جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: برای رسیدن به نقطه ای که تهران و واشنگتن بتوانند به توافق هسته ای برگردند، پیشرفت قابل قبولی داشته ایم.

به گزارش جماران؛ «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد جنگ در اوکراین احتمالا چند ماه و یا حتی زمان بیشتری ادامه پیدا کند.

شفقنا به نقل از الجزیره نوشت: سالیوان با بیان اینکه برای تضمین روشی منعطف و متنوع برای دستیابی اوکراین به تجهیزات نظامی تلاش می‌کنیم، گفت: ما در داخل مرزهای اوکراین فعالیت نمی‌کنیم و اگر مسکو به کمک‌ها و حمایت‌های ما به کییف ضربه بزند، این امر به منزله تغییر در قواعد بازی خواهد بود.

مشاور امنیت ملی امریکا با بیان اینکه نمی‌توانیم اظهارنظر اوکراین در ضربه زدن به کشتی جنگی روسیه را تایید کنیم، اظهار داشت: طی روزهای آتی مقابله با عملیات دور زدن تحریم‌های روسیه را اعلام خواهیم کرد.

سالیوان با اشاره به اینکه ما برنامه‌ای برای تغییر نظام در روسیه نداریم، گفت: آینده روسیه را مردم روسیه تعیین خواهند کرد، ما سیاستی برای تغییر رژیم در روسیه نداریم.

وی گفت: ما به ارتباط و تماس با طرف روس درخصوص پرونده‌های متعدد نظیر پرونده هسته‌ای ایران و فضا ادامه خواهیم داد.

مشاور امنیت ملی امریکا در پایان گفت: به پیشرفت معقولی در پرونده هسته‌ای برای رسیدن به نقطه‌ای با ایران دست یافتیم که تهران و واشنگتن می‌توانند در آن به توافق هسته‌ای بازگردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.