مرتضی محمودوند رئیس کمیته امنیت آب مجلس شورای اسلامی گفت: آقای محرابیان برای تکیه زدن بر کرسی وزارت نیرو وعده هایی داد که امروز نه تنها آن ها را عملی نکرده بلکه عیناً نقطه مقابل آن وعده هاست و با فراغ بال مشغول اقدامات غیرکارشناسی و هزینه تراشی های سنگین برای ملت و نظام است.

به گزارش جماران؛ به نقل از پایگاه خبری-تحلیلی نمایندگان ما، مرتضی محمودوند رئیس کمیته امنیت آب مجلس شورای اسلامی ضمن بااهمیت دانستن نحوه مدیریت علمی و کارشناسانه موضوع آب در کشور تصریح کرد: بدون تردید موضوع آب و مدیریت علمی و کارشناسانه آن اساسی ترین مسأله کشور است و کوچکترین سهل انگاری و تصمیم غیر اصولی در این رابطه خسارات غیرقابل جبرانی را به همراه خواهد داشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهمترین مباحث در سیاست داخلی و خارجی بحث هیدروپلتیک و امنیت آب است که یقینا در آینده ای نزدیک مبنای بسیاری از رفتارهای سیاسی دولت ها و ملت های جهان خواهد بود چرا که به مرور زمان آب اهمیتی بیشتر از حتی نفت خواهد داشت.

نماینده خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف های مدیریتی جدی در وزارت نیرو گفت: شوربختانه در کشور عزیزمان سکان این حوزه استراتژیک را به دست فردی سپرده ایم که در این یک سال نشان داده عاری از دانش و تدبیر و تسلط لازم برای اداره این حوزه است و بسیاری از تصمیمات ایشان علیه منافع ملی است و اگر این رویه غلط و ضدامنیتی متوقف نشود خیلی زود شاهد نتایج خسارت بار و جبران ناپذیر آن خواهیم بود.

محمودوند در ادامه افزود: آقای محرابیان برای تکیه زدن بر کرسی وزارت نیرو وعده هایی داد که امروز نه تنها آن ها را عملی نکرده بلکه عیناً نقطه مقابل آن وعده هاست و با فراغ بال مشغول اقدامات غیرکارشناسی و هزینه تراشی های سنگین برای ملت و نظام است.

وی تاکید کرد: تصمیمات ایشان در حوزه هایی نظیر کشاورزی، تخصیص آب، محیط زیست، سدها و...اگر به همین منوال ادامه پیدا کند نام این بزرگوار به عنوان یک ویرانگر در تاریخ این مرز و بوم ثبت خواهد شد و تا قرن ها کسی یارای جبران خسارت ها و صدمات او را نخواهد داشت.

رئیس کمیته امنیت آب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدیریت آقای محرابیان از منظر امنیتی هم  قابل بررسی است. اینکه اقدامات یک مدیر به گونه ای باشد که موجب خشم مردم و دامن زدن به تنش های قومی و منطقه ای شود همان چیزی است که سرویس های اطلاعاتی دشمن به دنبال آن هستند. البته امیدواریم آنچه در مجموعه تحت امر آقای محرابیان رخ میدهد صرفا ناآگاهی و ناتوانی باشد و جهت دهی هدفمند در کار نباشد.

این عضو اتحادیه بین المجالس جهانی افزود: در حوزه برق هم ماجرا به همین شکل است و با نزدیک شدن به فصل تابستان نگرانی ها بیشتر و بیشتر می شود چرا که بعید است محرابیان توان اداره این بحران احتمالی را داشته باشد و با این مدل مدیریتی نابودی کشور در حوزه برق هم متصور است.

محمودوند با اشاره به شرایط نامناسب حاکم بر وزارت نیرو گفت: برای جلوگیری از تداوم خسران و خسارت ها در مجموعه عظیم و استراتژیک وزارت نیرو روز گذشته استیضاح آقای محرابیان وزیر نیرو در ۱۱ محور ثبت شد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در پایان تاکید کرد: از همکاران دلسوزی که دل در گرو عزت و عظمت ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند تقاضا میکنم در این زمینه با اهتمام و جدیت ورود کنند چرا که این مسأله حیاتی جدای از تمام صف بندی ها و ملاحظات سیاسی و جناحی است و آنچه دنبال آن هستیم منافع مردم و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.