سخنگوی طالبان مدعی شد: «هزاران عنصر طالبان در پنجشیر و مناطق دیگر مستقر هستند و به هیچ گروهی اجازه برهم زدن امنیت را نمی دهند.»

به گزارش جماران؛ جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری «احمد مسعود» از پیشروی قابل ملاحظه طی نبردها با طالبان در ولایت پنجشیر و تخار واقع در شمال این کشور و نیز ترور یکی از فرماندهان طالبان در اداره اطلاعات کابل خبر داد اما طالبان آن را ادعاهایی بی‌اساس خواند.

شفقنا به نقل از العربی الجدید نوشت: «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در توئیتی نوشت:« هیچ حادثه امنیتی در ولایت پنجشیر و دیگر ولایت‌ها روی نداده است و آنچه برخی اعلام می‌کنند، بی اساس و نادرست است لذا شهروندان نباید نگران شوند.»

سخنگوی طالبان تاکید کرد: «هزاران عنصر طالبان در پنجشیر و مناطق دیگر مستقر هستند و به هیچ گروهی اجازه برهم زدن امنیت را نمی دهند.»

جبهه مقاومت پنجشیر پیش از این از پیشروی علیه عناصر طالبان در شماری از مناطق ولایت پنجشیر و تخار خبر داده بود.

جبهه مقاومت پنجشیر به رهبری احمد مسعود فرزند «احمدشاه مسعود» همچنین از تلاش‌ها برای تشکیل شورای رهبری این جبهه و رایزنی‌ با گروه‌های مختلف در افغانستان خبر داده است.

ولایت صعب العبور پنجشیر در ۸۰ کیلومتری شمال کابل قرار دارد و آخرین منطقه‌ای بود که علیه تسلط طالبان بر افغانستان و به دست گرفتن قدرت در این کشور مقاومت کرده بود.

در همین رابطه، «جبهه ملی آزادسازی افغانستان» که چند روز پیش اعلام موجودیت کرده بود، از ترور یکی از مسئولان ارشد اداره اطلاعات طالبان در منطقه کمبنی در غرب کابل خبر داده است.

این جبهه دو روز پیش هم از کشته شدن ۵ عنصر طالبان به هنگام انفجار در مسیر خودروی عناصر این گروه در منطقه خوجیانی در ولایت ننگرها در شرق افغانستان خبر داده بود.

طالبان تاکنون واکنشی به تحرکات این جبهه ملی آزادسازی افغانستان نشان نداده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.