عین‌اللهی وزیر بهداشت در پاسخ به سوال در رابطه با گرانی داروها و گلایه مردم از این مساله، گفت: گرانی اخیر بیشتر به خاطر این شایعات است که گفتند ارز ترجیحی و ارز آزاد و این موضوعات باعث گرانی شده است، ما هیچ تغییری در روند دارو در چند ماه آینده نداریم و همان روالی که در سال قبل داشتیم به همان روال خواهد بود. روش تامین دارو هم تغییری نداشته و با هیچ کمبودی در این زمینه مواجه نیستیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر بهداشت در رابطه با گرانی داروها و گلایه مردم از این مساله، گفت: گرانی اخیر بیشتر به خاطر این شایعات است که گفتند ارز ترجیحی و ارز آزاد و این موضوعات باعث گرانی شده است، ما هیچ تغییری در روند دارو در چند ماه آینده نداریم و همان روالی که درسال قبل داشتیم به همان روال خواهد بود.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران درخصوص تعداد واکسن‌های مصرفی در کشور، گفت: تا امروز نزدیک به ۲۰۰ میلیون واکسن را داشتیم که قریب به ۱۵۰ میلیون دوزآن وارداتی و اهدایی بوده و ۵۰ میلیون دوز از این تعداد هم واکسن‌های تولید داخلی است.

وی ادامه داد: ما هر اندازه که با شرکت‌ها قرارداد می‌بندیم، مصرف می‌کنیم، اگر شرکتی اضافه تولید کرده باشد خود شرکت درخصوص آن تولید مازاد تصمیم‌گیری خواهد کرد. البته اخیرا در ستاد ملی مقابله با کرونا یک امتیاز خوبی هم داده شد و آن اینکه واکسن‌سازهای داخلی می‌توانند تولید خود را صادر کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که «گفته شده است واکسن‌هایی در گمرک یا انبارها مانده‌اند»، ابراز داشت: حتی یک عدد واکسن هم در گمرک نداریم، در انبار وزارت بهداشت هم هرچقدر که باشد، مصرف می‌شود. این‌هایی که گفتند شاید بیشتر مدنظرشان تولید شرکت‌ها در انبار خودشان باشد. 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تمهیدات وزارت بهداشت برای حمایت از واکسن‌سازهای داخلی برای صادرات، عنوان کرد: همانطور که عرض کردم که ما مجوز صادرات را به همه واکسن‌سازها اعطا کردیم که بتوانند صادر کنند. در حوزه بین‌المللی و بازاریابی این موارد برعهده خود شرکت‌ها است.

عین‌اللهی همچنین در پاسخ به سوال در رابطه با گرانی داروها و گلایه مردم از این مساله، گفت: گرانی اخیر بیشتر به خاطر این شایعات است که گفتند ارز ترجیحی و ارز آزاد و این موضوعات باعث گرانی شده است، ما هیچ تغییری در روند دارو در چند ماه آینده نداریم و همان روالی که در سال قبل داشتیم به همان روال خواهد بود. روش تامین دارو هم تغییری نداشته و با هیچ کمبودی در این زمینه مواجه نیستیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ارز فراوان در اختیار داریم و در حال وارد کردن مواد اولیه هستیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.