اخباری مبنی بر درگیری مرزی صحت ندارد و ویدیوهای منتشر شده مربوط به ماجرای جاده‌سازی طالبان در مناطق مرزی است. در حال حاضر مرزبانی ایران و هیات تحقیقات طالبان در حال گفتگو بر سر ماجرا هستند.

به گزارش جماران؛ تسنیم نوشت: در پی بروز برخی اختلافات در مرز با کشور افغانستان، مرز دوغارون موقتاً بسته شده است.

صبح امروز در پی بروز اختلاف میان مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان در مرزهای شمال شرقی کشورمان با افغانستان، مرز دوغارون موقتاً مسدود شد.

‎ماجراها از اقدام طالبان برای جاده‌سازی در نزدیکی مرز آغاز شده است.

‎با این حال اخباری مبنی بر درگیری مرزی صحت ندارد و ویدیوهای منتشر شده مربوط به ماجرای جاده‌سازی طالبان در مناطق مرزی است.

در حال حاضر مرزبانی ایران و هیات تحقیقات طالبان در حال گفتگو بر سر ماجرا هستند.

‎پیگیریها نشان می‌دهد، در راستای حفظ امنیت، محموله های مختلف موجود در مرز دوغارون به پارکینگها با فاصله امن از مرز منتقل شده‌اند.

هم‌اکنون خدمات گمرکی در مرز دوغارون به صورت موقت ارائه نمی‌شود. با این حال با حداقل حضور نیروی انسانی به موارد ضروری در مرز دوغارون پاسخ داده می‌شود.

 

توضیحات کاظمی قمی درباره ماجرای مرزی ایران و افغانستان

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، گفت: در تماسی که با وزارت کشور و دفاع طالبان صورت گرفت تاکید شد که اقدامات باید متوقف و موضوع در چارچوب کمیسیون عالی مرزی و مدرنیزاسیون اسناد دو کشور حل و فصل شود.

«حسن کاظمی‌قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان درباره ماجرای امروز مرز دوغارون اظهار داشت: امروز طالبان اقدام به جاده‌سازی بدون هماهنگی قبلی درمحدوده مرز دوغارون و نقض مرز کرد که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مانع شد.

وی افزود: در تماسی که با وزارت کشور و دفاع طالبان صورت گرفت تاکید شد که اقدامات باید متوقف و موضوع در چارچوب کمیسیون عالی مرزی و مدرنیزاسیون اسناد دو کشور حل و فصل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.