کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم زیر پرچم ولایت فقیه است و به ملت ایران و عزت خود تکیه کرده، گفت: دولت تلاش دارد تا در راستای رفع کامل و مطلق تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها حرکت کند.

به گزارش جماران؛ امام جمعه موقت تهران گفت: انرژی هسته‌ای  جزو ضروت‌های امروز جهان در ابعاد پزشکی، دارو و آب شیرین کن است، ملت ایران به این صنعت نیاز دارد، لذا برخورداری از این صنعت حق شرعی و قانونی ما است. 

کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در فراز دوم خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته  در محل دانشگاه تهران با دعوت مردم به تقوای الهی و دوستی با خدا، افزود: انسان با دوست خود ناسازگاری نمی‌کند. تنها یک دوست داریم که خداست و یک دشمن هم داریم به نام نفس اماره.

امام جمعه موقت تهران در خصوص حادثه مشهد گفت:  این دو روحانی بزرگوار، سعادتمند و عاقبت به خیر در ماه خدا و سرسفره مهمانی حق تعالی، در حرم امام رضا (ع) خلعت زیبای شهادت را به تن کردند، این شهادت، کرامت و عزت و جلال الهی است، این شهادت را به امام زمان، ملت ایران و رهبرانقلاب تسلیت و تبریک عرض می‌کنم.

صنعت هسته‌ای حق شرعی و قانونی ماست

امام جمعه موقت تهران گفت: در مساله ادامه مذاکرات برجامی، تاکید رهبری بر عدم اعتماد به طرف‌های مقابل و گرفتن تضمین‌های لازم و راستی آزمایی عملی است، اخیرا نمایندگان در یک حجم وسیعی نامه‌ای را با این مضمون امضا کردند. این موضوع خواست عموم مردم است.

صدیقی با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: انرژی هسته‌ای  جزو ضروت‌های امروز جهان در ابعاد پزشکی، دارو و آب شیرین کن است، ملت ایران به این صنعت نیاز دارند، لذا برخورداری از این صنعت حق شرعی و قانونی ما است. 

وی افزود: دولت سیزدهم به ولایت و مردم متکی و در موضع قدرت است و اجرای برنامه‌های دولت برای حل مشکلات مردم به مذاکرات گره نخورده است.

صدیقی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم زیر پرچم ولایت فقیه است و به ملت ایران و  عزت خود تکیه کرده، گفت: دولت تلاش دارد تا در راستای رفع کامل و مطلق تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها حرکت کند.

وی ادامه داد:  مردم با مشکلاتی مانندگرانی، تورم و دست و پنجه نرم می‌کنند، باید با درایت و اتکا به قدرت پروردگار و اعتقاد به رهنمودهای رهبری و اتکا به ظرفیت‌های داخلی پیروزی‌های عاجلی به دست بیاوریم.

تولیدات دانش‌بنیان کشور را در صحنه مبادلات تجاری فعال می‌سازد

صدیقی با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب در سال جدید مبنی بر تولید دانش‌بنیان گفت: مساله تولید چند سال است، راهبرد حرکت مسئولان و ملت ایران است. همواره تاکید و توجه مقام معظم رهبری به تولید بوده است. در سال ۱۴۰۱، ایشان فصل جدیدی به نام تولید دانش‌بنیان باز کردند که توصیه‌ای حکیمانه و سازنده است.

وی با بیان اینکه تولید دانش‌بنیان هزینه‌ها را کم می‌کند، بهره‌وری را بالا می‌برد و رقابت را عملی می‌سازد، اضافه کرد: تولید دانش‌بنیان همچنین کشور را در صحنه مبادلات تجاری  محصولات داخلی به جایی می‌رساند که کیفیت کالاهای‌ ایرانی قابل عرضه در جهان باشد و هم مردم ما را ترغیب کند .

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه تولید دانش بنیان موجب اعتماد مردم به تولیدات داخلی خواهد شد، ادامه داد: در تولید دانش بنیان محصولات کشاورزی، عقب افتاده ایم، باید کشاورزی دانش‌بنیان را جدی گرفت.پنجمین کشوری هستیم که آب‌های زیرزمینی را استخراج و برای کشاوزی مصرف می‌کنیم اما از این‌همه مصرف حاصلی که باید برداشت کنیم، به دست نمی‌آوریم.

وی با اشاره به مسأله مدیریت غلط آب در برخی دوره‌ها در کشور، افزود: مدیریت آب طوری بود که گاه مجبور می‌شویم سیب‌زمینی را وارد کنیم و گاهی آن را به مرز انبوه رسانده و امکان نگهداری وجود ندارد و مصرف حیوانی برای آن پیش بینی می‌شود که این در اثر نبود روش‌های علمی و مسیر درست تجربه در دنیا است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری انقلاب باید تعداد شرکتهای دانش بنیان‌ حداقل دو برابر افزایش یابد اظهار داشت: رئیس‌جمهور در دیدار روز گذشته برخی نمایندگان مجلس و مسئولان قضایی تأکید کرد که معتقدیم دو برابر کردن تولیدات دانش‌بنیان کافی نیست باید بیش از اینها شرکت‌های دانش بنیان را توسعه یابد. در بخش‌های مختلف تولید، واردات و صادرات این شرکت‌ها، می توانند زمینه افزایش بهره‌وری، رقابت پذیری  را ارتقا دهند تا به جایگاه پیشرفت و توسعه در دنیا دست یابیم.

وی با تاکید بر لزوم تصویب قوانین حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: رئیس مجلس در این نشست اعلام کرد که اگر بودجه پیش‌بینی شده در حوزه دانش‌بنیان به‌درستی مصرف شود آثار خوبی خواهد داشت.

صدیقی با انتقاد از روش‌های سنتی کشاورزی یادآور شد: این ابزار فناوری و علمی باید از طریق شرکت‌های دانش بنیان در اختیار کشاورزان قرار گیرد . باید خلاء و نیازهای امروز کشاورزان احصا شده و در اختیار محققان و کارشناسان قرار بگیرد و به ابزار علمی در مسیر ارتقای علمی و تولید تبدیل شود.

حملات نیروهای مقاومت به امریکایی‌ها ادامه دارد

خطیب موقت نماز جمعه تهران در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی که نیروهای امریکایی بعد از ترور شهید سلیمانی، چندین برابر قبل مورد حمله قرار می‌گیرند و این موضوع یکی از موانع پذیرش برجام است، بیان کرد: قبل از برجام فرزندان این مملکت، متجاوزان دریایی شما (انگلیسی‌ها) را گرفتند و پهپاد آنچنانی آمریکایی را شکار کردند و در عین الاسد و سوریه به هدف‌های آمریکا موشکزدند تا درس‌ عبرتی به آمریکایی‌ها داده باشند.

وی خاطرنشان کرد: اما هیچکدام مربوط به برجام نیست بلکه معلول حضور نامشروع آمریکا در منطقه است و تا ادامه دار بودن این حضور، حملات نیروهای مقاومت و مسلمانان در منطقه همچنان ادامه خواهد داشت.

با روزه داری هدفدار، آینه خدا و آیت حق می‌شویم

صدیقی در فرازی دیگر از خطبه دوم نماز جمعه تهران با تاکید بر اهمیت روزه‌داری، اظهار داشت: اگر هدفدار روزه بگیریم و کنترل درون و بیرون داشته باشیم یقین بدانیم آینه خدا و آیت بزرگ حق خواهیم شد و هر که ما را نگاه کند، نور خدا را می‌بیند. 

وی با اشاره به پیام‌دار بودن نزول قرآن در ماه رمضان، ادامه داد: رمضان، ماه طهارت، تزکیه و سید شهور است، باطنی دارد که شب قدر  از اسرار آن است. خدا ما را در ماه پاکیزگی‌ها، خودسازی‌ها و تزکیه نفوس قرار داده و اگر بخواهیم نور این ماه در دل ما بتابد باید دل، زبان، چشم، دامن و زندگی پاکیزه را در صدر برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده، آلودگی‌های کذشته را پاک کنیم و از این به بعد با اکسیر عشق خدا زندگی کنیم.

امام جمعه موقت تهران با استناد به دعای ۴۴ صحیفه سجادیه گفت: خدای متعال با فرض کردن روزه در ماه رمضان ما را به سوی احسان خود، راهی کرده است که احسان از منازل عالی بندگان و مقام حضرت یوسف است. خلاصی از شر نفس و شر اشرار زمان را در این ماه باید جدی گرفت.

صدیقی در فراز آخر خطبه‌هایش درباره آتش بس موقت در یمن اظهار داشت: آتش بس یمن هم از معجزات الهی بود که ملت یمن با دست خالی در برابر هجمه استکبار جهانی ایستاد.

وی ابراز امیدواری کرد که این مسیر آتش آمریکا از طریق مقاومت خاموش و یمن پیشرو در همه میدان‌ها شود.

صدیقی در فراز نخست خطبه‌های نمار جمعه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: نتیجه روزه برای ما، آنطور که باید قابل درک نیست. روزه از اسرار آمیزترین تحفه‌های الهی برای بندگان است.

وی با بیان اینکه یک از حکمت‌های روزه که در قرآن آمده، تقوا است، افزود: خدا طرح ارتباط ویژه و آشتی با بندگان را در ماه رمضان باز کرده است. روزه داری مشکلاتی چون تشنگی، گرسنگی و پرهیز از بسیاری از چیزها را دارد اما بدانید این ادامه مسیر بندگان قبل شما است.

خطیب موقت تهران روزه را دژی خواند که ما را از خطر نفس اماره حفظ می‌کند و جلوی تیرهای شیطان را می‌گیرد و تأکید کرد: مراقبه در محضر میزبان کریم، اصل اول است و نباید دست از پا خطا کنیم.

صدیقی با بیان اینکه کسی که مال یتیم می‌خورد آتش و غیبت کننده گوشت برادر خود را می‌خورد، گفت: برخی افراد غافل و بدبخت در شبکه‌های مجازی با مقدسات در می‌افتند و آبروی مومن را می‌برند و شروع به کاستن از شخصیت می‌کنند که اینها جیفه خوار و مرده خوار هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.