امروز در نماز جمعه در شهرهای مختلف، در واکنش به گرانی آرد گندم و انواعی از نان، امامان جمعه ضمن کم کردن فشارها به مردم، توصیه هایی برای دولت را مطرح کردند.

 به گزارش جماران؛ به نقل از رصد، گرانی آرد گندم و انواعی از نان یکی از محورهای سخنان امامان جمعه کشور در خطبه ها بود. امامان جمعه خواستار رفع فشار از مردم شدند و توصیه‌هایی به دولت داشتند.

امام جمعه اهواز – سید محمدنبی موسوی‌فرد:

برای بار اول روی سخنم با آقایان دولت سیزدهم است، بدانید خیلی‌ها به شما امید بستند. ۸ ماه از آمدن این دولت می‌گذرد، زمان زیادی نیست، اما فرصت کمی هم نیست. کارهای خوبی هم‌انجام شده است. ما از اول انقلاب نوید دولت مردمی را به مردم دادیم. نباید در اقداماتی که انجام می‌شود یک عده له شوند. از قشر محروم مراقبت ویژه داشته باشیم.

بنا نیست به مردم شوک وارد شود. مردم از شما چنین چیزی انتظار ندارند که چیزی را گران کنید بعد بیایید توضیح دهید. قبل از هر اقدام مردم باید بفهمند. مردم توقع دارند با آنها صحبت کنید. ما نامحرم نیستیم،‌ اگر طرح اقتصادی دارید آن را با مردم در میان بگذارید. قابل قبول نیست چیزی را گران کنید بعد آن را توضیح دهید.

مجموعه دولتمردان، وزرا و استانداران بیایند بگویند دارند چه کار می‌کنند تا مردم امیدوار شوند. مسئولان دولت سیزدهم بیشتر با مردم صحبت کنید، به فضای رسانه بیایید و قبل از اقدام، برای مردم توضیح دهید.

امام جمعه موقت شیراز –  سید ابوفاضل رضوی اردکانی:

گرانی‌ها و کمبود برخی از کالاها به قشر ضعیف فشار مضاعف وارد می‌کند . چرا مسئله گرانی‌ها حل نمی‌شود؟ میانگین صادرات نفت ۱.۵ میلیون بشکه است که پولش هم برگشته صادرات غیرنفتی هم بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده است اما با این وجود چرا کمبودهایی دیده می‌شود؟

امام جمعه موقت دزفول –  مرتضی بیگدلی:

ضعف دولت عدم حضور شایسته تیم قوی رسانه ای است، دولت به خوبی جامعه را رصد نمی کند که ضعف زیادی از نظر کمی و کیفی است، برنامه هایی که دولت برای مبارزه با غده های سرطانی اقتصادی دارد باید اطلاع‌رسانی شود که دولت باید هرچه سریعتر این ضعف را برطرف کند.

امام جمعه ملایر – محمدباقر برقراری :

گرانی کالاها دلیلی برای تخریب دولت است . دولت باید در اسرع وقت ورود کرده و برای جلوگیری از گرانی‌های افسارگسیخته فکر اساسی کند. نباید دولت را در این جراحی بزرگ اقتصادی تنها بگذاریم.

امام جمعه زاهدان – مصطفی محامی:

از رییس جمهور محترم می‌خواهیم به وزرا و مسوولان توصیه کنند کمتر حرف غیر مستند بزنند و برای حل مشکلات اقتصادی مردم بیشتر عمل کنند و تدبیر جدی بیندیشند.هرآنچه که مسوولان دولتی گفتند گران نشود گران شد در این صورت است که مسوولان برخی افزایش قیمتها را منکر می شوند اما مردم به هنگام خرید به خوبی متوجه افزایش قیمتها می شوند.

امام جمعه موقت یزد – سید ناصر محمدی:

عرضه‌ی ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت گذشته پوست موزی به زیر پای دولتمردان کنونی بود. متاسفانه لحاظ کردن ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت قبل نیز موفقیت آمیز برای مهار گرانی‌ها نبود و حتی آنجا که این ارز به طور واقعی صرف ورود ارزاق مردم شد به دلیل پایین‌تر بودن نرخ آن در کشورمان نسبت به کشورهای منطقه موجب بروز مشکلات دیگری شد.

دولت قبل نیز باید همانند دولت پیش از خود و دولت فعلی به جای لحاظ کردن این ارز، یارانه‌های نقدی به مردم را که همچنان پس از سالها همان ۴۵ هزار تومان است را افزایش می‌داد تا مانع مشکلاتی مانند فساد و قاچاق در جامعه شود.

امام جمعه قم – سید محمد سعیدی:

سران و فعالان اصلی قوا باید برای رسیدگی به ناهنجاری‌های اقتصادی قیام کنند و دست چپاول گران، مفسدین اقتصادی و قاچاقچیان را از رزق و روزی مردم کوتاه کنند و اخلال گران اقتصادی را به اشد مجازات برسانند.

امام جمعه اراک – قربانعلی دری نجف آبادی:

انتظار ما از کارگزاران نظام این است که نسبت به قیمت ها مدیریت حکیمانه داشته باشند، افزایش قیمت برخی کالاها از جمله ماکارونی و روغن زیبنده نیست پس تعیین قیمت ها باید حکیمانه بوده و به سادگی شوک به بازار وارد نشود.

نباید با برخی اقدامات گداپروری کنیم بلکه باید مردم را توانمند کرده و اجازه دهیم خودشان کار کنند و با سیاست های حکیمانه اجازه ندهیم که به قشر ضعیف جامعه فشار وارد شود.

امام جمعه تبریز – سیدمحمدعلی آل هاشم:

مشکلات مربوط به گندم، آرد، ماکارونی و نان باید به‌صورت شفاف به مردم توضیح داده شود و قطعا اگر مردم به‌خوبی توجیه شوند، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

امام جمعه خرم‌آباد – سید احمدرضا شاهرخی:

این گرانی ها در شأن و منزلت جمهوری اسلامی و انقلاب نیست، لذا علی رغم و بی کیفیت بودن تولیدات خودرو هر روز ما شاهد افزایش قیمت خودرو در سطح کشور هستیم و انتظار ما این است که دولتمردان دست انسان های نادان و ناتوان را در بحث خودرو قطع کنند.

امام جمعه ارومیه – سید مهدی قریشی:

اگر یارانه ها از برخی اجناس حذف می شود، مسوولان باید این موضوع را برای مردم ابتدا تبیین و روشهای جبران را بیان و شفاف سازی و بعد اقدام کنند. اگر مباحث شفاف سازی شود مردم استقامت کرده و به دولت و مسوولان کمک می کنند اما این موضوعات نباید سربسته و نامشخص باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.