مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال صادرات گاز ایران به اروپا، اظهار کرد: ایران در حال بررسی این موضوع است و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، اما ایران همواره به‌دنبال توسعه دیپلماسی انرژی و گسترش بازار است.

به گزارش جماران؛ معاون وزیر نفت در امور گاز از افزایش صادرات گاز طبیعی به عراق و تعیین مهلت برای پرداخت بدهی‌های این کشور به ایران خبر داد، همچنین اعلام کرد که ایران در حال بررسی صادرات گاز به اروپاست.

مجید چگنی امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران درباره صادرات گاز طبیعی به کشور عراق گفت: قرارداد صادرات گاز به این کشور سال آینده پایان می‌یابد که در حال تنظیم قرارداد جدید هستیم و دو طرف تکالیفی را به‌عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به امضای یک تفاهم‌نامه با طرف عراقی درباره افزایش صادرات گاز در هفته‌های اخیر افزود: بر این اساس با توجه به نیاز این کشور صادرات گاز از سوی ایران افزایش یافت و در این تفاهم‌نامه قید شد که بدهی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری عراق به ایران تا پایان ماه مه پرداخت شود و در صورت پرداخت نشدن دوباره گفت‌وگو و رایزنی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال صادرات گاز ایران به اروپا، اظهار کرد: ایران در حال بررسی این موضوع است و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، اما ایران همواره به‌دنبال توسعه دیپلماسی انرژی و گسترش بازار است.

طبق  گزارش شانا، شرکت ملی گاز ایران شهریورماه پارسال از کاهش صادرات گاز طبیعی ایران به کشور عراق طبق‌ توافق‌نامه‌ای با این کشور و با اعلام قبلی خبر داده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.