در کتاب مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا آمده است که اولین‌بار «ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا، ایده تیراندازی به معترضان به قتل جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی را مطرح کرده بود.

به گزارش جماران؛ مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا کتابی منتشر کرده است که افشا می‌کند ترامپ در زمان تصدی پست ریاست جمهوری به صراحت دستور شلیک به سمت معترضان آمریکایی را صادر کرده بود.

تسنیم به نقل از سی ان ان نوشت: مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب جدید خود فاش کرده است که اولین بار دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، ایده تیراندازی به معترضان قتل جوان سیاه‌پوست آمریکایی را مطرح کرده بود.

میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا در اعتراض به قتل جرج فلوید جوان سیاه پوست اهل فلوریدا توسط یک افسر پلیس سفید پوست در سال 2020 در اکثر ایالت‌های این کشور تظاهرات کردند.

در کتاب اسپر نقل قول‌هایی از ترامپ آمده است که می‌گوید که افسران پلیس می‌توانند به سمت معترضان شلیک کنند.

مایکل بندر روزنامه‌نگار آمریکایی پیش از این در کتاب خود با عنوان «صادقانه بگویم، ما در این انتخابات پیروز شدیم: داستان درونی چگونگی شکست ترامپ» روایت‌هایی از دستور مستقیم ترامپ برای شلیک به سمت معترضان آورده شده بود.

سال گذشته، کتاب بندر جزئیاتی در مورد چگونگی درخواست مکرر ترامپ از اجرای قانون برای تیراندازی به معترضان در جلسات کاخ سفید افشا کرد. بر اساس کتاب بندر، ترامپ چندین بار از داخل کاخ سفید خطاب به افسران پلیس گفته بود که اجازه دارند به سمت معترضان شلیک کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.