٨ مصدوم‌‌

    رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر: با توجه به تداوم عملیات امدادرسانی در آبادان، در حال حاضر ۱۹ تیم شامل ۹۲ نفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، اهواز، شادگان به همراه ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب، ۲ تیم واکنش سریع استان و یک تیم ارتباطات رادیویی در محل حادثه مستقر و در حال امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

    تا این لحظه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که ۵ نفر در محل حادثه و یک نفر هم در بیمارستان بوده است، بر اساس اعلام اورژانس ٢٨ نفر هم مصدوم شدند./جام جم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.