زارع پور وزیر ارتباطات درباره طرح صیانت از فضای مجازی نیز تصریح کرد: ما چیزی به اسم طرح صیانت نداریم، هرگاه مجلس چیزی را تصویب کند ما درباره‌اش صحبت می‌کنیم. موضع دولت هم در این زمینه همین است که از روز اول گفتیم، ما برای اصلاح طرحی که در مجلس بود پیش قدم شدیم و ده تا دوازده جلسه با کمیسیون ویژه و نمایندگان گذاشتیم. این طرح به یک بلوغ نسبی رسیده است، اما همچنان اشکالاتی در آن وجود دارد و باید ببینیم مسیر تصویب آن در مجلس چگونه پیش می‌رود تا اشکالات برطرف شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از انتخاب، وزیر ارتباطات درباره طرح صیانت از فضای مجازی تصریح کرد: این طرح به یک بلوغ نسبی رسیده است، اما همچنان اشکالاتی در آن وجود دارد و باید ببینیم مسیر تصویب آن در مجلس چگونه پیش می‌رود تا اشکالات برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: کندی و تندی اینترنت باید ملاک داشته باشد؛ ممکن است در خانه ما سرعت زیاد باشد و در محل کار شما کم باشد یا به عکس.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بسته‌های اینترنت، گفت: اپراتورها از ما اجازه خواستند که با توجه به تورم این چند ساله بود این بسته‌ها را حذف بکنند و یک درخواست دیگر هم داشتند که بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید معرفی بکنند که ما با آن مخالفت کردیم و گفتیم اگر برنامه‌ای برای توسعه دارید حتما باید برنامه را ارائه دهید که ارزیابی و به تعهد تبدیل شود که قابل پیگیری باشد.

وی تاکید کرد: ما مخالف هرگونه افزایش قیمت و معرفی بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید هستیم، مگر اینکه تضمین دهند کیفیت شبکه را با یک زمان‌بندی مشخص افزایش می‌دهند.

وزیر ارتباطات درباره طرح صیانت از فضای مجازی نیز تصریح کرد: ما چیزی به اسم طرح صیانت نداریم، هرگاه مجلس چیزی را تصویب کند ما درباره‌اش صحبت می‌کنیم. موضع دولت هم در این زمینه همین است که از روز اول گفتیم، ما برای اصلاح طرحی که در مجلس بود پیش قدم شدیم و ده تا دوازده جلسه با کمیسیون ویژه و نمایندگان گذاشتیم.

زارع‌پور ادامه داد: این طرح به یک بلوغ نسبی رسیده است، اما همچنان اشکالاتی در آن وجود دارد و باید ببینیم مسیر تصویب آن در مجلس چگونه پیش می‌رود تا اشکالات برطرف شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه موضع دولت این است که فضای مجازی نیاز به قانون دارد، تاکید کرد: ۱۵ سال از آخرین قانونی که تصویب شده می‌گذرد و این فضا زیست اصلی مردم است و حتما باید قانون داشته باشد که مردم متضرر نشوند و ما هم بتوانیم از حقوق مردم دفاع کنیم اما اینکه نسخه شفابخش آن چیزی است که در مجلس است باید دید که چه چیزی در مجلس تصویب می‌شود و ما هم کمک می‌کنیم که نسخه مناسبی در مجلس تصویب شود.

وی اظهار کرد: قانونمند شدن فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت نیست. نگاه دولت این است که بسیاری از گره‌های کشور با فناوری اطلاعات قابل باز شدن است و دیدگاه‌مان فرصت محور است تا بیشترین استفاده را از این فضا داشته باشیم، ولی حتماً باید فضا قاعده‌مند باشد.

زارع‌پور با اشاره به کندشدن سرعت اینترنت، اظهار کرد: کندی و تندی اینترنت باید ملاک داشته باشد. ممکن است در خانه ما سرعت زیاد باشد، در محل کار شما کم باشد یا به عکس. براساس رتبه‌بندی جهانی ما شش رتبه ارتقاء داشته‌ایم در اینترنت موبایل و در سرعت هم ما ۲۱ بودیم و الان ۲۵ هستیم. ممکن است در جایی در اینترنت موبایل اختلال وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات درباره وضعیت توسعه فیبرهای نوری در کشور نیز گفت: ما یک طرح ملی را در راستای ایجاد یک شبکه با سرعت و با کیفیت در کشور دنبال می‌کنیم که طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهاست. دولت امروز تصویب کرد که هشت درصد از سهم دولت از درآمد اپراتورها که تقریباً یک سوم تا یک چهارم سهم دولت است را در توسعه فیبرنوری هزینه کنیم. این مصوبه که در هفته‌های آینده ابلاغ شود ما فراخوانی به اپراتورها خواهیم داد و پروژه فیبرنوری را با سرعت بیشتری دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.