حجت الاسلام مهدی طائب استاد حوزه با اشاره به اینکه ما نباید موضوع صهیونیسم را با مؤلفه‌های غرب بررسی کنیم، اظهار کرد: در این صورت به شناخت واقع نمی‌رسیم یعنی نمی‌شود که با دیدگاه و ایدئولوژی غرب به این موضوع نگاه کرد، آنها گفتند فلسطین خانه ماست اما آیا گفتند حدود فلسطین کجاست؟ نه، در باب مذاکرات خیلی بر مقام معظم رهبری فشار آوردند که بروید مذاکره کنید، حضرت آقا فرمودند اینها حد یقف‌شان را به ما بگویند اگر وارد مذاکره شدیم بگویند کجا هستند، ما همان جا بایستیم، اما اینها هیچ حدی قائل نیستند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، حجت الاسلام مهدی طائب با اشاره به اینکه بحث و هدف اسرائیل دیده‌بانی منطقه نیست، بلکه فتح جهان است، گفت: نه بحث نیل تا فرات مطرح است و نه دیده‌بانی منطقه، بلکه هدف آنها فتح و سیطره بر کل دنیاست.

حجت‌الاسلام «مهدی طائب» در برنامه «بدون توقف» با اشاره به اینکه ما نباید موضوع صهیونیسم را با مؤلفه‌های غرب بررسی کنیم، اظهار کرد: در این صورت به شناخت واقع نمی‌رسیم یعنی نمی‌شود که با دیدگاه و ایدئولوژی غرب به این موضوع نگاه کرد، آنها گفتند فلسطین خانه ماست اما آیا گفتند حدود فلسطین کجاست؟ نه، در باب مذاکرات خیلی بر مقام معظم رهبری فشار آوردند که بروید مذاکره کنید، حضرت آقا فرمودند اینها حد یقف‌شان را به ما بگویند اگر وارد مذاکره شدیم بگویند کجا هستند، ما همان جا بایستیم، اما اینها هیچ حدی قائل نیستند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما باید بدانیم خواسته اینها کجاست؟ بحث اینها دیده‌بانی منطقه نیست بله فتح منطقه است، نه بحث نیل تا فرات است، نه دیده‌بانی است، بلکه فتح و سیطره بر کل دنیاست به مبدئیت این نقطه، حکومت‌های حاکم بر انگلیس و آمریکا صهیونیسم را به وجود آوردند یا اینکه صهیونیسم اینها را اداره می‌کنند؟ چون اگر ریشه را بخشکانید مشکل حل شده اما تا وقتی که علت وجود دارد، از بین بردن معلول فایده ندارد، پس اصل مطلب این است که هولوکاست یک دروغی بود که آن را پرورش دادند برای رسیدن به یک هدفی و در زمان خودش به آن هدف رسیدند و آن این بود که در تاریخ خاص فلسطین بشود اسرائیل و اینکه نمی‌گذارند کسی به این موضوع ورود پیدا کند به این دلیل است که اگر دست بخورد بقایشان هم از بین می‌رود.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سؤال که «چرا برخلاف خواست ملت‌های منطقه حکومت‌ها به سمت سازش با این رژیم رفتند» اظهار کرد: دو توانمندی در جریان صهیونیسم وجود دارد که برگرفته از ذات شیطانی آنهاست، صهیونیسم شاگرد اول شیطان است، آنها هراس و ترس ایجاد کردند که اگر ما نباشیم شما از بین خواهید رفت، ما یک ایجاد فکر داریم و یک پیوست عملیاتی، خوب همه قبول دارند که جریان اقتصاد و نفت در دنیا و ریشه‌های خیلی از امور در دست جریان صهیونیسم و یهود است، پس این قضیه اول که آنها حکومت‌ها را از فقر می‌ترسانند و بعد پیوست عملیاتی می‌زنند.

طائب همچنین توضیح داد: ناخلف بودن رژیم صهیونیست لااقل بر مسلمانان که معلوم است، شاید برای غربی‌ها مشکلی نداشته باشد اما مسلمانان زیر بار این قضیه نمی‌روند که نقطه‌ای که مربوط به مسلمانان است را اشغال کنند، اما جالب اینجاست که با اینکه مردم مسلمان این را می‌دانند اما حاکمیت‌ها دست آشتی به سمت این رژیم دراز می‌کنند و این یک تناقض است. اینجا باید یک علامت سؤال بگذارید که آیا این آقایان مسلمانند یا می‌توانند نفوذی آنها باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ما توانایی مقابله با صهیونیسم را داریم یا نه، گفت: شما اگر بخواهی یک ساختمانی را خراب کنید اگر در تخریب قواعد را رعایت نکنید تخریب می‌شود اما خسارت آن خیلی بالا می‌رود، اما اگر روی قاعده آن را پائین بیاورید هم مشکل را حل کردید و هم خسارت به بار نیاوردید، رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است که  ریشه دارد و باید جراحی شود، اما این جراحی باید روی قاعده باشد، اما صهیونیسم‌ یک اشتباه کرد و شاهرگ خودش را نشان داد، شاهرگ آنها در قدس است، اگر این شاهرگ را بزنید همه از بین می‌روند، اگر این موضوع خوب مهندسی و به هنگام عمل شود با خسارت کم این رژیم از بین خواهد رفت، چون این رژیم نقطه ضعف‌های بسیاری دارد.

این استاد حوزه در پاسخ به این سؤال که اساس و اهمیت روز قدس در چیست، یادآور شد: حضرت امام(ره) از همان ابتدا متوجه قضیه بودند که رسانه در دست دشمن است و من باید کاری کنم که رسانه همراه من شود لذا روز قدس را جهانی اعلام کردند که در همان سال‌های اول یک جریان خبری شد که اگر بخواهید دنیا را از این غده سرطانی نجات دهید راه اولش این است که دنیا بفهمد بیمار است، دنیا باید بفهمد که رژیم صهیونیستی چه سلطه‌ای در دنیا ایجاد کرده، و این درک با روز قدس انتشار پیدا کرد.

طائب در پاسخ به این سؤال که اساسا نسبت جمهوری اسلامی با اسرائیل چیست، آیا ما با آنها مشکل داریم یا آنها با ما مشکل دارند؟ ما شروع‌کننده این درگیری هستیم یا صهیونیست‌ها، اظهار کرد: وقتی انقلاب شد حق ما بود که بگوئیم می‌خواهیم با کدام کشور ارتباط داشته باشیم یا نداشته باشیم، ما هم اعلام کردیم که قدس برای فلسطین است و آنها حق دارند، وقتی این کار را کردیم اسرائیل به ما اعلان نبرد داد، به آمریکا گفت اینها را تحریم کن، و همان اول به تحریک اسرائیل آمریکا پول‌ها را بلوکه کرد و تجهیزات خریداری شده را به ایران نداد.

وی در پایان تصریح کرد: وقتی اسرائیل به لبنان حرکت کرد، لبنان توان مقابله نداشت و از ما کمک خواست و ما رفتیم کمک کردیم، نه برای زدن اسرائیل بلکه برای بازپس‌گیری خانه و سرزمین‌شان، خوب همه می‌دانند که جریان حزب‌الله با ایران هماهنگ است و تاکنون یک مورد هم ثابت نشده که ابتدا حزب‌الله اسرائیل را زده باشد، یعنی همیشه او زده و لبنان جواب داده، اگر لبنان را نمی‌گرفتند و ما را تحریم نمی‌کردند ما هرگز اقدام عملیاتی برعلیه آنها نداشتیم، اقدام روشنگرانه چرا اما عملیاتی نه، همیشه به ما حمله شده و ما حمله نظامی به کشوری نکردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.